پنجشنبه 7 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه احمد منتظری به باراک اوباما در حمايت از مردم فلسطين، سايت آيت الله منتظری


به نام خدا


جناب آقای باراک حسين اوباما رئيس جمهور محترم آمريکا

پس از سلام، بنابرانجام وظيفه دينی و انسانی خود لازم می‌دانم جنابعالی را از خطای بزرگ تاريخی که احتمال دارد اتفاق بيفتد برحذر بدارم و آن وتوی پيشنهاد تشکيل دولت مستقل فلسطينی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اينجانب با شناختی که از وضعيت آمريکا دارم احتمال قوی می‌دهم که انتخاب شما در دور آينده انتخابات رياست جمهوری بستگی به اين وتو دارد. ولی يک چيز از انتخاب شدن و رئيس جمهور ماندن مهمتر است و آن رعايت حقوق ملت مظلوم فلسطين است. در دين اسلام و ديگر اديان الهی نسبت به مسئله حمايت از مردم مظلوم – از هر دين و مليتی که باشند – سفارش فراوان شده است.

جنابعالی سال ۲۰۱۷ را در نظر بگيريد که دور ديگر رياست جمهوری آمريکا پايان يافته است و شما يک دوره و يا دو دوره رئيس جمهور بوده‌ايد. ولی افتخار اينکه در برهه‌ای از زمان شما فداکاری کرده‌ای و به مردم مظلوم فلسطين که حق‌شان غصب شده است کمک نموده‌ای با هيچ رياستی قابل مقايسه نيست. افتخاری که برای فرزندان شما و ملت امريکا هم باقی خواهد ماند. همانگونه که در جنگ بوسنی در سال ۱۹۹۵ آمريکا با دخالت خود از قتل عام مسلمانان جلوگيری کرد و مسلمانان جهان آن اقدام منطقی را هرگز فراموش نخواهند کرد.

شما با سخنرانی معروف خود در دانشگاه قاهره با حمايت از اسلام و مسلمانان امتيازی در جهان اسلام برای خود و ملت آمريکا به دست آورديد ولی وتوی احتمالی شما قطعا آثاری مخرّب و منفی و غير قابل جبران در جهان اسلام به وجود خواهد آورد، و از طرف ديگر زمينه ساز و توجيه گر خشونت و اعمال غيرانسانی گروه‌های تندرو خواهد شد.

پيغمبر اسلام (ص) فرمود: "انّ لربّکم فی ایّام دهرکم نفحات الا فتعرضّوا لها". شاعر بزرگ ايرانی جناب مولوی اين کلام گهربار ايشان را چنين شرح نموده است: "گفت پيغمبر که نفحت های حق / اندرين ايام می آرد سبق / گوش و هش داريد اين ايام را / در رباييد اين چنين نفحات را".

مرحوم آيت الله العظمی منتظری پدر بزرگوار اينجانب رعايت حقوق بشر و حمايت از مظلومين را از هر نژاد و مذهب که باشند، واجب و لازم می‌دانست و در اين راه موقعيت‌ها و منصب‌های دنيايی را فدا نمود و هزينه‌های بس گزاف پرداخت و نام نيک او در تاريخ باقی ماند.

مصرّانه عنايت شما را نسبت به اين مسئله مهم و حياتی خواهانم. با تشکر

(۷ مهرماه ۱۳۹۰) ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۱

ايران - قم - احمد منتظری


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016