جمعه 8 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مصباح: خاک پاي امام خامنه‌اي را سرمه چشمم مي‌کنم، ايشان نيز نوکر امام زمان هستند، ایسنا

رييس موسسه امام خميني(ره) گفت: اين کشور را نايب امام زمان(ع) و مرجع تقليد ما اداره مي‌کند و با اين‌که خاک پاي امام خامنه‌اي را سرمه چشمم مي‌کنم ايشان نيز نوکر امام زمان(عج) هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) آيت‌الله محمدتقي مصباح يزدي هفتم مهرماه در مجتمع امام خميني(ره) با اشاره به شکل‌گيري فرقه‌هاي بابيت و بهاييت اظهار كرد: تنها به خاطر ساده لوحي يک فرد بود که کساني گرفتار شدند و به اين اديان دروغين گرايش پيدا کردند.

وي افزود: يکي از جنبه‌هايي که ما را از امام زمان(عج) باز مي‌دارد، توجه به خواب‌هاي دروغين و سخن‌هاي نابجاي صوفي‌گران است؛ کساني که امام زمان(عج) را محدود به شخص نمي‌دانند، ادعا دارند که هر بنده از بندگان خداوند مي‌تواند با سير و سلوک به درجه امامت در زمان خود برسد و به وجود امام زمان (عج) در عصر حاضر معتقد نيستند.

وي گفت: امام زمان(عج) نيست که بر کشور ايران حکومت مي‌کند، بلکه نايب بر حق ايشان و مرجع تقليد ما، بزرگ ما، رهبر ما و جان ما به فداي ايشان است كه بر کشور حکومت مي‌کنند. کسي که ادعا دارد امام زمان(عج) اين کشور را اداره مي‌کند، فردا ادعاي امامت و ... مي‌کند و مي‌گويد اين گلوگاه اقتصادي که بسته شد و اين اوضاع نابسامان بانک‌ها به دست من بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس موسسه امام خميني (ره) خاطرنشان كرد: ما به اين جهت جان خود را به فداي رهبرمان مي‌کنيم که ايشان با افتخار مي‌گويند که جانشان تقديم به امام زمان(عج) است.

وي با اشاره به ترور برهان‌الدين رباني گفت: وي کسي بود که براي به حق خواندن رهبري که نايب امام زمان(ع) است تاوان بزرگي داد و اين تاوان او را عاقبت به خير کرد.

وي به ميلاد کريمه اهل بيت(ع) اشاره كرد و گفت: هر چيزي بهايي دارد و کالاي گرانقيمت نيز بهاي گزافي مي‌خواهد و به سبب وجود حضرت معصومه(س) بوده است که حوزه علميه قم به شهرت جهاني و جهان را به برکت شهر مقدس قم به بيداري رساند.

مصباح‌يزدي تصريح کرد: جهان از کرامات اين بانوي بزرگوار بهره مي‌برد و ايشان يادگار حضرت زهرا(س) هستند.

وي تصريح کرد: در همه جا هرگاه حقيقتي باشد، باطلي نيز همراه آن هست و هرگاه حقي باشد نيز باطلي به جنگ با آن بر مي‌خيزد و هر صافي، ناصافي دارد و هميشه براي انتظار امام زمان(ع) نيز کساني هستند که مي‌خواهند اين انتظار را به تعويق بيندازند.

وي گفت: هر دُرّ قيمتي نااهلان را به فکر بدل ساختن از آن مي‌اندازد و وجود مبارک مولا مهدي(عج) نيز نااهلان را به فکر ارائه الگوهاي بدلي از ايشان مي‌اندازد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016