یکشنبه 10 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غفوری فرد: شورای انقلاب فرهنگی در مجوز دانشگاه مشايی دخالت نداشت، جريان مجوزها در دولت نهم و دهم، مهر

رئيس هيئت نظارت و ارزيابی شورايعالی انقلاب فرهنگی گفت: از اواسط دولت نهم مسئوليت اعطای مجوز به دانشگاههای غيردولتی به وزارتخانه ها محول شد، در اين دوران بيش از ۱۰۰ موسسه مجوز گرفتند اما شورای عالی انقلاب فرهنگی در اعطای مجوز به موسسات دخالتی نداشت.


دکتر حسن غفوری فرد در گفتگو با خبرنگار مهر درباره آخرين وضعيت تاسيس دانشگاه ايرانيان که منتسب به مشايی است افزود: پيش از تصميم گيری در شورای عالی انقلاب فرهنگی به اين ترتيب بود که اگر کسی می خواست دانشگاه غيرانتفاعی و غيردولتی ايجاد کند درخواست خود را ارائه می داد و بعد هيئت موسس آن دانشگاه از سوی دبيرخانه شورايعالی انقلاب فرهنگی بررسی می شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اضافه کرد: من نيز به عنوان رياست هيئت نظارت و ارزيابی صلاحيت افراد را هيئت موسس بررسی می کردم و در نهايت در جلسه ای با حضور وزيران دو وزارتخانه (علوم و بهداشت) و دبير شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئيس هيئت نظارت و ارزيابی در زمينه اعطای مجوز تصميم گيری می کرديم. پس از آن موضوع آن دانشگاه به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی می رفت و تاييد يا رد می شد.

غفوری فرد يادآور شد: تقريباً از اواسط دولت نهم اين مسئوليت به وزارتخانه ها محول شد و تقريباً شورای عالی و هيئت نظارت در مسئله صدور مجوز دخالتی نداشتند. بنابراين دانشگاه ايرانيان و خيلی از دانشگاههايی ديگری که در اين دوره ايجاد شد بدون دخالت شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

وی اظهار داشت: در آن زمان که شورايعالی مجوزها را بررسی می کرد در طول سال شايد دو يا سه مورد دانشگاه تصويب می شد اما پس از آنکه اين موضوع واگذار شد بيش از ۱۰۰ عدد از اين موسسات مجوز گرفتند و در هيچ کدام از آنها من جمله دانشگاه ايرانيان، شورايعالی انقلاب فرهنگی، دبيرخانه شورا و هيئت نظارت شورا دخالتی نداشتند.

رئيس هيئت نظارت و ارزيابی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تغيير محل تاسيس دانشگاه ايرانيان و قوانين مربوط به آن تاکيد کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمان آقای خاتمی يک مصوبه داشت که بنا بر آن گسترش آموزش عالی در تهران ممنوع است.

وی افزود: اما شرايط و موارد استثنايی برای تاسيس در تهران را بايد شورا تصميم می گرفت که يک مورد را استثناً آوردند که آن نيز در شورای عالی رد شد و برای هيچ مورد ديگری هم تصميم گرفته نشده است.

غفوری فرد خاطرنشان کرد: حال اگر دانشگاه ايرانيان و يا هر موسسه ديگری بخواهد در تهران تاسيس شود به مصوبه شورايعالی انقلاب فرهنگی نياز دارد اما اکنون اين موضوع در شورا مطرح نيست.

وی در خصوص حضور وزرای دولت دهم در هيئت موسس دانشگاه ايرانيان گفت: محدوديتی از نظر حضور وزرا در هيئت موسس يک دانشگاه نيست .

رئيس هيئت نظارت و ارزيابی شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره بررسی صلاحيت اعضای هيئت موسس دانشگاههای غيردولتی گفت: صلاحيت تمام اعضای هيئت موسس دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در هيئت نظارت بايد بررسی شود و تفاوتی با ديگر دانشگاهها نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016