پنجشنبه 21 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد از ۱۶ نفر به اتهام توهين به خود شکايت کرده است، تهران امروز

پايگاه اطلاع رسانی دولت در خصوص شلاق خوردن پيمان عارف اعلام کرد: «رئيس‌ [دولت] طی سال‌های گذشته به طور مکرر صراحتا تاکيد نموده‌اند که با برخوردهای قهرآميز مشابه مورد مذکور به شدت مخالف بوده و اين شيوه را نامناسب می‌دانند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پيش از اين و در تاريخ ۱۶/ ۵ /۸۹ دکتر احمدی‌نژاد در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار اعلام کرده بود: «طبق قانون شخصيت‌هايی بايد حريمشان به خاطر حفظ استقلال و منافع کشور حفظ شود، مثل امام و رهبری و رئيس‌ [دولت] و هر کس اتهامی را وارد کرد بايد مدعی العموم خود وارد شود و شکايت کند. البته راجع به من اين اتفاق نيفتاده است.»

يک روز بعد از اظهارات رئيس‌ [دولت]، آيت‌الله لاريجانی رئيس قوه قضائيه با انتقاد از اين سخنان اعلام کرده بود: «اين سخن رئيس‌ [دولت] که گفته است دادستان در موارد توهين به رئيس‌ [دولت] ورود نکرده و متاسفانه اين حرف را چند بار تکرار کرده‌اند، مسئله خلاف واقعی است. من قبلا به خودشان هم تذکر داده‌ام. دادستان اعلام کرده که ايشان در چند مورد اقدام کرده است ۴ مورد خود دادستان از باب مدعی‌العموم و ۱۶ مورد هم حسب شکايت رئيس‌ [دولت] وارد عمل شده‌اند.»

همچنين چند ماه بعد و در تاريخ ۳۰ / ۱/ ۹۰ فاطمه بداغی معاون حقوقی رئيس‌ [دولت] در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ايرنا با اعلام جدی‌تر شدن پيگيری‌های قضايی دولت درباره پرونده‌های توهين، افترا و نشر اکاذيب اعلام کرده بود: «مصمم هستيم تا زمانی که فضای امنيت اخلاقی و حقوقی بر جامعه حاکم شود با رعايت ادب و احترام حقوق دولت، رياست‌ [دولت] و همه مقامات را پيگيری کنيم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016