شنبه 23 مهر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ابهام در علت بازداشت آقازاده جهرمی همزمان با پرونده اختلاس سه هزار ميلياردی، آينده

محمد جهرمی، وزير دولت نهم و مدير عامل بانک صادرات در دولت دهم که با توجه به روابط خاص سياسی و حضور در کشور، هنوز مانند محمودرضا خاوری، مدير عامل بانک ملی مورد پيگرد قرار نگرفته است، با مشکل ديگری در کنار پرونده سه هزار ميليارد تومانی مواجه شده است. گفته می شود فرزند جهرمی به دليل اتهامات مالی از سوی مراجع قضايی به مدت يک هفته بازداشت شده و هم اکنون با قيد وثيقه آزاد شده است...برخی شرکتهای بزرگ که برای مشارکت مالی بانک صادرات در طرح هايشان و دريافت تسهيلات سنگين به اين بانک مراجعه می کردند،..



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حالی که همه توجه افکار عمومی در دو ماه گذشته متوجه موضوع اختلاس سه هزار ميليارد تومانی مرتبط با بانک صادرات بوده است، گفته می شود فرزند مدير عامل اين بانک نيز به مدت يک هفته بازداشت شده است.

به گزارش خبرنگار «آينده»، محمد جهرمی، وزير دولت نهم و مدير عامل بانک صادرات در دولت دهم که با توجه به روابط خاص سياسی و حضور در کشور، هنوز مانند محمودرضا خاوری، مدير عامل بانک ملی مورد پيگرد قرار نگرفته است، با مشکل ديگری در کنار پرونده سه هزار ميليارد تومانی مواجه شده است.

گفته می شود فرزند جهرمی به دليل اتهامات مالی از سوی مراجع قضايی به مدت يک هفته بازداشت شده و هم اکنون با قيد وثيقه آزاد شده است.

اگرچه برخی شايعات از ارتباط آقازاده جهرمی با پرونده سه هزار ميليارد تومانی حکايت داشت، اما اخبار و اطلاعات تکميلی، علت بازداشت وی را به برخی واسطه گری ها مرتبط می کند.

بنابر اين اخبار، برخی شرکتهای بزرگ که برای مشارکت مالی بانک صادرات در طرح هايشان و دريافت تسهيلات سنگين به اين بانک مراجعه می کردند، از سوی مسئولان بانک صادرات به شرکت مشاوره سرمايه گذاری مالی معرفی می شدند و از آنها خواسته می شد با همکاری اين شرکت، طرح توجيه اقتصادی و فيزيبيليتی پيشنهاد خود برای مشارکت مالی و دريافت تسهيلات توسط اين شرکت تهيه کنند.

پس از مراجعه شرکتهای اقتصادی به شرکت مذکور، آقازاده جهرمی به عنوان مذاکره کننده در برابر آنها قرار می گرفت و در برابر دريافت چند درصد از مبلغ وام، قول تهيه طرح توجيهی که با ارائه آن موافقت با درخواست آنها در بانک صادرات صورت می گيرد را می داده است.

گفته می شود شرايط آقازاده جهرمی دريافت نيمی از مبلغ حق الزحمه مورد نظر قبل از پرداخت وام و نيم ديگر بعد از پرداخت وام بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016