شنبه 7 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست توکل کرمان، برنده يمنی جايزه صلح نوبل از آمريکا برای تحويل علی عبدالله صالح به دادگاه لاهه، ايسنا

برنده يمنی جايزه صلح نوبل از دولت آمريکا خواست در راستای تحويل علی عبدالله صالح به ديوان بين‌المللی کيفری(لاهه) به خاطر ارتکاب جنايت‌های ضدبشری وارد عمل شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، توکل کرمان، برنده يمنی جايزه صلح نوبل بعد از ديدار با هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا به اين روزنامه فرامنطقه‌ای گفت: ديدارم با کلينتون مثمرثمر و اميدوارکننده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين ديدار هيلاری کلينتون اعتراف کرد که انقلاب يمن مسالمت‌آميز است و با هدف تحقق دموکراسی در کشور انجام می شود. توکلی کرمان گفت: کلينتون به من وعده داد که دولت آمريکا در کنار جوانان انقلابی يمن خواهد بود و بر لزوم کناره‌گيری صالح، رئيس‌جمهوری يمن از قدرت تاکيد کرد و گفت که صالح بايد هرچه زودتر کنار برود.

کرمان خاطرنشان کرد: ما توافق کرديم که بزرگ‌ترين خطر کنونی ورود يمن به جنگ داخلی در صورت ادامه حضور صالح در قدرت است اما من متعهد شدم که انقلاب ما به صورت مسالمت‌آميز ادامه پيدا کند.

اين برنده جايزه صلح نوبل تاکيد کرد: ملت يمن مصمم به تکميل انقلاب مسالمت‌آميز خود است. در حالی که صالح می‌خواهد کشور را به سمت جنگ داخلی بکشاند و جامعه جهانی بايد به جانبداری از ارزش‌ها و اصول دموکراسی بپردازد و در کنار ملت يمن باشد.

توکل کرمان عنوان داشت: يکی از خواسته‌های انقلابيون يمن تحويل عبدالله صالح به ديوان بين‌المللی کيفری است. کلينتون به من توضيح داد که آمريکا عضو اين دادگاه نيست اما وعده داد که با ديگر کشورهای عضو دادگاه برای ارائه درخواست تحويل صالح به دادگاه تلاش خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما در اين ديدار توافق کرديم که عبدالله صالح به وعده‌هايش عمل نمی‌کند و اين مساله مستلزم موضع‌گيری جدی و اعمال تحريم‌ها بر وی است.

کرمان همچنين به مخالفتش با ديدار سفير آمريکا با صالح اشاره کرد و گفت: بايد تمامی ارتباطات ديپلماتيک آمريکا با صالح متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: کلينتون اين مساله را رد کرد و گفت: صالح کسی بود که درخواست اين ديدار را به سفير آمريکا داده بود نه ما.

کرمان خاطرنشان کرد: کلينتون با باراک اوباما،‌ رئيس‌جمهوری آمريکا برای انتقال اظهارات من و نظرات جوانان انقلابی يمن ديدار خواهد کرد.

اين برنده جايزه صلح نوبل گفت: امروز (شنبه) به پاريس سفر خواهم کرد و هدفم از سفر به آمريکا و فرانسه دستيابی به حمايت اين کشورها از انقلاب يمن است و ما مشارکتمان را با تمامی کشورهای اروپايی، آمريکايی و کشورهای جهان آغاز کرديم.

منير الماوری، نماينده شورای جوانان انقلاب يمن در واشنگتن اعلام کرد: شورا از طريق توکل کرمان درخواستی را به مسئولان کاخ سفيد و وزارت خارجه آمريکا و کنگره جهت بلوکه کردن حساب‌های بانکی عبدالله صالح که حدود ۳۸ ميليارد دلار در سراسر جهان است، داده است.

بين يک‌سوم تا نيمی از اين ثروت شامل حساب‌های بانکی و زمين و ملک در آمريکاست که اين کشور می‌تواند در اين زمينه وارد عمل شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016