چهارشنبه 11 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات ماجرای ديپورت ۳۲۰ زائران ايرانی از عربستان از زبان سفير ايران در رياض، مهر

سفير ايران در رياض با اعلام جزئيات کامل ماجرای ديپورت زائران ايرانی دارای رواديد جعلی، گفت: عربستان در سالجاری بيش از ۶ هزار نفر از اتباع کشورهای آفريقايی را هم به دليل جعلی بودن رواديدشان، از اين کشور اخراج کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سرزمين وحی، سيدمحمدجواد رسولی در جمع خبرنگاران درباره سرانجام ۲۵۰ زائر ايرانی دارای روايد جعلی در فرودگاه مدينه به کجا رسيد، گفت: نيم ساعت قبل ۲۵۰ نفر که از ايران به مدينه آمده بودند و دارای رواديد جعلی بودند، به کشور بازگردانده شدند، ضمن اينکه حدود ۷۰ ايرانی ديگر نيز به دليل تقلبی بودن رواديدشان دو روز قبل به کشور برگزدانده شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: حضور اين افراد که مورد سوء استفاده عده ای سودجو قرار گرفته بودند، باعث شد جلوی ورود تعدادی از هموطنانمان که ويزای رسمی داشتند، گرفته شود.

سفير ايران در رياض توضيح داد: آخرين پروازی که بنا بود زائران ايرانی را به سرزمين وحی منتقل کند، مرکب از بيش از ۲۰۰ نفر از ايرانيان مقيم خارح از کشور بودند که برای خداحافظی از خانوده هايشان به ايران آمده بودند و اکنون با داشتن ويزای صحيح، آنها هم از انجام حج منع شده اند.

رسولی در عين حال اظهار داشت: در حال تلاش و پيگيری هستيم که از اين ميان افراد واجب الحج و آنهايی که ويزايشان صد درصد صحت دارد را وارد عربستان کنيم.

وی درباره برخورد با اتباع ايرانی برخلاف ادعاهای مطرح شده گفت: سعودی ها برای ۲۵۰ ايرانی که دو روز در فرودگاه مدينه متوقف شده بودند همه امکانات، و حتی داروهای خاص هر کدام از افراد را در اختيارشان گذاشتند و از آنها پذيرايی کردند و به آنها غذا دادند.

سفير ايران در رياض با بيان اينکه قائمی مهر سرکنسول و عباسی کنسول ايران در جده در زمان حضور اين هوطنان در فرودگاه مدينه در جمع آنها حاضر شده بودند، تصريح کرد: بنده نيز شخصا چهار تا پنج ساعت به صورت تلفنی با آنها صحبت کردم و تلاشمان اين بود که تشنجی رخ ندهد.

رسولی در مورد پذيرش هواپيما برای اين افراد اظهارداشت: ويزای اين افراد کپی شده از شماره ويزاهای اصلی بوده ولی رقم طلب (پذيرش) دولت عربستان را نداشتند و شرکت هواپيمايی قادر به تشخيص واقعی بودن يا نبودن شماره طلب آنها نيست، لذا در هنگام ورود به فرودگاه مدينه که پاسپورت آنها زير دستگاه گذاشته شد، رقم طلب برای ويزای جعلی آنها وجود نداشته، برهمين اساس آنها پذيرش نشده و اجازه ورود به سرزمين وحی پيدا نکردند.

وی خاطرنشان کرد: عربستان سعودی در سالجاری بيش از ۶هزار نفز از اتباع کشورهای آفريقايی و همچنين زائرانی از کشورهای ديگر را به دليل در اختيار داشتن ويزاهای جعلی، از اين کشور اخراج کرده و اين مساله فقط برای اتباع ايرانی رخ نداده است. سفير ايران در رياض تصريح کرد: بنای عربستان سعودی در سالجاری بر اين بود که به افرادی که دارای ويزای جعلی هستند، برخورد کند.

رسولی افزود: تعدادی ويزای جعلی در اختيار عده ای قرار گرفت و اين افراد ويزاها را به قيمتهای بالا (بين ۶ تا ۱۲ ميليون تومان ) در اختيار مردمی پاک که به دنبال زيارت خانه خدا هستند، قرار دادند. رسولی محلاتی يادآور شد: سال گذشته هم شاهد اين مساله بوديم و موفق به خارج کردن اين افراد شديم.

وی با توصيه به شهروندان ايرانی گفت: برای انجام حج از طريق حج و زيارت اقدام کنند و اقدامی درجهت سفر انفرادی و خارج از روادل عادی نکنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016