پنجشنبه 12 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوج گرفتن حملات ديپلماتيک کشورهای غربی به جمهوری اسلامی و وظايف ما در قبال آن، سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور

تشديد فشارهای بين المللی اخير بر حکومت جمهوری اسلامی که با افشا توطئه ترور سفير عربستان در واشنگتن آغاز گرديد و با ارائه گزارش احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر به دبير کل سازمان ملل برای ارائه به مجمع عمومی اين سازمان گسترش يافت، همچنان ادامه دارد.
اين فشارها با مذاکره مقامات آمريکايی با اتحاديه اروپا بر سرتحريم بانک مرکزی ايران و تحريم های گسترده ديگر بيشتر شده است. در اين ميان آشکار گرديد که دولت پرزيدنت اوباما قصد دارد همزمان با خروج نيروهای نظامی اين کشور از عراق، حضور نظامی خود را در خليج فارس گسترش دهد. در اين بين گزارش جديد انرژی اتمی مبنی بر نظامی بودن اهداف جمهوری اسلامی در استفاده از انرژی هسته ای به نگرانی ها در غرب بيشتر دامن زد. روزی نيست که خبری در مورد خطرات و تهديدات جمهوری اسلامی برای صلح جهانی در رسانه ها منتشر نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تهديدات جمهوری اسلامی در همه سطوح: منجمله در گسترش تروريسم، در نقض حقوق بشر و در امتناع اين رژيم از ايجاد شفافيت در امر استفاده از انرژی هسته ای و دخالت های اين حکومت در عراق و شرکت در سرکوب معترضان سوری از جمهوری اسلامی يک عامل بی ثباتی و تهديد صلح جهانی را در اذهان ايجاد نموده که عکس العمل غرب در برابر آن نميتواند فقط جنگی روانی بر عليه حکومت اسلامی محسوب شود. مقامات آمريکايی اخيرا به اين شبهه دامن می زنند که در صورت خروج کامل ۴۰ هزار سرباز آمريکايی از عراق رژيم جمهوری اسلامی قصد دارد از خلاء حضور نظامی آمريکا در اين کشورسوءاستفاده کرده با تقويت عوامل خود در عراق بحران را در عراق، سوريه و لبنان و به طريقی در تمام خاورميانه گسترش دهد.
خانم هيلاری کلينتون وزير خارجه آمريکا در مصاحبه ای که اخيرا با صدای آمريکا داشت پس از تاکيد مجدد بر ماهيت ديکتاتوری حکومت اسلامی گفت که اين حکومت قدم به قدم به يک ديکتاتوری نظامی تبديل ميشود. به اين ترتيب شواهد بر اين حکم ميکند که سازمان ملل متحد، ايالات متحده آمريکا و اتحاديه اروپا خود را برای يک درگيری نظامی (در صورتی که تصادم اجتناب ناپذير شود) آماده ميکنند. در اين رابطه تاکيد وزير خارجه ايالات متحده آمريکا بر حمايت از مبارزات مردم در صورت تمايل ايشان معنا پيدا ميکند. بخصوص که ايشان اشاره ای نيز به ليبی و حکومت قذافی ميکنند.

بحرانی شدن اوضاع و وظايف نيروهای ملی و ميهن دوست

اين بار اول نيست که سردمداران حکومت اسلامی ميکوشند برای فرار از حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی که خود بوجود آورنده آن بوده اند، با ايجاد بحران در روابط خارجی معترضان به حکومت را سرکوب و تنگناهای معيشتی مردم را توجيه نمايند. اين بار اما بنظر ميرسد که اراده ی جهانی در صدد است مصممانه با جمهوری اسلامی مقابله نمايد. سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور به عنوان يک نيروی خواهان صلح توجه ميدهد که تصور اينکه حمله به ايران به دليل وجود بحرانهای سياسی و اقتصادی در جهان نا محتمل ميباشد لزوما درست نيست.
در اين ميان نا بر اين هستيم که چند نفری تحت عنوان «اپوزيسيون» به خود اجازه ميدهند راسا از طرف مردم ايران با مقامات آمريکايی و اروپائی وارد مذاکره شوند و تحت عناوينی چون «اتحاد همه گروه ها» يا عناوين پر طمطراق ديگری کوشش دارند خود را به دولتهای خارجی سخنگوی مردم ايران معرفی نمايند حال آنکه در صحبت های بعدی آشکار ميگردد که آنان حتی نظرات گروه خود را نيز نمايندگی نميکنند. اين عده کوشش دارند تحت عنوان سخنگوی جنبش سبز با صحبت های مبهم و تعارف کردن از طرف جنبشی که حکومت اسلامی صدای آن را خفه کرده است، نقش چلبی در عراق، قبل از حمله آمريکا به اين کشور را به عهده بگيرند و از اين طريق بعنوان نمايندگان مردم ايران بر سياستهای تهاجمی احتمالی غرب عليه ايران صحه بگذارند. حال آنکه غرب برای دفاع از مبارزات مردم ايران و افشاء نقض حقوق بشر توسط حکومت اسلامی احتياجی به گرفتن اجازه از مردم ايران و نمايندگان اين يا آن گروه مخالف را ندارد.

اراده ملی بر اين استوار است که بساط اين حکومت را بر چيند و اين امر را بر اساس يک اتحاد ملی ممکن و ميسر سازد. چنين اتحادی با جمع شدن سمبليک عده ای در کنار هم که حتی پشتيبانی ايرانيان خارج از کشور را ندارند و با ترفند اينکه خود را دولت سايه و دولت در تبعيد بنامند، ممکن نميشود. همانطور که بارها اعلام کرده ايم اتحاد ملی و خواست آن که ايجاد يک حکومت ملی است تحت رهبری نيروهای ملی در داخل کشور شکل ميگيرد و هرگونه «خالی بندی» در اين مورد به اين نيت صدمه ميزند. بايد پرسيد که چند بار بايد مردم ايران ناظر اين تئاتر مضحک باشند که عده ای در خارج دور هم جمع شوند، باهم بر سر جاه و مقام و رهبری حکومتی که هنوز بوجود نيامده يا بعبارت ديگر سر پوست خرسی که هنوز شکار نشده است به منازعه بپردازند و از اين طريق به پراکندگی ها و نا اميدی ها دامن بزنند؟
جبهه ملی ايران که بيش از نيم قرن پيش از اتحاد نيروها و احزاب ملی و ميهن دوست بر سر دو شعار استقلال و آزادی پا گرفت بيش از هر نيروی سياسی ديگری در ايران راغب است تا با تکيه بر تجارب گذشته در داخل و خارج از کشور يک اتحاد دموکراتيک سرانجام بگيرد. تجربه به ما حکم ميکند که در شرايط فقدان چنين اتحادی هرگونه مذاکره ای با دولتهای خارجی (که در شرايطی معين بر ضرورت آن تاکيد داريم) جز آلت دست و ابزار تبليغاتی کشورهايی شدن که از سياست آنها در قبال ايران هيچگونه ارزيابی نداريم، نتيجه ای ببار نخواهد آورد.
ما بر اين اعتقاديم که حکومت های استبدادی تنها با اراده مردم و تصميم قاطع اکثريت آنها ساقط خواهند شد. جبهه ملی ايران زمانی قادر است امر اتحاد ملی برای تشکيل يک حکومت ملی را به سر انجام برساند که از پشتيبانی چنين اکثريتی و مصمم بودن مردم برای عبور از وضعيت خطرناک کنونی مطمئن باشد. سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور معتقد است که تنها بر اساس جدائی دين از حکومت و خواست عميق مردم برای بر سر کار آوردن حکومتی که متکی بر اعلاميه جهانی حقوق بشر و مدافع منافع ملی و استقلال ايران از طريق يک دمکراسی پارلمانی باشد، يک اتحاد ملی شکل ميگيرد.
اميد ما اين است که در اين راه پر فراز و نشيب ميهن دوستان و آزاديخواهان دلسوز و واقعی با نيم نگاهی به اشتباهات گذشته دست همکاری و مودتی را که بسوی آنها دراز کرده ايم، رد نکنند.

هيات اجرائی سازمانهای جبهه ملی ايران در خارج از کشور
مهندس کامبيز قائم مقام ـ مهندس بهمن مبشری - دکتر همايون مهمنش

يازدهم آبان ۱۳۹۰ برابر دوم نوامبر ۲۰۱۱
info@iranazad.info
http://www.iranazad.info/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016