پنجشنبه 12 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش شديد قاضی عسکر، نماينده ولی‌فقيه و سرپرست حجاج ايرانی به معمای ويزاهای جعلی حج، مهر

نماينده ولی‌فقيه و سرپرست حجاج ايرانی به ماجرای ويزاهای جعلی حج تمتع که به صورت انفرادی و خارج از سيستم حج و زيارت گرفته شده بود، واکنش شديدی نشان داد.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به سرزمين وحی، گردهمايی مديران کاروان‌های حج سال ۹۰ با حضور حجت‌الاسلام سيدعلی قاضی‌عسکر نماينده ولی‌فقيه و سرپرست حجاج ايرانی و علی ليالی رييس سازمان حج و زيارت در سالن اجتماعات بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت‌الاسلام قاضی‌عسکر در اين گردهمايی با اشاره به موضوع بازگرداننده شدن عده‌ای که با ويزای غير معتبر به حج آمده بودند، گفت: برخی افراد که مصالح نظام را در نظر نمی گيرند، پول زيادی از مردم گرفته اند و آنان را با ويزای غيرمعتبر به حج آورده اند و بعد هم که مشکل پيدا کرده اند به دروغ گفته اند که چون شيعه بوده اند جلوی آنها را گرفته اند. چرا انصاف نداريم و با گفتن اين حرفها موجب تخريب روابط دو کشور در اين شرايط حساس می شويم؟!

وی با بيان اينکه حج امسال تاکنون به شکل نسبتاً مطلوبی برگزار شده است، افزود: وقتی می‌گوييم حج امسال خوب برگزار شده، به اين معنا نيست که هيچ مشکلی وجود نداشته است بلکه منظور اين است که در مقايسه با سال گذشته يا سال‌های قبل از آن، همکاری‌های صورت گرفته بهتر جواب داده و باعث شده که يک گام رو به جلو برداريم.

نماينده ولی‌فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به تعداد زياد زائران کهنسال در حج امسال، خطاب به مديران کاروان‌ها اظهارداشت: بايد به خوبی از آن‌ها مراقبت شود. در اين چند روز که اتوبوس‌ها هم در مکه مکرمه تردد نمی‌کنند بايد با تدارک برنامه‌های فرهنگی بيشتر کاری کنيم که حجاج و به ويژه افراد کهنسال با استفاده از برنامه‌های فرهنگی داخل کاروان بيشتر با وظايف عبادی‌شان آشنا شوند. بايد درباره شرايط عرفات و مشعر و منا بيشتر با زائران صحبت کنيم و فرصت خوبی است که جلسات بيشتری برايشان برگزار کنيد تا بدانند در روزهای آينده بايد چگونه عمل کنند.

سرپرست حجاج ايرانی، برگزاری دعای عرفه را يکی از مسائل مهم پيش رو دانست و با تأکيد بر اينکه بايد از همين الان برای برگزاری مراسم برائت از مشرکين و دعای عرفه برنامه‌ريزی صورت گيرد، از مداحان کاروان‌ها خواست از ذکر مصيبت در لابلای فرازهای دعای عرفه پرهيز کنند. زائران بايد با عرفان ناب دعای عرفه آشنا شوند، ضمن اينکه نبايد مزاحمتی هم برای خيمه های مجاور ايجاد کرد.

وی با تاکيد بر تداوم اجرای مراسم برائت از مشرکين به صورتی که در سال‌های قبل برگزار شده است، افزود: برنامه ما نسبت به سال‌های گذشته هيچ تغييری نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016