شنبه 14 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متهم پرونده اسيدپاشی در زندان همدان خودکشی کرد، ايسنا

مديرکل پزشکی قانونی استان همدان: جنازه «مونا» در پزشکی قانونی است

متهم پرونده‌ی اسيدپاشی در همدان در زندان اين شهر خودکشی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، «مونا.ک» زنی ناشناس که در ۱۵ ارديبهشت ماه سال ۸۹ اقدام به اسيدپاشی بر روی «طاهره بهرامی» کرده بود، روز پنج‌شنبه هفته گذشته در زندان همدان خودکشی کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر علی‌احسان صالح، مديرکل پزشکی قانونی استان همدان روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی ايسنا با تاييد خبر خودکشی مونا، گفت: در حال حاضر جنازه وی در پزشکی قانونی همدان است.

او حاضر نشد درباره علت و چگونگی خودکشی «مونا» توضيحی ارائه کند.

به گزارش ايسنا، طاهره زن جوان ۲۶ ساله همدانی در آغازين ساعات روز ۱۵ ارديبهشت ماه سال ۸۹ با شنيدن صدای زنگ حياط منزلش به همراه دختر ۳ ساله‌اش به سمت حياط می‌رود.طاهره پس از بازکردن در حياط با زن ناشناس و بلندقامتی روبرو می‌شود که دستکشی بر دست و سطل‌آبی رنگی به همراه داشت و اين زن با بيان اينکه شيره انگور از طرف مادرشوهرش برای او آورده است از طاهره می‌خواهد که برای آوردن ظرف بزرگتر به خانه‌اش برود. هنگامی که طاهره برای برداشتن ظرف بزرگتر به داخل خانه‌اش رفت، «مونا» اين زن‌ناشناس از فرصت استفاده کرده و به طور ناگهانی وارد خانه شد به گونه‌ای که هنگامی که طاهره از آشپزخانه خارج می‌شود زن ناشناس در فرصتی مناسب با آچاری که به همراه داشت، ضربات متعددی به سر طاهره می‌کوبد.

پس از آن‌که طاهره بی حال بروی دو زانوی خود قرار می‌گيرد، مونا، چهارليتر اسيدسولفوريک را که در سطل آبی رنگ به همراه داشت را بر روی بدن طاهره می‌ريزد و اين درحالی است که کودک طاهره که پشت مادر پناه گرفته بود نيز از اين جنايت مصون نماند و قسمتی از صورت و بدنش در اسيد می‌سوزد.

چندی پيش دادستان عمومی و انقلاب همدان از صدور حکم قصاص برای متهم پرونده اسيدپاشی در اين شهر خبر داده بود. حجت الاسلام والمسلمين اکبر بيگلری هم‌چنين در گفت و گو با خبرنگار حقوقی ايسنا از ارسال اين پرونده به ديوان عالی کشور برای اعلام نظر درباره اجرای حکم قصاص متهم سخن گفته بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016