چهارشنبه 25 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خزاعی درنامه به بان کی مون در مورد تبعات ارايه قطعنامه عليه ايران هشدار داد، خبرآنلاين

ديپلماسی - نماينده دائم ايران در سازمان ملل در مورد تبعات ارائه قطعنامه عليه جمهوری اسلامی ايران در مورد اتهام ترور سفير عربستان به مجمع عمومی اين سازمان هشدار داد.


به گزارش خبرآنلاين، متن پيش‌نويس قطعنامه‌ای از طرف آمريکا و عربستان در محکوميت اتهام توطئه ترور سفير عربستان سعودی در دبيرخانه سازمان ملل ثبت و توزيع شد.

در پاسخ به اين اقدام، محمد خزاعی، سفير و نماينده دايم جمهوری اسلامی ايران نزدسازمان ملل متحد در نيويورک در نامه‌ای به رييس مجمع عمومی و دبيرکل اين سازمان و کليه نمايندگی‌های مقيم نيويورک نسبت به تبعات اين اقدام هشدار داد.

وی ارايه پيش‌نويس قطعنامه در خصوص طراحی و اقدام به ترور سفير عربستان در مجمع عمومی سازمان ملل را در نوع خود بی‌سابقه و آن را بدعتی خطرناک، غيرقابل قبول و باعث هتک حيثيت آن سازمان دانست.

گزيده نامه خزايی به بان کی مون را بخوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


· آمريکا با ارايه پيش‌نويس قطعنامه‌ا‌ی که صرفا بر مبنای ادعاهای نادرست عليه يک عضو ديگر سازمان ملل متحد شکل گرفته، هيچ هدفی جز پيشبرد سياست‌های کوتاه‌بينانه خود از طريق استفاده ابزاری از مجمع عمومی اين سازمان ندارد.

· رويه مجمع عمومی سازمان ملل در طول حيات خود اين‌گونه نبوده که اجازه دهد پيش‌نويس قطعنامه‌ای بر مبنای ادعاهای بی‌اساس ارايه شود و يا مورد توجه قرار گيرد.

· چنانچه مجمع عمومی اين سازمان اجازه دهد هر پيش‌نويس قطعنامه‌ای در خصوص هر مساله نامربوطی مورد توجه قرار بگيرد، مشابه آن‌چه که توسط آمريکا پيشنهاد شده است، در آينده اين ارگان اصلی سازمان ملل متحد به جای اين‌که مکانی برای ارتقاء انسجام و همبستگی دولت‌های عضو باشد، به محلی برای طرح ادعاهای بی‌اساس تبديل شده و پيش‌نويس قطعنامه‌های بی‌شمار ديگری در رابطه با مسايل خصمانه ديگری مطرح خواهد شد؛ بنابراين بايد از از بروز چنين اتفاقاتی جدا خودداری کرد.

· هشدار می دهم در صورت پيگيری چنين موضوعی بدون شک، نقش، توانمندی و اعتبار مجمع عمومی به عنوان عالی‌ترين ارگان سياسی سازمان ملل متحد تضعيف خواهد شد. اين اقدام تهديدی برای امنيت بين‌المللی و منطقه‌ای است.

· تبليغات گسترده آمريکا عليه جمهوری اسلامی ايران، همراه با ايراد اتهامات بی‌پايه حاکی از نيات مغرضانه و خصمانه عليه ملت ايران است. اين اتهامات از سوی دولتی متوجه ايران است که براساس مدارک محکمی که بخشی از آن‌ها به سازمان ملل نيز ارايه شده است، از بسياری از اقدامات تروريستی عليه ملت و دولت ايران حمايت کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016