شنبه 28 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نمایندگی ها و شعب بانك های خارجی در ایران فعال شدند، ایرنا

تهران- رییس سازمان سرمایه گذاری و كمك های فنی و اقتصادی ایران از فعال شدن نمایندگی ها و شعب بانك های خارجی در ایران خبر داد و گفت: بانك مركزی در صورت صلاح دید اسامی آنها را اعلام می كند.

به گزارش ایرنا، 'بهروز علیشیری' روز شنبه در حاشیه دومین كارگاه آموزشی بین المللی ' مشاركت بخش عمومی - خصوصی ، درجمع خبرنگاران افزود: قوانین تاسیس بانك ها در ایران تصویب و آیین نامه آن نیز توسط شورای پول و اعتبار تدوین و در اختیار بانك ها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مجوز صدور تاسیس بانك ،شعبه ، نمایندگی ، باجه برعهده بانك مركزی است و طبق آخرین مكاتبات در خواست دو بانك جدید از سوی كشورهای آسیایی و اروپایی نیز دریافت شده است .

علیشیری با بیان آنكه، مجوز صدور تاسیس بانك های خارجی ، توسط بانك مركزی صادر می شود، گفت: پس از این مرحله مجوز سرمایه گذاری خارجی نیز صادر می شود.

به گفته وی، علاوه بر برخی از بانك های خارجی كه در ایران فعال شدند و مجوزهای خود را دریافت كردند، درخواست سایر بانك ها نیز در حال ارزیابی است .

** سرمایه گذاری مصوب سال 90 تا كنون 5 میلیارد دلار بوده است

وی با بیان آنكه ، ورودی های سرمایه گذاری خارجی هر سال در سه یا چهار ماهه سال بعد مشخص می شود ، اظهار داشت: آمار سرمایه گذاری خارجی پس از برگزاری مجمع شركت ها ، تصویب ورودی سرمایه گذاری خارجی و ارایه به سازمان سرمایه گذاری خارجی مشخص می شود.

علیشیری تصریح كرد: هر چند آمارهای سال جاری از سرمایه گذاری خارجی مقدماتی است اما امسال بیش از 5 میلیارد دلار در طی 14 جلسه سرمایه گذاری خارجی مصوب شده است .

وی ادامه داد: بر اساس ارزیابی ها این میزان نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشته ضمن آنكه آمارهای ورودی سرمایه گذاری خارجی كشور طی 8 ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد مناسبی داشته به نحوی كه حدود یك تا دو میلیارد دلار آمار مقدماتی ورودی سرمایه گذاری خارجی افزایش داشته است .

وی اظهار امیدواری كرد: روند رشد سرمایه گذاری خارجی در سال جاری همانند دو سال گذشته رشد داشته باشد.

به گفته معاون وزیر اقتصاد ، حجم درخواست سرمایه گذاری ایرانیان خارج از كشور رو به رو رشد است و در سال 89 قریب 300 درصد رشد در ورود سرمایه های ایرانیان خارج از كشور داشته ایم .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


** نوسانات نرخ ارز

علیشیری درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز بر سرمایه گذاری خارجی گفت: هر نوسانی تاثیراتی مثبت ومنفی را بر شاخص های اقتصادی می گذارد اما برای كسانی كه منابع ریالی استفاده می كنند و تولیدات خود را به سایر كشورها ارایه می كنند سود داشته است .

به گفته وی ، این در حالی است رشد نرخ ارز برای صاحبان بنگاه هایی كه از مواد اولیه خارجی استفاده می كنند منجر به رشد هزینه های تولید می شود.

وی تثبیت نرخ ارز را از وظایف دولت دانست وافزود: باید به بنگاه های اقتصادی كه به ارزهای خارجی نیاز دارند این اطمینان را داد كه اقتصاد كلان دارای ثبات است.

** امكان انحلال صندوق سرمایه گذاری ایرانیان خارج از كشور

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح كرد: صندوق سرمایه گذاری ایرانیان خارج از كشور ، در مرحله اجرا متوقف شده زیرا برخی از شركت های خواهان مشاركت از صندوق خارج شدند.

وی از تشكیل مجمع عمومی فوق العاده این صندوق خبر داد و گفت: در این مجمع برای ادامه فعالیت یا انحلال آن تصمیم گیری می شود.

** تحریم های جدید نیز بر سرمایه گذاری خارجی بی تاثیر است

وی درباره تاثیر پرونده هسته ای و گزارش اخیر آژانس بین المللی انرژی هسته ای برسرمایه گذاری خارجی گفت: طرف مذاكره ایران برای سرمایه گذاری خارجی بخش خصوصی است و آنها از دایره تحریم خارج هستند ، ضمن آنكه سرمایه گذاری مستقیم خارجی و فاینانس ها ( تامین مالی) نیز مشمول این فرآیند نمی شوند.

علیشیری تصریح كرد: اگر در قواعد جدید ، بخش خصوصی نیز تحریم شود این رویكرد بیهوده است زیرا نهادی های بین المللی و دولت ها نمی توانند برای بخش خصوصی تعیین تكلیف كنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016