چهارشنبه 11 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توقف تسهيلات‌دهی بانک‌ها در پی اختلاس، ال‌سی بانک‌های دولتی بسته شد، مهر

عضو شورای پول و اعتبار توقف تسهيلات دهی بانکها در پی اختلاس ۳ هزار ميليارد تومانی اخير شبکه بانکی کشور را امری طبيعی دانست و گفت: در بانکهای خصوصی به غير دولتی ها گشايش اعتبارات اسنادی ريالی و ارزی انجام می شود.

کوروش پرويزيان در گفتگو با مهر در مورد توقف تسهيلات دهی بانکها در پی اختلاس ۳ هزار ميليارد تومانی اخير بانکی کشور گفت: اين امر طبيعی است، متغيرهايی مانند ثروت، سرمايه و سيستم های بانکی از حساسيت ويژه ای برخوردار هستند، بنابراين بايد دقت شود که آرامش همواره در اين فضا حاکم باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو شورای پول و اعتبار با تاکيد بر نقش رسانه ها در ايجاد آرامش برای نظام بانکی کشور عنوان کرد: بايد کمک کرد که فضای آرامی برای حدود ۳۰۰ هزار کارمند شبکه بانکی فراهم شود تا سرويس ها و خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

وی افزود: به صورت علمی ثابت شده است که هرچه ميزان تخلف و سوء استفاده مالی بالا باشد، قطعا بر روی اعتماد عمومی تاثيرگذار است که در پی آن مشکلات ديگری هم ايجاد می شود.

مشاورعالی رئيس کل بانک مرکزی با اشاره به حضور بانکهای خصوصی در کشور طی سالهای اخير و کسب سهم قابل توجهی از بازار بانکی کشور توسط آنها، اظهارداشت: بانکهای صادرات، تجارت وملت و البته رفاه کارگران را هم اگر خصوصی فرض کنيم سهم بانکهای خصوصی افزايش می يابد، براين اساس وقتی سهم خصوصی ها در بازار بيشتر می شود نظارت بر آنها هم بايد بيشتر شود.

وی تقويت سيستمهای کنترل درونی بانکها و به روز شدن تجهيزات بانکی را از الزامات شبکه بانکی دانست و افزود: تقويت دستگاههای مرتبط نظارتی وامکان توسعه آنها در دستور کار قرار گيرد.

به گفته پرويزيان جامعه اقتصادی هر لحظه ابعاد بزرگتی به خود می گيرد و با نهادها و فضای بين المللی و شرکتهای بيشتری درگير می شوند، بنابراين اين الزام که نظارت بيشتری صورت گيرد تا اطمينان بيشتری حاصل شود، وجود دارد.

وی ذخاير قانونی يا اندوخته قانونی بانکها نزد بانک مرکزی را باعث اطمينان بخشی مردم و سپرده گذاران به نظام بانکی دانست و گفت: بيمه سپرده ها يک تضمين برای سپرده های مردم ايجاد می کند تا آنها با خيال آسوده تر فعاليت های خود را با بانکها انجام دهند.

عضو شورای پول و اعتبار بر کمک به حفظ فضای اطمينان بخش به نظام بانکی کشور در شرايط فعلی تاکيد کرد و افزود: براين اساس بايد مراقب حوزه های مختلف اقتصادی کشور برای جلوگيری از آسيب پذيری شد.

وی در بخش ديگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بانکهای خصوصی به غير دولتی ها گشايش اعتبارات اسنادی ريالی و ارزی انجام می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016