یکشنبه 29 آبان 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه اعتماد توقیف شد!

etemad-javanfekr-big.png

روزنامه اعتماد به مدیر مسوولی الیاس حضرتی توقیف موقت شد.

الیاس حضرتی روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: دادستان تهران با ارسال نامه ای به وزارت ارشاد این روزنامه را به اتهام نشر اكاذیب و توهین به مقامات دولتی به مدت دو ماه توقیف كرد.

مدیر مسوول روزنامه اعتماد افزود: روزنامه اعتماد همیشه در چاپ مطالب خود احتیاط كامل داشته و حساسیت ها را رعایت كرده اما نمی دانم كه چرا این مساله اتفاق افتاد.

وی افزود: این كار عجیبی بوده است چرا كه اگر مدیر مسوول جرمی مرتكب شده او را توبیخ كنند اما یكصد نفر را بیكار نكنند.

الیاس حضرتی، مدیرمسئول روزنامه اعتماد در گفتگو با خبرنگار مهر هم ضمن تایید این خبر گفت: شنبه شب 28 آبان به ما اعلام شد که روزنامه به دلیل چاپ گفتگویی با علی‌اکبر جوانفکر سرپرست موسسه مطبوعاتی ایران و همچنین مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری، توقیف موقت شده است.

وی ادامه داد: دیشب ما به چاپخانه اعلام کردیم که روزنامه را چاپ نکند و امروز هم روی کیوسک نبودیم.

آقای جوانفکر در این مصاحبه به تندی از مسئولان قوه قضائیه و مجلس ایران انتقاد کرده بود و گفته بود که دوران سکوت یاران محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری، که در ماه های اخیر تحت فشار سنگین سیاسی بوده اند تمام شده است.

متن کامل مصاحبه جوانفکر را اینجا بخوانید.

حضرتی گفته است که ما بخش‌هایی از آن گفتگو را حذف کرده بودیم، ولی تا همین حد هم مورد قبول واقع نشده است.

روزنامه اعتماد پیش از این دهم اسفند ۱۳۸۸ به دستور هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف موقت شده بود که علت توقیف «تخلف از حدود مطبوعات» و تکرار و اصرار بر تخلفات قانونی اعلام شده بود، ولی «اعتماد» خردادماه سال جاری بار دیگر منتشر شد و حال پس از ۵ ماه بار دیگر توقیف موقت شده است.

توقیف‌های موقت روزنامه‌ها غالباً مدت زمان ۲ ماهه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جوانفکر در بخشی از این مصاحبه گفته بود: تقريبا اين ادبيات را دارند گسترش مي‌دهند كه ما اگر حرفي عليه احمدي‌نژاد نمي‌زنيم و فعلا داريم سكوت مي‌كنيم و مشايي را به دادگاه نمي‌كشيم، براي اين است كه نگران هستيم احمدي‌نژاد داستان انتخابات 88 را تكرار كند. مثلا مطهري مي‌گويد به خاطر همان پرونده‌هاي درجه اول درباره برخي تخلفات بعضي مقامات كه در اختيار احمدي‌نژاد است، اصولگرايان مجبور به سكوت شدند.

چه ترسي دارند؟ آنها از خودشان وحشت دارند. آنها از اينكه مبادا مسائل‌شان رو شود وحشت دارند. مثلا در ستون طنز روزنامه ايران براي اينكه قافيه‌هاي شعر درست شود نوشته شد 140 هزار سند رو مي‌كنيم؛ آنها وحشت كرده بودند و موجي راه انداختند و حتي به رييس دستگاه قضا مراجعه كردند كه برويد اين مدارك را از روزنامه ايران بگيريد و اجازه ندهيد منتشر شود! آقاي رييس‌جمهور رييس كشور است و از خيلي مسائل اطلاع دارد اما بارها گفته كه حرف‌ها را در دلم نگه مي‌دارم و نمي‌توانم بسياري از حرف‌ها را بزنم. در مقابل مشاهده مي‌كنيم كه برخي از اين افراد، گستاخي را به نهايت رسانده و از مردم مي‌خواهند در سفرهاي استاني به استقبال رييس‌جمهور نروند!

او در پاسخ به سوالی درباره قضیه استعفای احمدی نژاد هم گفته: كسي كه براي خدمت آمده تا آخرش مي‌ماند. تا شهادت مي‌ماند. اگر بتوانيم كار كنيم ادامه مي‌دهيم و اگر نتوانيم كار كنيم كه بايد از رهبري اجازه بگيريم. اينجا تصميم‌گيري با رهبري و مردم است و كسي كه پيرو ولايت است با ولايت هماهنگ مي‌شود.

وی در مورد اصولگرایان هم گفته است که: آنها به فكر رياست‌جمهوري بعدند؛ كي احمدي‌نژاد خواست مدودف و پوتين ايراني بشود؟ آنها هنوز نفهميده‌اند كه قافيه سياست را باخته‌اند!

متن کامل مصاحبه جوانفکر را اینجا بخوانید.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016