یکشنبه 6 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوانفکر: تشکيل ۱۵ پرونده قضايی در ۶ ماه گذشته عليه من معنی‌دار است، ايرنا

«علی اکبر جوانفکر» مشاور مطبوعاتی رئيس‌جمهوری تشکيل چندين پرونده قضايی در چند ماه گذشته عليه خود را غير منطقی دانست و گفت: تشکيل ۱۵ پرونده قضايی در شش ماه گذشته عليه من معنی دار است و هيچ منطقی ندارد.

سرپرست مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی روز گذشته پس از حضور در جلسه بازپرسی شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه در گفت‌و‌گو با ايرنا افزود: تشکيل پرونده‌های قضايی در اين مدت، فرصت کار را از من گرفته است و کسانی که تصميم می‌گيرند بايد توجه داشته باشند اين تصميمات در انجام امور رسانه‌ای اخلال ايجاد کرده است.
مديرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ايرنا) اظهار داشت: البته مسئولان قضايی معتقدند در چارچوب قانون، کار خود را انجام می‌دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جوانفکر خود را مستحق تشکيل اين تعداد پرونده در مدت شش ماه گذشته ندانست و گفت: در ۵۲ سالی که از عمرم می‌گذرد، حتی يک پرونده عليه من تشکيل نشده بود اما در شش ماه گذشته ۱۵ پرونده عليه من تشکيل شده است.
مشاور مطبوعاتی رئيس جمهوری درباره ادعای سرپرست دادسرای شهيد مقدس مبنی بر تمرد وی از اجرای دستور مأموران قضايی اظهار داشت: ادعای سرپرست دادسرای شهيد مقدس، کاملاً بی‌اساس و دروغ است.
جوانفکر تأکيد کرد: فضای رسانه‌ای کشور نيازمند آرامش است تا بتوان در فضايی بدون دغدغه کار کرد.
سرپرست مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی گفت: اگر قرار باشد همواره اين نگرانی از سوی اصحاب رسانه وجود داشته باشد که عده‌ای ذره‌بين به دست می‌گيرند و جزء به جزء مطالب را بررسی می‌کنند تا ايرادی پيدا کنند، خوب نيست.
جوانفکر در عين حال افزود: البته اهالی رسانه نيز بايد مراقب باشند تا در مطالب خود خلاف معيار و قوانين صحبت نکنند و موجب بر هم زدن آرامش جامعه نشوند.
به گفته مشاور مطبوعاتی رئيس‌جمهوری، نقد بايد در جامعه آزاد باشد زيرا جامعه ما يک جامعه اسلامی و آزاد است و حرف‌ها بايد بيان شود.
وی درباره برخوردهای قضايی با نقدهای فرهنگی مسائل روز جامعه گفت: چنانچه مطلبی ماهيت نقد داشته باشد، نبايد برخورد قضايی با آن صورت گيرد زيرا در اين صورت باورهای مردم مورد هتک حرمت قرار می‌گيرد و آسيب می‌بيند.
مدير عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تأکيد کرد: افراد بايد بتوانند در چارچوب قانون نظرات خود را بازگو کنند و دستگاه قضايی و هیأت نظارت بر مطبوعات نيز بايد در بررسی‌ها و برخورد‌های خود مراقبت و احتياط کنند تا حق کسی ضايع نشود.
جوانفکر با بيان اينکه دستگاه قضايی و هیأت نظارت بر مطبوعات در برخورد با رسانه‌ها بايد سعه صدر داشته باشند، افزود: برخی اشتباهات در رسانه‌ها به‌طور ناخواسته اتفاق می‌افتد و دستگاه قضايی نيز در برخی بخش‌ها سعه صدر دارد اما بايد اين امر فراگير شود و نسبت به همه يکسان باشد و برخورد دوگانه صورت نگيرد.
مشاور مطبوعاتی رئيس جمهوری درباره برخوردهای دوگانه دستگاه قضايی اظهار داشت: متأسفانه برخی اوقات مشاهده می‌شود يک مطلب در يک روزنامه، جرم محسوب می‌شود اما همان مطلب در روزنامه ديگر جرم محسوب نمی‌شود که اين امر خلاف عدالت است.
به رأی شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران معترضيم
سرپرست مؤسسه فرهنگی و مطبوعاتی درباره حکم شعبه ۷۶ دادگاه کيفری استان تهران درباره ويژه نامه خاتون نيز گفت: به رأی دادگاه معترض هستيم اما هنوز اعتراض رسمی خود را اعلام نکرده‌ايم و طی روزهای آينده اعتراض خود را از طريق مجاری رسمی و قانونی اعلام خواهيم کرد.
جوانفکر درباره جلسه امروز بازپرسی خود نيز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: جلسه امروز، جلسه تفهيم اتهام بود که بخشی از اتهام، تفهيم و بخش ديگر به جلسه بعد موکول شد.
مشاور مطبوعاتی رئيس جمهوری درباره زمان تشکيل جلسه بعدی گفت: اين جلسه پس از دهه اول ماه محرم برگزار خواهد شد.
جوانفکر پس از حضور در دادسرا برای شرکت در مراسم گراميداشت هفته بسيج راهی مؤسسه فرهنگی و مطبوعاتی شد. قرار است وی برای ادامه معالجات پزشکی به بيمارستان بازگردد.
قبل از آغاز جلسه بازپرسی مشاور مطبوعاتی رئيس جمهوری، «مصيب نعيمی» مدير مسئول روزنامه نيز به سؤالات بازپرس شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه در مورد اتهامات دادستانی عليه خود پاسخ گفت.
گفتنی است، مشاور مطبوعاتی رئيس جمهوری روز گذشته برای پاسخگويی به سه احضاريه همزمان دادسرای فرهنگ و رسانه در شعبه چهارم بازپرسی اين دادسرا حضور يافت. دادستان عمومی و انقلاب تهران عليه مشاور مطبوعاتی رئيس جمهوری به اتهام نشر اکاذيب و پخش شايعات به قصد تشويش اذهان عمومی عليه مقامات کشوری و قضايی اعلام جرم کرده است.
سرپرست دادسرای شهيد مقدس نيز که هفته گذشته در زمان تعرض به روزنامه در صحنه حاضر بود، اتهامی را به مشاور رئيس جمهوری مبنی بر اينکه وی به هنگام حمله به روزنامه تمرد کرده، نسبت داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016