دوشنبه 7 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وقوع دو انفجار در خط‌ لوله انتقال گاز مصر به اسرائيل، ايلنا

به گفته منابع امنيتی، اين دو انفجار ناشی از بمب‌های کنترل از راه دور بوده است و نشانه‌هايی از عبور دو خودرو نزديک محل انفجار ديده می‌شود.

ايلنا: برای نهمين بار در سال جاری ميلادی، در خط لوله انتقال گاز طبيعی مصر به اسرائيل و اردن منفجر شد.

به گزارش ايلنا به نقل از رويترز، طبق گزارش‌های انجام شده، اين انفجار قطع صدور گاز به اين اسرائيل و اردن را به دنبال داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تقريبا تمامی انفجارهای سال جاری در اين خط لوله از زمان سقوط «حسنی مبارک» رئيس‌جمهوری سابق، در ماه فوريه روی داده است و منابع مصری محل وقوع انفجار اخير را نزديک شهر «العريش» واقع در صحرای سينا گزارش کرده‌اند.

بر اساس قراردادی که در زمان حکومت مبارک منعقد شد و انتقادهايی را هم به دنبال داشت، حدود نيمی از گاز طبيعی مصر به اسرائيل فروخته می‌شود.

همچنين شاهدان در محل وقوع انفجار اعلام کردند که انفجار ديگری نيز در فاصله حدود صد متری انفجار نخست روی داد و محل وقوع اين انفجار منطقه «السبيل» اعلام شده است.

به دنبال وقوع اين حادثه نيروهای امنيتی و خودروهای آتش نشانی به سرعت راهی محل حادثه شدند.

به گفته منابع امنيتی، اين دو انفجار ناشی از بمب‌های کنترل از راه دور بوده است و نشانه‌هايی از عبور دو خودرو نزديک محل انفجار ديده می‌شود. تاکنون هيچ گروهی مسئوليت اين انفجار را بر عهده نگرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016