چهارشنبه 9 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

واکنش علی لاريجانی به حمله به سفارت انگليس: چرا سال ۵۹ که به سفارت ايران در انگليس حمله شد، شورای امنيت تشکيل جلسه نداد، خبرآنلاين

مجلس - رئيس قوه مقننه، اجرای مصوبه مجلس در کاهش سطح روابط ديپلماتيک ايران و انگليس را لازم دانست.

به گزارش خبرآنلاين، علی لاريجانی رئيس مجلس در نطق صبح امروز خود، گفت: روز گذشته عده​ای از دانشجويان که از رفتار انگليس به خشم آمده بودند در مقابل سفارت تجمع کرده و برخی نيز به آن وارد شدند. اين خشم به دليل چندين دهه ظلم انگليس به ملت ايران بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی اقدام عجولانه شورای امنيت در محکوم کردن اقدام دانشجويان را برای سرپوش گذاشتن برای اقدامات انگليس و آمريکا خواند و گفت: پليس ما همه تلاش خود را برای حفظ امنيت کرد. چرا سال ۵۹ که به سفارت ايران در انگليس حمله شد، شورای امنيت تشکيل جلسه نداد و اقدام پليس انگليس را محکوم نکرد؟ اين نشان از رويکرد دوگانه شورای امنيت دارد.

رئيس مجلس با بيان اينکه مجلس شورای اسلامی دعوت به آرامش و ايجاد نظم و قانون دارد و رفتار ماجراجويانه انگليس و شورای امنيت را سوء استفاده می​داند، افزود: اقدام مجلس در کاهش روابط ميان دو کشور، اقدامی قانونی بود اما آنها با الفاظی برآمده از دشمنی به آن پاسخ دادند. مجلس مصوبه خود را به جا می​داند و اجرايش در اين شرايط را لازم می​پندارد.

لاريجانی همچنين با گرامی داشت روز مجلس و درود به شهيد مدرس، از اوبه عنوان نماد مجلس ياد کرد که تلاش زيادی برای تدارک و تقويت مشروطه خواهان انجام داد.

وی به نقل از مدرس گفت که هر يک جلسه مجلس، ۷۰۰ تومان می​ارزد و البته هر دقيقه​اش يک دنيا می​ارزد که نبايد صرف ايراد گيری به يکديگر شود و بايد صرف کارهای اساسی در قانون گذاری گردد.

لاريجانی به بازخوانی تاريخ در ادوار مختلف نمايندگی مدرس و تلاش​های وی پرداخت که روياروی قلدری​های رضاخان می​ايستاد وسردار سپه را به باد انتقاد گرفته و گفته بود: «امنيت در کشور هست اما به دست کسی است که ما از او خشنود نيستيم. ما از رضاخان ترسی نداريم، ما قدرت داريم سلطنت را تغيير و رئيس​الوزرا را عزل کنيم، می توانيم رضاخان را نيز از سلطنت برداريم تا برود در خانه​اش بنشيند.»

وی به نقل از مدرس ادامه داد: من با جمهوری مخالف نيستم. حکومت صدر اسلام هم جمهوری بود. اما الان انگليسی​ها می​خواهند اين جمهوری را به ما تحميل کنند و دست نشانده خود را در راس آن بگنجانند. لاريجانی افزود: به اين ترتيب بود که جمهوری رضاخانی پا نگرفت و او سردار سپه را استيضاح کرد و آنچنان خشم رضاخان را برانگيخت که او را تهديد به ترور کرد.

رئيس مجلس با اشاره به اينکه عدم حتی يک رای به مدرس در انتخابات مجلس بعد، افتضاحی بزرگ بود و نهايتا به شهادت او به عنوان يک نماينده واقعی ختم شد، افزود: مدرس نماينده پارلمان ايران است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016