چهارشنبه 16 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرعامل شرکت نفت: افزايش ۴۵ هزار بشکه ای توليد نفت در ايران، مهر

مديرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی با اشاره به افزايش ۴۵ هزار بشکه ای توليد نفت ايران با بهره برداری از ۳ طرح نفتی، اعلام کرد: پيش بينی می‌شود طرح توليد زودهنگام نفت از ميادين سروستان، سعادت آباد و خشت تا اسفند آغاز شود.

مهدی فکور در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت عمليات اجرايی طرح توسعه ميادين مستقل نفتی خشت، سروستان و سعادت آباد با بيان اينکه هدف نهايی از توسعه اين سه ميدان توليد روزانه ۴۵ هزار بشکه نفت خام است، گفت: در حال حاضر عمليات اجرايی طرح توسعه اين سه ميدان نفتی شتاب گرفته است.

مديرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ايران با اعلام اينکه تاکنون حدود ۱۰ حلقه چاه در قالب طرح توسعه اين سه ميدان نفتی حفر شده است، تصريح کرد: هم اکنون تمامی کالا و تجهيزات مورد نياز توسعه و راه اندازی اين سه پروژه نفتی تامين شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين عضو هيئت مديره شرکت ملی نفت با تاکيد بر اينکه پيش بينی می شود تا اسفند ماه سالجاری طرح توليد زودهنگام نفت از اين سه ميدان نفتی آغاز شود، اظهار داشت: در شرايط فعلی ساخت تاسيسات سطح الارضی اين پروژه ها به پايان رسيده است.

اين مقام مسئول همچنين با اشاره به پيش بينی ساخت يک واحد نمک زدايی، جمع آوری و تقويت فشار گازهای همراه نفت در اين پروژه ها، تاکيد کرد: هم اکنون ۱۷ دستگاه توربوکمپرسور اين واحدهای جانبی وارد کشور شده است.

وی از راه اندازی کارخانه نمک زدايی و تاسيسات تقويت فشار و جمع آوری گاز در قالب فاز دوم طرح توسعه ميادين نفتی خشت و سروستان و سعادت آباد ياد کرد و افزود: در تمامی طرح توسعه ميادين نفتی ساخت تاسيسات تقويت و جمع آوری گاز و ساخت کارخانه نمک زدايی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش مهر، عمليات اجرايی طرح توسعه ميدان نفتی خشت از سال ۱۳۸۵ آغاز شده بود و بايد توليد زودهنگام از اين ميدان نفتی تا پايان سال ۱۳۸۸ آغاز می شد.

ميدان مستقل نفتی خشت که در نزديکی کازرون قرار گرفته است در سال ۱۳۷۱ کشف شده و طبق برنامه زمان‌بندی مقرر بود تا سال ۱۳۸۸ با حفاری هشت حلقه چاه روزانه ۳۰ هزار بشکه نفت خام از اين ميدان برداشت شود.

برای اجرای طرح توسعه ميدان نفتی خشت در مجموع بيش از ۴۲۲ ميليارد ريال و حدود ۴۰ ميليون يورو سرمايه گذاری انجام شده است ضمن انکه پيشتر قرار داد طرح توسعه اين ميدان نفتی به کنسرسيومی متشکل از قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا، صدرا و شرکت مهندسی توسعه صنايع نفت و انرژی قشم واگذار شده بود.

ميدان نفتی خشت با دارا بودن يک ميليارد و ۵۳۰ هزار بشکه نفت درجا و با حفاری نخستين چاه اکتشافی عملا در فهرست ميادين نفتی قرار گرفت ضمن آنکه از اين ميدان ۲۷۰ ميليون بشکه نفت قابل استحصال خواهد بود.

اين ميدان نفتی در منطقه کنار تخته و خشت در فارس و بين شهرهای کازرون و برازجان قرار دارد که پيش بينی می شود پس از توسعه نفت توليدی ميدان از طريق خط لوله به طول ۹۶ کيلومتر برای صادرات به تلمبه خانه گناوه ارسال می شود.

حفاری نخستين چاه اين ميدان در اواسط مرداد ۱۳۷۱ و با هدف آزمايش لايه نفتی شهليان و اندازه گيری ميزان نفت موجود در لايه های آسماری، جهرم، خامی و بنگستان انجام شد.

به گزارش مهر، ميدان نفتی سروستان در ۱۱۰ کيلومتری جنوب شرقی شيراز و ميدان سعادت آباد در ۲۰ کيلومتری شمال ميدان سروستان قرار دارد. اين دو ميدان با دارا بودن يک ميليارد و ۴۰۲ ميليون بشکه نفت درجا در فهرست ميادين نفتی شرکت ملی نفت در برنامه توسعه قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016