چهارشنبه 16 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روسیه در قبال تحریم احتمالی نفت ایران "بی‌طرف" می‌ماند، بی بی سی

روسیه اعلام کرد که در قبال تحریم احتمالی خرید نفت ایران از سوی اتحادیه اروپا "بی‌طرف" خواهد ماند.

سرگئی اشماتکو، وزیر انرژی روسیه با اعلام این موضع، نسبت به "سیاسی کردن" بخش انرژی هشدار داد.

آقای اشماتکو در حاشیه کنگره جهانی نفت در دوحه قطر گفت: "کاملا آشکار است که چنین طرحی بر اساس انگیزه‌های سیاسی ارائه شده است."

روز سه شنبه (۶ دسامبر) کمیسر انرژی اتحادیه اروپا گفت که از نظر او ممنوعیت احتمالی خرید نفت ایران – که مورد توافق شماری از کشورهای اروپایی قرار گرفته – باید با دخیل کردن آمریکا و روسیه محقق شود.

وزیر انرژی روسیه روز چهارشنبه گفت که این کشور از تصمیم‌گیری سیاسی در حوزه انرژی خودداری می‌کند.

آقای اشماتکو گفت روسیه به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده نفت خام، لزومی برای "ملحق شدن به ممنوعیت خرید نفت ایران نمی‌بیند، چون هیچ‌گونه واردات نفتی از ایران ندارد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزیر انرژی روسیه درباره نگرانی‌های جهانی درباره برنامه هسته‌ای ایران گفت که روسیه ترجیح می‌دهد این موضوع از طریق شورای امنیت سازمان ملل متحد حل و فصل شود.

هفته گذشته اتحادیه اروپا به منظور افزایش فشار بر دولت ایران برای همکاری شفاف‌تر با آژانس بین‌المللی انرزی اتمی، تحریم‌های سخت‌گیرانه‌تری علیه ایران وضع کرد و تهدید کرد که در مرحله بعد ممکن است به تحریم خرید نفت ایران رو بیاورد.

ایران که همواره تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را رد کرده است، به عنوان دومین تولیدکننده بزرگ نفت در سازمان اوپک، ۱۸ درصد از نفت خود را به اروپا صادر می‌کند.

هشدار دبیر کل اوپک

عبدالله بدری، دبیر کل اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا خرید نفت از ایران را ممنوع نکند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دبیر کل اوپک جایگزین کردن نفت ایران را " بسیار بسیار دشوار" خواند و گفت :"اروپا خود درگیر مشکلات اقتصادی است... به همین دلیل قطع فوری صادرات ۸۶۵ هزار بشکه نفت در روز مشکل‌ساز خواهد شد."

با توجه به این که واردات نفت کشورهای عضو اتحادیه اروپا از ایران حدود ۴۵۰ هزار بشکه است، به نظر می‌آید اشاره آقای بدری به میزان واردات ایران به کل کشورهای اروپایی باشد.

روز سه شنبه رستم قاسمی، وزیر نفت ایران، نگرانی این کشور از تحریم احتمالی اتحادیه اروپا را رد کرد و گفت که کشورهای غربی از سال‌های اول پس از انقلاب ایران اعمال تحریم علیه ایران را آغاز کرده‌اند، اما تولید و صادرات نفت ایران در طول این سال‌ها ادامه داشته است.

آقای قاسمی گفت که هر گونه توقف در صادرات نفت ایران می‌تواند بازار جهانی نفت را با مشکلات عمده مواجه کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016