جمعه 18 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض رسمي ايران به سازمان ملل درباره تجاوز هواپيماي جاسوسي آمريکا، ایلنا

ایلنا: جمهوري اسلامي ايران در اعتراضي رسمي به سازمان ملل متحد، از دبيرکل اين نهاد خواست نسبت به تجاوز اخير هواپيماي جاسوسي آمريکا به حريم هوايي کشورمان، واکنش نشان دهد.

به گزارش ایلنا، محمد خزاعي، نماينده ایران در سازمان ملل متحد در نامه‌ای رسمی به بان کي مون، دبيرکل سازمان ملل آورده‌است: در ادامه افزايش عمليات مخفي و تحريک‌آميز دولت آمريکا ضد جمهوري اسلامي ايران در ماههاي اخير، يک هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين آمريکا از نوع RQ170 و با شماره سريال مشخص، به حريم هوايي جمهوري اسلامي ايران تجاوز کرده است. اين هواپيما پس از ورود به عمق 250 کيلومتري خاک ايران در منطقه شمالي طبس، با اقدام به موقع و مقتدرانه نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران روبرو شد.

خزاعي در ادامه این نامه با اشاره به يادداشت‌هاي قبلي جمهوري اسلامي ايران به دولت آمريکا نسبت به اين اعمال تجاوزکارانه و عمليات مخفي آمريکا عليه ايران بیان کرده‌است: دولت متبوع اينجانب اين اقدام دولت آمريکا را نقض فاحش، تحريک آميز و خصمانه تلقي مي‌کند و در مغايرت آشکار با حقوق بين‌الملل، به ويژه اصول اساسي منشور ملل متحد مي‌داند. جمهوري اسلامي ايران حق مشروع خود را براي اتخاذ همه اقدامات لازم به منظور حفاظت از حاکميت ملي خود محفوظ مي‌دارد.

این نامه می‌افزاید: دولت جمهوري اسلامي ايران محکوميت چنين اقدامات تجاوزکارانه را خواستار است و اتخاذ تدابير موثر و روشن براي پايان دادن به اين گونه اعمال خطرناک و غيرقانوني را در راستاي مسئوليت‌هاي سازمان ملل در حفظ صلح و امنيت منطقه‌اي و بين المللي طبق نص صريح منشور، درخواست مي‌کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده کشورمان همچنين از دبيرکل سازمان ملل خواسته است اين نامه به عنوان سند مجمع عمومي و شوراي امنيت منتشر و ميان دولت‌هاي عضو سازمان ملل متحد توزيع شود.

اين اعتراض رسمي کشورمان همچنين به طور همزمان به رئيس شوراي امنيت و رئيس مجمع عمومي اين سازمان ارسال شده است.

جمهوري اسلامي ايران در رونوشت اين نامه به دو مقام يادشده نيز ضمن اعتراض به اقدامات تجاوزکارانه دولت آمريکا و از جمله تجاوز اخير هواپيماي جاسوسي آمريکا به حريم هوايي کشورمان، محکوميت اين تجاوز و اتخاذ تدابيري به منظور پايان دادن به اين گونه اقدامات خطرناک و غيرقانوني را خواستار شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016