یکشنبه 20 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسين راغفر: ۴۰ درصد از بازار کار ايران غير رسمی است، ايلنا

به دليل اجرای قانون هدفمندی يارانه ها و افزايش قيمت اقلام و کالاهای اساسی حقوق کارگران پاسخگوی نيازهای آنان نيست.

ايلنا: دکتر حسين راغفر گفت: در حال حاضر ۴۰ درصد از بازار کار ايران غير رسمی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا ضمن رد اظهارات وزير امور اقتصادی و دارايی مبنی بر حفظ قدرت خريد هشت دهک درآمدی جامعه اظهار داشت: ‌ بيش از ۷۵ درصد از کارگرانی که در بازار غير رسمی ايران کار می‌کنند زير خط فقر هستند و اظهارات وزير امور اقتصادی و دارايی مبنی در حفظ قدرت خريد جامعه دهکهای درآمدی غير کار‌شناسی است.

او در ادامه اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها را موجب کاهش قدرت خريد کليه اقشار جامعه اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: درصد بالايی از خانوارهايی که يارانه دريافت می‌کنند خواستارند که به شرايط گذشته کشور (قبل از اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها) بازگردند.

به گفته اين کار‌شناس اقتصادی در حال حاضر ۵۰ درصد اقتصاد کشور مربوط به گروه‌هايی است که در بازار غير رسمی ايران فعاليت می‌کنند.

راغفر از کاهش بهره وری نيروی کار در واحدهای توليدی کشور خبر داد و گفت: به دليل اجرای قانون هدفمندی يارانه‌ها و افزايش قيمت اقلام و کالاهای اساسی حقوق کارگران پاسخگوی نيازهای آنان نيست.

اين کار‌شناس اقتصادی در ادامه با اشاره به افزايش نرخ تورم در کشور تصريح کرد: در حال حاضر نرخ تورم در ايران بيش از ۵۰ درصد است.

او با اشاره به افزايش نرخ خط فقر در کلان شهرهای کشور يادآور شد: ‌ در حال حاضر مسئولين کشور ادعای سياست‌های ساختاری می‌کنند در حاليکه اجرای قانونی مانند هدفمندی يارانه‌ها تنها با رويکرد سياسی انجام شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016