یکشنبه 20 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانواده محمد توسلی: پس از يک ماه بی خبری، بازجو مهندس توسلی را ممنوع الملاقات کرده است، کلمه


خانواده مهندس محمد توسلی از اعضای ارشد نهضت آزادی ايران در نامه ای خطاب به آملی لاريجانی با شرح نحوه ی بازداشت وی، خاطر نشان کرده اند که از زمان دستگيری مهندس توسلی تاکنون که بيش از يکماه از آن سپری شده است، هيچگونه تماسی با منزل نداشته اند و در مراجعات روزهای ملاقات، مسئولين مربوطه اعلام داشته اند که ممنوع الملاقات هستند و اين بازجوست که در مورد ملاقات ايشان نظر می دهد، هنوز نه دليل بازداشت ايشان و نه عنوان مجرمانه ای را که ايشان را با آن بازداشت نموده اند بر ما معلوم نشده است.

در بخش ديگری از اين نامه آمده است: اين برخوردهای غرض ورزانه در حالی با مهندس توسلی و خانوده اش صورت می گيرد که وی افتخار عضويت در کميته استقبال از امام در بدو ورودشان به ايران را داشته و اولين شهردار تهران بعد از انقلاب و در زمان نخست وزيری مرحوم مهندس بازرگان بوده اند.

لازم به توضيح است که محمد توسلی، که ۱۲ آبان سال جاری در ارتباط با نامهٔ اخير ۱۴۳ فعال سياسی و اجتماعی به سيدمحمد خاتمی بازداشت شده است.

در اين نامه خاطر نشان شده بود “کمترين چشم‌انداز روشنی برای صيانت از آرای مردم و برگزاری انتخابات آزاد، سالم و منصفانه وجود نخواهد داشت.”



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد توسلی اولين شهردار تهران بعد از پيروزی انقلاب بوده و آخرين بازداشت او مربوط به روزهای بعد از انتخابات رياست جمهوری ۱۳۸۸ است که حدود دو ماه را در بند ۲۰۹ زندان اوين سپری کرد.

دو دختر مهندس توسلی و داماد وی در حوادث پس از انتخابات بازداشت و به زندان محکوم شده و در حال حاضر يکی از دختران وی، ليلا توسلی و داماد او، محمد فريد طاهری در حال گذراندن دوران محکوميت خود هستند.

متن کامل نامه خانواده محمد توسلی که در اختيار کلمه قرار گرفته به شرح زير است:

بسمه تعالی

رياست محترم قوه قضائيه

حضرت آيت ا… آملی لاريجانی

با سلام و تحيات

احتراماً به اطلاع ميرساند مهندس محمد توسلی در تاريخ ۱۲/۸/۱۳۹۰ توسط نيروهای امنيتی دستگير گرديدند. اين در حاليست که در بدو ورود اين افراد به منزل، همزمان اخباری کذب و جعلی را به برخی سايتهای همسو ارائه داده تا منتشر نمايند و جوی دروغين را برای دستگيری ايشان ايجاد نمايند که گزارش آنرا به مقامات ذيصلاح قضائی کشور از جمله دادستان محترم تهران، روابط عمومی مجلس شورای اسلامی و دادستانی کل کشور ارائه داده ايم و يقيناً افرادی که مهندس توسلی را می شناسند و با ايشان برخورد داشته اند بر صداقت، ديانت، ادب، اعتدال و ميهن دوستی و قانونگرايی ايشان تاکيد می نمايند.

متاسفانه از زمان دستگيری مهندس توسلی تا کنون که بيش از يکماه از آن سپری شده است، هيچگونه تماسی با منزل نداشته اند و در مراجعات روزهای ملاقات، مسئولين مربوطه اعلام داشته اند که ممنوع الملاقات هستند و اين بازجوست که در مورد ملاقات ايشان نظر می دهد، هنوز نه دليل بازداشت ايشان و نه عنوان مجرمانه ای را که ايشان را با آن بازداشت نموده اند بر ما معلوم نشده است.

لازم به توضيح است که اين برخوردهای غرض ورزانه در حالی با مهندس توسلی و خانوده اش صورت می گيرد که وی افتخار عضويت در کميته استقبال از امام در بدو ورودشان به ايران را داشته و اولين شهردار تهران بعد از انقلاب و در زمان نخست وزيری مرحوم مهندس بازرگان بوده اند.

قبل از انقلاب و در جريان مبارزات با رژيم پهلوی بارها دستگير و شکنجه و بعد از انقلاب نيز در جريان امضاء نامه های خيرخواهانه به مسئولين کشور چندين دفعه بازداشت شده اند.

حتی در جريان اين فشارها که در ۲ سال اخير بر خانواده به ناحق و با تنگ نظری و اعمال سليقه شخصی صورت گرفته، دو دختر و داماد اين خانواده، آقای مهندس طاهری قزوينی، بازداشت و محکوم به حبس گرديده اند.

استدعا دارد مقرر فرمائيد اسباب آزادی و رهايی ايشان را هرچه زودتر وفق قانون و در راستای حفظ منافع ملی کشور فراهم نمايند.

گيرندگان:
۱- دکتر لاريجانی (رياست محترم مجلس شورای اسلامی)
۲- جناب آقای دکتر جعفری دولت آبادی (دادستان محترم تهران)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016