یکشنبه 20 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش سخنرانی و تجمع به مناسبت روز جهانی حقوق بشر و حمايت از زندانيان سياسی ايران در شهر وين + عکس

روز جمعه و شنبه نهم و دهم دسامبر به دعوت سازمان های جبهه ملی ايران در خارج از کشور - اتريش جلسه ی سخنرانی و تجمعی در شهر وين پايتخت اتريش برگزار گرديد.

روز نهم دسامبر در جلسه ی سخنرانی, خانم دکتر بهيه جيلانی از وضعيت زندان های جمهوری اسلامی و لزوم حمايت از زندانيان سياسی و عقيدتی و آقايان دکتر همايون مهمنش و اميررضا امير بختيار از نقض فاحش حقوق ملت ايران در بيش از سی و دو سال حاکميت جمهوری اسلامی سخن گفتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان تاکيد نمودند برای مبارزه با استبداد حاکم و نقض حقوق اساسی مردم می بايست اشتباهات گذشته اصلاح و بازبينی شود و آزاديخواهان در جهت تحقق حاکميت ملی و اينکه قوای مملکت ناشی از مردم باشد, توان خود را بر کار تشکيلاتی و مبارزه ی هدفمند بنا نمايند.

در ادامه آقای دکتر حسن نايب هاشم به فعاليت های حقوق بشری سازمان های ايرانی و بين المللی اشاره نمودند و اين نوع فعاليت ها را زمينه ای برای منزوی نمودن جمهوری اسلامی در جامعه ی جهانی دانستند.

ايشان در سخنان خود نيروهای فعال سياسی و اجتماعی را برای کار بيشتر و جدی تر در اين زمينه فراخواندند. خانم فرزانه فتحی در پايان بخش اول جلسه گزارشی از فعاليت های مشترک نهاد های مدنی ايرانی در سرتاسر جهان و به خصوص فراخوان مشترک در روز جهانی حقوق بشر ۱۰ دسامبر ايراد نمودند. بخش دوم جلسه نيز به پرسش و پاسخ اختصاص يافته بود.



در روز دهم دسامبر به مناسبت سالروز جهانی حقوق بشر, ميز اطلاع رسانی در مرکز شهر وين برپا گرديد .

دراين تجمع که همراه با ديگر نهادهای مدنی و سياسی شهر وين برگزار و با استقبال خوبی از سوی ايرانيان مقيم وين و شهروندان اتريشی و همچنين توريست هايی که در محل حضور داشتند روبه رو شد, پارچه نوشته هايی با مضمون اعتراض به نقض فاحش حقوق بشر در ايران و حمايت از زندانيان سياسی به خصوص زندانيان جبهه ملی ايران دکتر علی رشيدی,حميدرضا خادم و پيمان عارف در محل نصب و در معرض ديد مخاطبان قرار گرفته بود .

برگزارکنندگان اين برنامه با پخش نوشته هايی به زبان های انگليسی و آلمانی در مورد نقض حقوق اساسی ملت ايران و همچنين اعتراض به نقض قوانين وقواعد بين المللی از سوی جمهوری اسلامی در ماجرای حمله به سفارت بريتانيا به شرکت کنندگان اطلاع رسانی نمودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016