دوشنبه 21 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رهبر جمهوری اسلامی: فتنه ۸۸ يک "بيماری" بود که دفع شد، فارس

خبرگزاری فارس: حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با يادآوری وقايع تلخ فتنه ۸۸ فرمودند: اين فتنه، صرفاً منحصر به حضور عده‌ای در خيابانها نبود، بلکه ناشی از يک بيماری بود که با اقدامات سياسی و امنيتی قابل دفع شدن نبود، و به يک حضور عظيم مردمی نياز داشت، که چنين هم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در ديدار اعضای ستاد بزرگداشت حماسه نهم دی، اراده خداوند متعال و ايمان به توفيق الهی را عامل اصلی هدايت قلبها و دلهای ملت ايران برای حضور در عرصه‌های مختلف برشمردند و خاطرنشان کردند: حضور عظيم و خروشان مردمی در ۹ دی ۸۸، تجلّی بارزی از هويت و ماهيت انقلاب يعنی روح ديانت حاکم بر دلهای مردم بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ايشان در تبيين حقيقت حماسه نهم دی به دو عنصر "حضور گسترده مردمی" و " ايمان دينی مردم " اشاره کردند و خاطرنشان کردند: نهم دی ۸۸، حادثه کوچکی نيست بلکه آن حرکت عظيم و ماندگار مردمی، شبيه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و بايد تلاش شود در سالگرد اين حماسه، حرف اصلی ملت ايران، يعنی حرکت در سايه دين و تحقق وعده های الهی تبيين شود.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در تشريح اولين عنصر يعنی اهميت حضور گسترده مردم در صحنه های مختلف افزودند: هنر اصلی امام خمينی(ره)، وارد کردن مردم به صحنه بود و در هرجايی که مردم با شجاعت، بصيرت و عمل متناسب با ايمان خود، وارد ميدان شدند تمام مشکلات، و بزرگترين موانع در مقابل اراده مردم از بين می‌رود.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: در هر نقطه از جهان چنانچه مردم با هدف و شعار مشخص و ايمان و عمل متناسب، به عرصه بيايند هيچ عاملی قادر به مقاومت نيست و اين يک نسخه کلی برای تمام ملتهاست، که امام خمينی (ره) به آن عمل کرد و ملت ايران هم با اعتماد به امام راحل عظيم الشان، آن را به‌صورت عملی اثبات کرد.

رهبر انقلاب اسلامی همچنين در تبيين ايمان دينی مردم، به‌عنوان دومين عنصر اهميت حادثه ماندگار نهم دی افزودند: آن معجزه‌گری که همه مردم را بسيج کرده، به صحنه می آورد و با وجود همه سختی‌ها آنان را در صحنه نگه می‌دارد، ايمان قلبی و دينی است چرا که بر اساس ايمان دينی، شما در هر شرايطی پيروز خواهيد بود و شکست معنايی ندارد.

رهبر انقلاب اسلامی، حماسه نهم دی را از اين منظر کاملاً شبيه صدر اسلام و همچنين روزهای پيروزی انقلاب دانستند و خاطرنشان کردند: در اين روز، مردم براساس وظيفه دينی خود به ميدان آمدند تا نشان دهند بر خلاف تبليغات فتنه گران، مردم ايران ضمن پايبندی به نظام جمهوری اسلامی از عزم و اراده دينی استوار برخوردارند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای با يادآوری وقايع تلخ فتنه ۸۸ افزودند: اين فتنه، صرفا منحصر به حضور عده‌ای افراد در خيابانها نبود، بلکه ناشی از يک بيماری بود که با اقدامات سياسی و امنيتی قابل دفع شدن نبود، و به يک حضور عظيم مردمی نياز داشت، که چنين هم شد.

رهبر انقلاب اسلامی به نقش عاشورای حسينی و محرم، در تحقق حماسه نهم دی هم اشاره کردند و افزودند: همانگونه که در ابتدای انقلاب، محرم به کمک اين مردم آمد و امام خمينی (ره) فرمود؛ خون بر شمشير پيروز است، در قضايای ۹ دی هم، عاشورا به کمک ملت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.

ايشان بر ضرورت پاسداشت اين حماسه بزرگ تأکيد کردند و دو توصيه نيز به دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت نهم دی داشتند: اولاً در بزرگداشت نهم دی جنبه‌های شعاری غلبه پيدا نکند و ثانياً به عمق شعارها که حرف اصلی ملت ايران بود، توجه شود.

در ابتدای اين ديدار آيت الله جنتی رئيس شورای هماهنگی تبليغات اسلامی با اشاره به عملکرد ۳۲ ساله اين شورا در هماهنگی مراسم بزرگ و گسترده مردمی گفت: حماسه مردم در ۹ دی ۸۸ بسيار فراتر از پيش‌بينی‌ها بود و ضدانقلاب را به‌کلی مأيوس کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016