سه شنبه 22 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرچم فلسطين برای نخستين بار بر فراز يکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل به اهتزاز در آمد، راديو بين المللی فرانسه


آرش اديب زاده - در مراسمی که امروز، سه شنبه در مقر سازمان يونسکو در پاريس برگزار شد، پرچم فلسطين در مقر سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد به اهتزاز در آمد. بدين ترتيب اين نخستين باريست که پرچم فلسطين بر فراز ساختمان يکی از نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد بر افراشته می شود.

اين مراسم که با حضور محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين و همچنين خانم ايرينا بوکووا مدير کل يونسکو برگزار شد و طی آن جدا از به اهتزاز در آمدن پرچم فلسطين سرود ملی فلسطين نيز پخش گرديد برای فلسطينی ها به عنوان يک پيروزی ديپلماتيک بزرگ به حساب می آيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فلسطين موفق شده بود در تاريخ سی و يکم ماه اکتبر سال جاری ميلادی به عضويت رسمی سازمان يونسکو در آيد، فلسطينيان ۱۰۷ رای از مجموع ۱۷۳ رای را به خود اختصاص دادند و در اين رای‌ گيری ۱۴ کشور با عضويت فلسطين در يونسکو مخالفت کرده و ۵۲ کشور به آن رای ممتنع داده بودند تا فلسطين به عنوان صد و نود و پنجمين کشور عضو سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد به حساب آيد.

عضويت فلسطين در يونسکو در حالی صورت گرفت که رژيم اسرائيل و امريکا، لابی‌های گسترده‌ای برای ممانعت از اين مسئله به راه انداخته بودند و حتی واشنگتن در اعتراض به اين مسئله، اختصاص بودجه سالانه برای يونسکو را قطع کرد.

اين رويداد گامی به سوی به رسميت شناخته شدن فلسطين در سازمان ملل متحد است، گرچه دولت آمريکا بارها تهديد کرده است که پيشنهاد عضويت رسمی فلسطين در سازمان ملل را در شورای امنيت اين سازمان وتو خواهد کرد.

محمود عباس، رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در کنفرانس مطبوعاتی پس از برافراشته شدن پرچم فلسطين در سازمان يونسکوعنوان داشت:" برافراشته شدن پرچم فلسطين در يونسکو مساله ای تاريخی است و هيچ چيز برای فلسطينيان افتخارآميزتر از اين نيست که فلسطين از سوی جوامع بين‌المللی برای اولين‌بار به رسميت شناخته شود".

رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين با تاکيد بر ادامه تلاش‌ها برای به رسميت شناخته شدن فلسطين متذکر شد که:" ما فلسطين را به عنوان کشوری که به معاهده‌ها و قوانين بين‌المللی پايبند است و برای گسترش صلح می ‌کوشد، تشکيل می‌دهيم. کشور فلسطين کشوری خواهد بود که با نژادپرستی و تبعيض مبارزه و در تحقق اهداف بشردوستانه يونسکو تلاش خواهد کرد".

رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين در ادامه ابراز اميدواری کرد که ملت فلسطين بتواند کشوری مستقل تشکيل دهد که اين کشور در کنار "کشور اسرائيل" بتواند با صلح و ثبات به جامعه جهانی بپيوندد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016