جمعه 25 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت خارجه آمریکا: دولت آمریکا با نگرانی‌ بانک مرکزی ایران را تحریم کرد، فارس

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور با وجود تمام نگرانی‌ها درباره عواقب تحریم بانک مرکزی ایران با این تحریم‌ها موافقت کرده است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دولت "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده است که سرانجام با لایحه‌ای که بانک مرکزی ایران را تحریم می‌کرد، موافقت کرده است.

این گزارش افزود: این تحریم‌ها پس از آنکه به امضای "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا برسد تا ۶ ماه آینده اجرایی نخواهد شد و همین امر به رئیس‌جمهوری آمریکا این فرصت را می‌دهد تا از این مجازات‌ها به دلایل امنیت ملی چشم پوشی کند.

"ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزرات خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد: مقامات آمریکا به دنبال بررسی چگونگی اجرای تحریم‌ها به شیوه‌ای هستند که فشار بر ایران را به بیشترین حد ممکن برساند و در عین حال نیز حداقل آسیب و خسارت شامل حال دوستان و متحدان آمریکا شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا بر این گزارش، لایحه تحریم‌های اعمال شده علیه بانک مرکزی ایران در متن لایحه بودجه نظامی آمریکا که روز گذشته در کنگره به تصویب رسید، گنجانده شده است. دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که با این لایحه مخالفت خواهد کرد. دولت آمریکا همچنین ابراز نگرانی کرده بود که این تحریم‌ها می‌تواند قیمت نفت در بازار جهانی را به شدت افزایش دهد و روند بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا پس از بحران اقتصادی اخیر شود.

نولاند در اظهارات روز گذشته خود از تکرار اعتراضات گذشته دولت آمریکا در خصوص این نگرانی‌ها خودداری کرد.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: دولت آمریکا در طول تهیه متن این لایحه با کنگره به شدت وارد تعامل شده بود.

وی افزود: دولت آمریکا از لایحه‌ای حمایت می‌کرد که با افزایش فشار بر ایران به نحوی اجرا شود که از منافع قانونی دوستان و متحدان آمریکا در سراسر جهان محافظت کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016