سه شنبه 29 آذر 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: شرايط کشور بحرانی نيست، ايلنا

- برخی اصرار دارند بگويند شرايط کشور بحرانی است اما همه اين مسايل يک جنگ روانی است
- بد‌ترين حاکمان کسانی هستند که ملت را کوچک ‌می‌شمارند
- افرادی هستند که با اصرار ‌می‌خواهند قيمت ارز را افزايش دهند


ايلنا: محموداحمدی‌نژاد با اشاره به اينکه ما بايد به راهمان ادامه بدهيم که اجرای طرح هدفمندی و پيشبرد آثار هدفمندی در بخش‌های مختلف است، گفت: دولت بدون ملت کاری از پيش نمی‌برد، ما همپای مردم حرکت کرديم، فعاليت‌ها با جزييات شرح داده شد و اگر مشکلی در اقتصاد ايجاد ‌می‌شد مردم را در جريان ‌می‌گذاشتيم.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد که در همايش اولين سالروز اجرای قانون هدفمند سازی يارانه‌ها سخن ‌می‌گفت، افزود: اکنون يک ماموريت داريم و بايد ايران رابه جلو ببريم، بالا‌ترين عبادت ما ساخت و پيشرفت ايران است و بايد برای دنيا الگو باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: درباره آمار و نتايج اين طرح صحبت‌های زيادی بيان شده و مشخص شد ايراداتی که از برنامه ‌می‌گرفتند پايه درستی نداشت، البته اين مساله به اين معنی نيست که اجرای اين قانون بدون مشکل بوده است‌.

احمدی‌نژاد گفت: اوايل اجرای طرح عنوان ‌می‌کردند با اجرای طرح هدفمندی لطمه زيادی به دولت وارد ‌می‌شود و نظم حاکم بر کشور به هم ‌می‌خورد و فکر ‌می‌کردند اجرای اين طرح همه جنبه‌های کشور را تحت تاثير قرار خواهد داد، اما در حال حاضر که کارهای جاری را با سال گذشته مقايسه ‌می‌کنيد چندان تفاوتی نمی‌بينيم و ضعف‌های پيش آمده آنقدر عظيم نيست که قابل توجه باشد.

رييس جمهور با اشاره به اينکه اجرای اين طرح چند دستاورد تحولی در نظام برنامه‌ريزی و فکری کشور به وجود آورد، گفت: ايراداتی که به مدل‌های اقتصادی ايران وارد ‌می‌شد در مقايسه با ديگر کشور‌ها بود اما بايد اقتصاد ايران را با مدل‌های کلی تحليل کنيم و با اجرای اين طرح معلوم شد بايد در دروس دانشگاهی و مدل‌های اقتصادی تجديد نظر کنيم.

وی تصريح کرد: اين مدل را ‌می‌توان در تمام دنيا اجرا کرد و طرح هدفمندی يارانه‌ها اساس انديشه اقتصادی کشور را تحت تاثير قرارداد.

احمدی‌نژاد در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به اينکه توانمندی کشور و مديريت اقتصاد برای اجرای کارهای بزرگ به اثبات رسيده است، افزود: بخشی از مخالفت‌ها به دليل عدم اعتماد به نفس بود و بيان ‌می‌کردند اين طرح آنقدر پيچيده است که بهتر است به آن فکر نکنيم اما تنها با پرداختند به طرح‌های پيچيده است که ‌می‌توان آن را حل کرد و امروز شاهد اين هستيم که حتی مراکز برنامه‌ريزی جهانی زبان به تمجيد اين طرح باز می‌کنند.

احمدی نژاد همچنين با تاکيد بر اينکه ملت ايران نشان داد ظرفيت‌های کارهای بزرگ را دارد، بيان داشت: بد‌ترين کار در مديريت کوچک شمردن توانمندی‌های يک ملت است و بد‌ترين حاکمان کسانی هستند که ملت را کوچک ‌می‌شمارند.

وی افزود: ملت ما بار‌ها توان خود را نشان داده اما در طول زمان اعتماد مردم به مسوولين و مسوولين به مردم کم شد و اين مساله سبب شد فاصله بين مديريت کشور و متن جامعه ايجاد شود. به اين ترتيب واهمه‌ای از مردم به وجود آمد اما با اجرای طرح هدفمندی نشان داديم که همچنان ملت ما ظرفيت انجام کارهای بزرگ را دارد.

احمدی‌نژاد افزود: تجلی قدرت خدا مردم هستند و اگر اين قدرت به درستی مديريت شود در هر بخش و نهاد تحول ايجاد شده و انقلاب شکل ‌می‌گيرد، نبايد کاهش فاصله طبقاتی را دست کم گرفت. فاصله‌ای بين دولت و مردم وجود ندارد و اعتماد به توانمندی ملت سبب ‌می‌شود ما بتوانيم به اهداف بزرگ فکر کنيم.

وی با اشاره به اينکه قوانين گمرک تنظيم شده و بايد برنامه پول ملی و سيستم بانکی را بررسی کنيم تا در مجلس تصويب شود، در بيان نکته سوم طرح هدفمندی يارانه‌ها بيان داشت: نوع نگاه به اقتصاد و مديريت اقتصادی درسطح خرد نگرش مردم به پول‌، ثروت‌، درآمد و‌... را عوض کرده و اين شروع راه ماست.

احمدی‌نژاد با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: در فصول ابتدايی سال روزانه ۱۴ ميليون ليتر سوخت مصرف ‌می‌شود، اما با شروع فصل سرما اين ميزان مصرف به ۴۵ ميليون ليتر ‌می‌رسد، ما با اجرای اين طرح برای رفع آلودگی هوا نيز سرمايه‌گذاری کرديم اگر نگاه عوض شود خيلی از اتفاق‌ها ‌می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: نکته ديگر همزبانی مديران اقتصاد با مردم است تا مردم بدانند که چه ‌می‌گوييم، بدون مردم کاری نمی‌توان کرد و برای انجام کار بايد طرفين حرف يکديگر را بفهمند.

احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش در مورد نوسانات بازار سکه و ارز گفت: افرادی هستند که با اصرار ‌می‌خواهند قيمت ارز را افزايش دهند اما ما عنوان کرده‌ايم که اين طرح پايه اقتصادی ندارد‌.

وی افزود: برخی اصرار دارند بگويند شرايط کشور بحرانی است اما همه اين مسايل يک جنگ روانی است ما به سمت ثبات کشور حرکت ‌می‌کنيم برای اجرای اين طرح کار‌شناسی‌ها و بررسی‌های زيادی صورت گرفته است، شايد در تاريخ دنيا اين درجه همکاری مردم با دولت ثبت نشده است و در واقع خود مردم اجرا کننده طرح هدفمندی بوده‌اند.

وی با اشاره به اينکه بيشترين نگرانی‌ها در اجرای طرح مربوط به بخش حمل ونقل و اصناف بود، گفت: اما اجرای طرح نشان داد که اين دو بخش بيشترين همکاری را برای اجرای هر چه بهتر قانون هدفمندی داشته‌اند.

احمدی‌نژاد با تاکيد بر اين نکته که انسان منهای آسمان چيزی نيست و معنا ندارد، گفت: جز خدا هيچ چيز در عالم هستی صاحب اثر نيست هر کاری ‌می‌خواهيم انجام بدهيم بايد وابسته به خدا و مکتب الهی باشد.

وی با بيان خاطره‌ای از يکی از علما که از وی درباره چگونگی اجرای اين طرح پرسيده بود سه علت را بيان کرد و گفت: خدا متولی امور انسان است و کسی غير از امام عصر خليفه خدا بر روی زمين نيست. امام عصر به ما اطمينان قلب دادند و راه‌ها را باز کردند اگر مسير اجرای اين طرح را ترسيم کنيم به معجزه شبيه است اين حرف‌ها حق است اگر کسی برای خدا حرکت کند هميشه پيروز است و اين است مديريت امام زمان.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016