دوشنبه 5 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال زندانيان سوری به ايران به دليل عدم گنجايش زندان ها، العربيه

دبی – العربيه. نت
منابع مطلع در گفتگو با العربيه اعلام کردند سوريه همه زندانيان ايرانی در اين کشور را آزاد کرده و همچنين زندانيان سوری محکوم به قاچاق مواد مخدر را به ايران منتقل کرده است.

اين منبع که نخواست نامش فاش شود در گفتگوی تلفنی با العربيه گفت :" يک شهروند ايرانی محکوم به زندان ابد در سوريه ديدار کرده است و اين زندانی به او گفت همه هم بندهای ايرانی او که به اتهام مشابهی در زندان به سر می بردند از زندان آزاد شدند."

او همچنين تاکيد کرد هزاران تن از زندانيان سوری محکوم به قاچاق مواد مخدر نيز به دليل عدم گنجايش زندان ها به ايران منتقل شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين اقدام همزمان با آغاز به کار ناظران اتحاديه عرب در سوريه صورت گرفته است.

ناظران عرب قرار است از همه مناطق سوريه از جمله زندان های اين کشور بازديد کنند.

ديده بان حقوق بشر سوريه پيشتر اعلام کرده بود از آغاز اعتراض های مردمی عليه بشار اسد رئيس جمهور سوريه تاکنون بيش از ۱۰۰ هزار نفر بازداشت شده اند که ۱۵ هزار تن از آنها هنوز آزاد نشده اند.

ناوای پيلاری کميسر عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل در آخرين گزارش خود تاکيد کرده بود حدود ۱۴ هزار تن از معترضان در سوريه بازداشت شده اند.

از سوی ديگر منابع مخالفان اعلام کردند ارتش سوريه و نيروهای امنيتی در شهر حمص دست به عمليات گسترده ای زده اند.

مرکز اطلاع رسانی سوريه اعلام کرد نيروهای دولتی روز گذشته در مناطق " بياضه " ، خالديه و القصور در اين شهر به خانه های مردم يورش بردند.

در درگيری ها و تجمع های اعتراضی روز گذشته در سوريه ۴۵ تن از جمله ۴ کودک کشته شدند.

۳۰ تن از اين قربانيان تنها در شهر حمص جان خود را از دست دادند.

در همين حال رئيس ناظران اتحاديه عرب محمد الدابی روز گذشته وارد دمشق شد تا برای آغاز به کار ناظران اين سازمان زمينه سازی کند.

قرار است روز دوشنبه آينده حدود ۵۰ تن از ناظران عرب وارد سوريه شوند تا از نزديک اوضاع اين کشور را بررسی کنند.

اتحاديه عرب نيز در قاهره يک اتاق عمليات تشکيل داده است تا گزارش های ناظران را دريافت کند و برای بررسی در اختيار مقامات اين سازمان قرار دهد.
ناظران قرار است فعاليت خود را از دمشق آغاز کنند سپس به حمص و ساير مناطق اين کشور منتقل شوند.

بر اساس توافقات دوجانبه دولت سوريه حق دارد پيش از ارسال گزارش ها آنها را مشاهده کند اما حق ندارد در گزارش های ناظران دست به تغيير بزند.

همچنين ناظران قرار است گزارش های روزانه بر اساس مشاهده و تصويربرداری از نيروهای نظامی ، خودروها و تانک ها در شهرهای مختلف و تظاهرات مردمی تهيه کنند و از زندان ها و بيمارستان های اين کشور بازديد کنند.

اتاق عمليات در قاهره نيز اطلاعات وارده از سوی کميته هماهنگی انقلاب و شورای ملی سوريه را در اختيار ناظران قرار خواهد داد تا بر اساس اين اطلاعات از مناطق مختلف سوريه بازديد کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016