دوشنبه 5 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باهنر: اعلام موضع نسبت به "فتنه" شرط حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس، فارس

حرف کسانی که برای نظام شرط می‌گذارند شنيده نمی‌شود

خبرگزاری فارس: دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: کسانی که می‌خواهند وارد ميدان انتخابات شوند، طبيعی است که بايد موضع خود را با سران فتنه و فتنه ۸۸ مشخص کرده و در اين زمينه شفاف صحبت کرده باشند.

محمدرضا باهنر نايب رئيس اول مجلس و دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به شرط‌گذاری برخی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات گفت:‌ مشخص‌کننده همه چيز قانون است؛ انتخابات در کشور ما فرآيندی دارد که قانون آن را مشخص کرده ‌و اين شرايط، مديريت بر مبنای قانون است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در اين زمينه افزود: اينکه بعضی‌ها بخواهند برای انتخابات شرط و شروط بگذارند، اين حرف‌ها منطقی نيست اما کسانی که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند، اگر مشکل اخلاقی، مالی و اعتقادی نداشته باشند، ما هم از حضور آنها استقبال می‌کنيم.

دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين تصريح کرد: بنده به عنوان يک فعال سياسی بارها گفته‌ام کسانی که مسمی به نام اصلاح‌طلبی هستند، اينطور نيست که اصلاح‌طلبی جرم باشد.

باهنر در ادامه خطاب به اصلاح‌طلبان گفت: کسانی که می‌خواهند وارد ميدان انتخابات شوند، طبيعی است که بايد موضع خود را با سران فتنه و فتنه ۸۸ مشخص کرده و در اين زمينه شفاف صحبت کرده باشند.

وی همچنين خاطرنشان کرد: اگر اصلاح‌طلبان از اصلاح‌طلبی معنا و مفهومی در ذهنشان بصورت مجازی وجود دارد، ما با آن کاری نداريم اما اگر انتظاراتی عملياتی از مسئله اصلاح‌طلبی دارند، آنرا بايد مشخص کنند که آيا در چارچوب قانون اساسی و قوانين موضوعه کشور است يا نه.

دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين اضافه کرد: ‌شرايط کانديداتوری و نامزدشدن در انتخابات اين است که افراد به قانون اساسی و قانون عادی احترام بگذارند، هرکس اين شرايط را داشته باشد، می‌تواند در انتخابات شرکت کرده و ما هم از وی استقبال می‌کنيم ولو اينکه رفيق ما باشد و بخواهد برای فکر و مواضع ديگری تبليغ کند.

باهنر همچنين گفت: ‌اگر کسی بخواهد برای نظام، قانون‌گذار و قانون اساسی شرط بگذارد، اين مقبول نيست و کسی حرف وی را نمی‌شنود.

وی در پايان تأکيد کرد: اگر کسی در فتنه نبوده و می‌گويد که اصلاً در فتنه کاری نداشته و با فتنه‌گران همکاری نداشته است، ما هم با وی کاری نداريم اما اگر کسی در فتنه حضور داشته و تلاش‌هايی کرده قاعدتاً بايد آن تلاش‌ها را جبران کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016