یکشنبه 11 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پرتاب موشك میانبرد ضد رادار در رزمایش نیروی دریایی ارتش ایران، ایرنا

ارتش ایران اعلام کرده که در رزمایش ولایت ۸۹۰ برای نخستین بار یک موشک میانبرد ضدرادار را با موفقیت پرتاب کرده است. به گفته یک مقام نظامی ایران این موشك میانبرد به آخرین فناوری مقابله با اهداف ضد راداری و سامانه های هوشمند جلوگیری از اختلال در هدایت مسیر مجهز است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


چابهار- سخنگوی رزمایش دریایی 'ولایت 90' گفت كه برای نخستین بار موشك میانبرد ضدرادار نیروی دریایی ارتش در این رزمایش بزرگ دریایی با موفقیت پرتاب شد.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه عملیاتی رزمایش ولایت 90 نیروی دریایی ارتش، امیردریادار سید محمود موسوی در جمع خبرنگاران، این موشك را به عنوان یكی از سامانه های جدید موشكی سطح به هوا با برد متوسط جمهوری اسلامی ایران معرفی كرد.

این اقدام همزمان با دومین روز از مرحله قدرت رزمایش دریایی ولایت 90 انجام شد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش گفت: این موشك میانبرد به آخرین فناوری مقابله با اهداف ضد راداری و سامانه های هوشمند جلوگیری از اختلال در هدایت مسیر مجهز است.

سخنگوی رزمایش دریایی 'ولایت 90' خاطرنشان كرد: این موشك در رده تسلیحات دارای فناوری بالا و راهبردی نیروی دریایی ارتش با بهره گیری از دانش متخصصان داخلی طراحی و تولید شده است.

وی افزود: پرتاب اژدرهای ضد سطحی توسط زیردریایی های كلاس غدیر از جمله اقدامات دریادلان ارتش نیروی دریایی است كه امروز به مرحله اجرا گذاشته می شود.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به منطقه عمليات رزمايش ولايت 90، محراب يكي از سامانه‌هاي جديد موشكي سطح به هواي برد متوسط نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران است كه امروز براي نخستين بار در نهمين روز و در مرحله قدرت رزمايش ولايت 90 پرتاب مي‌شود.

پروژه موشكي ميان‌برد محراب مجهز به آخرين فناوري مقابله با اهداف ضدراداري و سامانه‌هاي هوشمند جلوگيري از اختلال در هدايت مسير بوده و در رده تسليحات داراي فناوري بالا و راهبردي نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با بهره‌گيري از دانش متخصصان داخلي طراحي و توليد شده است.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: تكاوران نیروی دریایی ارتش امروز (یكشنبه) در ادامه تاكتیك های رزمی و نمایش اقتدار خود با استقرار بر روی یگان های شناور و پرتاب موشك های دوش پرتاب، پهبادهای رادار گریز را مورد هدف قرار می دهند.

** آرایش جدید تاكتیكی برای كنترل تردد در تنگه هرمز

امیردریادار موسوی یادآور شد: از بامداد فردا (دوشنبه) و در آخرین روز از مرحله قدرت رزمایش، بخش گسترده ای از یگان های سطحی، زیرسطحی و هوادریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران كه تا مدار 18 درجه شمالی گسترش یافته اند به منظور اجرای فاز پایانی این مرحله، آرایش تاكتیكی جدیدی را به اجرا خواهند گذاشت.

وی تصریح كرد: براساس این آرایش جدید تاكتیكی، تردد هرگونه شناور از تنگه هرمز در صورت اراده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران غیرممكن خواهد بود.

رزمایش بزرگ دریایی ولایت 90 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران كه از روز شنبه سوم دی ماه در محدوده شرق تنگه هرمز، مدار 20درجه و شمال اقیانوس هند آغاز شده است، روز سه شنبه 13 دی ماه با رژه یگان های شركت كننده دراین رزمایش ازجمله یگان های سطحی، زیرسطحی و پروازی به كار خود خاتمه می دهد.

مرحله 'قدرت' سومین مرحله از این رزمایش است كه پس از مراحل 'گسترش' و 'تاكتیكی' با موفقیت در حال اجرا است.

این رزمایش كه در چهار مرحله در حال برگزاری است، از زمان آغاز مورد توجه رسانه های خارجی و نیروهای فرامنطقه ای قرار گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016