سه شنبه 13 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قائم مقام وزير نيرو: راه‌اندازی کامل نيروگاه اتمی بوشهر تا دهه فجر، مهر

علی ذبيحی، قائم‌مقام وزير نيرو از راه‌اندازی کامل نيروگاه اتمی بوشهر تا دهه فجر سال جاری خبر داد و اعلام کرد: "هم‌اکنون توليد برق با ۵۰ درصد ظرفيت در اين نيروگاه در حال انجام است." ادامه خبر را بخوانيد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


علی ذبيحی در گفتگو با مهر درباره آخرين وضعيت افزايش ظرفيت توليد برق در نيروگاه اتمی بوشهر با بيان اينکه در حال حاضر در اين نيروگاه توليد برق اتمی ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفيت اسمی در حال انجام است، گفت: پيش بينی می شود تا دهه فجر سالجاری ظرفيت توليد برق در نيروگاه بوشهر تکميل شود.

قائم مقام وزير نيرو با اعلام اينکه هم اکنون توليد برق اتمی در اين واحد نيروگاهی به طور طبيعی در حال انجام است، تصريح کرد: وزارت نيرو از افزايش ظرفيت توليد برق اتمی در نيروگاه بوشهر استقبال می کند.

اين مقام مسئول با اشاره به ضرورت افزايش پايداری توليد برق در نيروگاه اتمی بوشهر، اظهار داشت: پس از سالها انتظار پيش بينی می شود امسال امکان توليد برق با پايداری مطمئن تری در اين نيروگاه انجام شود.

در همين حال مجيد نامجو اخيرا با بيان اينکه در سالجاری ۵۰۰ مگاوات برق هسته‌ای به شبکه سراسری متصل شد، گفته است: برای توليد يکهزار مگاوات برق نياز به تستهای نهايی و تاييديه سازمان انرژی اتمی بود که در حال انجام است.

اين عضو کابينه دولت دهم از افزايش ظرفيت توليد برق اتمی ايران به يکهزار مگاوات تا پايان سالجاری خبر داده و تاکيد کرده است: تاکنون تست‌های اتصال ۱۰۰، ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ مگاواتی برق هسته ای به شبکه سراسری با موفقيت انجام شد و برای دريافت ۱۰۰۰ مگاوات هيچ گونه نگرانی وجود ندارد.

محمد بهزاد معاون وزير نيرو هم اخيرا با اشاره به آغاز شمارش معکوس برای راه اندازی فاز دوم نيروگاه اتمی بوشهر به مهر اعلام کرده است: به زودی ظرفيت توليد برق اتمی ايران دو برابر می‌شود.

به گزارش مهر، نيروگاه اتمی بوشهر ساعت ۲۳:۲۹ دقيقه روز شنبه دوازدهم شهريورماه سالجاری برای نخستين بار با توليد ۶۰ مگاوات برق سنکرون شد.

با راه اندازی فاز نخست نيروگاه بوشهر، ايران نخستين کشور در خاورميانه بوده که صاحب نيروگاه و برق اتمی شده است.

در همين حال شرکت انرگو اتم اوکراين اخيرا با انتشار گزارشی، اعلام کرده است: ظرفيت توليد نيروگاه بوشهر تا سال ۲۰۱۲ ميلادی به ۱۰۰ درصد خواهد رسيد.

در حال حاضر نيروگاه اتمی بوشهر در مرحله استفاده از ۵۰ درصد ظرفيت خود قرار دارد و قرار است مراحل بعدی استفاده از ۷۵ و ۱۰۰ درصد ظرفيت توسط شرکتهای روسی و اکراينی تحويل ايران شود.

قرارداد تکميل ساخت واحد اول نيروگاه اتمی بوشهر ژانويه ۱۹۹۵ ميلادی در تهران امضا شد و در ماه فوريه ۱۹۹۸ ميلادی تهران و مسکو توافق کردند که روسيه نه تنها در تجهيز نيروگاه به ايران کمک کند، بلکه به طور کل ساخت آن را تکميل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016