چهارشنبه 14 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: يهودی سازی قدس شريف پايان موجوديت رژيم صهيونيستي را نزديک‌تر مي‌كند، ایسنا

احمدی نژاد اقدام رژيم صهيونيستي براي يهودي‌سازي قدس شريف را ادامه سياست‌هاي استعماري سلطه‌گران براي نجات اين رژيم و تسلط بر منطقه دانست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) احمدي‌نژاد در ديدار مراد ييلديريم رييس و اعضاء گروه دوستي پارلمان ترکيه تصريح کرد: اين‌گونه اقدامات مذبوحانه و خصمانه نه تنها نمي‌تواند رژيم صهيونيستي را نجات دهد بلکه اين رژيم را هر چه سريع‌تر به نقطه پايان موجوديت خود نزديکتر خواهد کرد.

وي با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران و ترکيه داراي منافع، مأموريت ها و دشمنان مشترک هستند، موضوع فلسطين را از مأموريت‌هاي مشترک دو کشور دانست و گفت: فلسطين موضوع اساسي منطقه و کل جهان است و هيچ کس نمي‌تواند نسبت به آن بي‌تفاوت باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهور با بيان اين‌که صهيونيست‌ها توهيني به همه بشريت محسوب مي‌شوند، تصريح کرد: رژيم صهيونيستي ابزار دستِ دشمنانِ بشريت براي ايجاد اختلاف و تحقير ملت‌هاي منطقه است و چنانچه برچيده شود، اختلافي در منطقه وجود نخواهد داشت.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌که رژيم صهيونيستي محور انسجام دنياي غرب عليه منطقه و موضوعي حياتي و راهبردي براي سلطه‌گران است، گفت: دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه با همکاري يکديگر مي‌توانند شرايط حاکم شدن ملت فلسطين در سرزمين‌هاي اشغال شده خود را فراهم کنند.

وي به تلاش صهيونيست‌ها براي يهودي‌سازي قدس شريف اشاره و اظهار كرد: صهيونيست‌هايي که به دين و حتي به خدا اعتقاد ندارند، مدعي دينداري شده و قصد دارند، قدس شريف را از هويت اسلامي خود دور کنند که اين اقدام مذبوحانه در حقيقت ادامه همان سياست‌هاي استعماري سلطه‌گران است که البته نه تنها رژيم صهيونيستي را نجات نخواهد داد بلکه اين رژيم را به نقطه پايان موجوديت خود نزديک‌تر خواهد کرد.

رييس‌جمهور در ادامه جلوگيري از نفوذ و سلطه قدرت‌هاي بزرگ در منطقه را مأموريت ديگر جمهوري اسلامي ايران و ترکيه دانست و گفت: منطقه خاورميانه هميشه مورد طمع استعمارگران بوده و آنها نمي‌خواهند هيچ کدام از ملت‌هاي منطقه قدرتمند و پيشرفته باشند و قصد دارند کشورهاي ضعيف و تحت سلطه آنها در منطقه وجود داشته باشد.

احمدي‌نژاد با اشاره به تحولات منطقه و نقش بسيار مهم و حساس ايران و ترکيه در اين تحولات گفت: با توجه به اميدي که در بين ملت‌هاي منطقه بوجود آمده است دو کشور با همکاري يکديگر مي‌توانند موجب تقويت اميد در ملت‌هاي منطقه شوند.

رييس‌جمهور تلاش براي پيشرفت و رفاه دو ملت را مأموريت ديگر ايران و ترکيه دانست و گفت:‌ دو کشور از استعدادهاي فراوان مادي و انساني برخوردار هستند که با فعال کردن آن مي‌توانند در مسير پيشرفت گام برداشته و نيازهاي ملت‌هاي منطقه را هم تأمين کنند.

مراد ييلديريم رييس گروه دوستي پارلمان ترکيه نيز در اين ديدار با بيان اينکه جمهوري اسلامي ايران و ترکيه اشتراکات فراواني با يکديگر دارند، اظهار داشت: ترکيه گسترش روابط با ايران را در تمامي زمينه‌ها در دستور کار خود دارد و اميدواريم سطح روابط دو کشور بويژه در عرصه اقتصادي هر چه بيشتر افزايش يابد.

رييس گروه دوستي پارلمان ترکيه همچنين بر توسعه همکاري‌هاي فرهنگي دو کشور تاکيد کرد و ارتقا اين مناسبات را موضوعي ضروري و مهم برشمرد.

وي در ادامه فلسطين و قدس را موضوع مشترک ايران و ترکيه دانست و گفت: از اينکه قدس و مسجدالاقصي سال‌هاي متمادي تحت اشغال قرار دارد، ناراحت و اندوهگين هستيم و با توجه به تحولاتي که در حال وقوع است براين باوريم که رژيم صهيونيستي به پايان راه رسيده و ظلم و اشغالگري آنها از بين خواهد رفت.

رييس گروه دوستي پارلمان ترکيه افزود: اگر در دنيا کشورهاي مختلف گروه‌هاي دوستي براي حمايت از فلسطين تشکيل دهند و اين گروه‌ها با يکديگر پيوند بخورند قدرت مضاعفي در حمايت از فلسطين ايجاد خواهد شد.

وي خاطرنشان کرد: جمهوري اسلامي ايران و ترکيه با همکاري مشترک و با اتحاد و همياري مي‌توانند موجب آزادي فلسطين به پايتختي قدس شوند و همکاري دو کشور در حقيقت چراغ راهنماي ديگر کشورها در اين زمينه است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016