سه شنبه 20 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رد صلاحيت گسترده نمايندگان توسط هیأت‌های اجرايی منتخب دولت برای انتخابات مجلس، مهر

اخبار تائيد نشده از بررسی صلاحيت نمايندگان کنونی مجلس در هیأت های اجرايی منتخب دولت حاکی از رد صلاحيت حدود ۳۰ الی ۴۰ نماينده فعلی مجلس شامل نمايندگان شاخص مراکز استانها و برخی نمايندگان تهران از جمله مطهری، کاتوزيان و محجوب است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرس و جو از نمايندگان مجلس درباره تاييد صلاحيت يا ‏عدم تاييد صلاحت آنها توسط هيئت های اجرايی منتخب دولت برای ورود به نهمين دوره مجلس شورای اسلامی مهمترين ‏سوژه امروز خبرنگاران پارلمانی بود که در راهروهای مجلس پيگيری شد.‏

بر اساس اين گزارش شنيده ها حاکی از اين است که صلاحيت تعداد ۳۰ تا ۴۰ نماينده مجلس از ‏سوی هيئت های اجرايی تاييد نشده اما اين نمايندگان در گفتگو با خبرنگاران تاکيد کردند که تا کنون ابلاغيه رسمی به آنها داده نشده و هر چه شنيده اند غير رسمی بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


طراح سوال از رئيس جمهور توسط هيئت های اجرايی رد صلاحيت شد

علی مطهری، حميدرضا کاتوزيان، علی عباسپور تهرانی و عليرضا محجوب از جمله نمايندگان فعلی مجلس هستند که اخبار رد صلاحيت آنها از سوی هيئت های اجرايی مطرح شده است.

علی مطهری چهره شاخص منتقد دولت و طراح سوال از رئيس جمهور است که توسط هيئت های منتخب دولت صلاحيت وی برای نمايندگی مردم تاييد نشده است.

انوشيروان محسنی بند پی نماينده چالوس و نوشهر، محمد مهدی شهرياری نماينده بجنورد، داريوش قنبری نماينده ايلام، حميد خسته بند نماينده بندر انزلی، فرهاد دلق پوش نماينده آستارا، مجيد نصيرپور نماينده سراب، قدرت الله عليخانی نماينده قزوين، نادر قاضی پور نماينده اروميه، عباسعلی نورا نماينده زابل نيز از ديگر نمايندگان شاخص شهرستانی هستند که توسط اين هيئت رد صلاحيت شده اند.

نادر قاضی پور نيز يکی ديگر از نمايندگان منتقد دولت است که نقشی اساسی در طرح تحقيق و تفحص از سايپا داشته است.

شهرياری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با تاييد خبر رد صلاحيت خودش گفت: به نظر می رسد اين موضوع قطعی است و تعداد ۳۰ تا ۴۰ نماينده فعلی مجلس رد صلاحيت شده اند، البته ممکن است در تجديد نظر اين مشکل حل شود اما بنده شخصا در صورت تاييد اين خبر اعتراض نخواهم کرد و درخواست تجديد نظر نمی دهم.

به گزارش مهر، فرصت هيئت های اجرايی برای بررسی صلاحيت داوطلبان نمايندگی مجلس نهم روز گذشته پايان يافت و قرار است امروز نتايج اين بررسی ها ضمن ارسال به هيئت های نظارت منتخب شورای نگهبان، برای داوطلبان ارسال شود.

داوطلبان رد صلاحيت شده به مدت ۴ روز برای تجديد نظرخواهی فرصت دارند تا اعتراض خود را به نحوه رسيدگی به صلاحيت خود توسط هيئت های اجرايی به هيئت نظارت که منتخب شورای نگهبان قانون اساسی است ارائه کنند.

تبليغات رسمی داوطلبان نمايندگی مجلس نهم پس از تاييد نهايی هيئت های نظارت از چهارم اسفند آغاز و ۲۴ ساعت قبل از برگزاری انتخابات سکوت تبليغاتی شروع خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016