جمعه 23 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خطیب نماز جمعه تهران: شهادت دانشمندان، جامعه را بیدار می‌کند، مهر

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه شهادت دانشمندان و جوانان ما گرچه برای ملت سخت است ولیکن جامعه را بیدار می کند گفت: شرکت در انتخابات و در صحنه بودن وظیفه و تکلیف همه ما است.

به گزارش خبرنگار مهر آیت الله امامی کاشانی خطیب نماز جمعه این هفته تهران در خطبه دوم نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته تهران با اشاره به فرمایشات امام علی (ع) گفت: امیرالمومنین (ع) خطاب به امت اسلامی می فرمایند به امور عامه مردم و کارهای اجتماعی بکوشید، کار فردی فقط یک کار است و آن فقط مرگ است اما تمام زندگی باید با اجتماع باشد.

وی افزود: حضرت علی در جای دیگری می فرمایند: اگر شما کوتاهی نکنید دشمن در شما طمع نمی کند، وقتی دشمن به شما طمع می کند که وقتی دچار سستی و اختلاف شوید.

امامی کاشانی با تاکید بر اینکه غرب و آمریکا دشمن اندیشه و تفکر اسلامی است اظهار داشت: سابقا استکبار جهانی تنها دشمن ایران بود اما امروز دشمن تمام کشورهای اسلامی است چون می بیند تفکر مقابله با ظلم در تمام کشورهای اسلامی به سرعت در حال پیشروی است.

وی افزود: دشمن، جمهوری اسلامی ایران را قطب اشاعه تفکر مقابله با ظلم می داند و به همین دلیل بدنبال مقابله با انقلاب اسلامی است.

امامی کاشانی با اشاره به شهادت دانشمندان هسته ای کشور گفت: دشمنان این دانشمند، دشمن علم، استقلال وپیشرفت ملت ایران هستند.

امامی کاشانی با تسلیت به پدر و مادر، همسر و فرزند این دانشمند هسته ای و همچنین تسلیت به ملت ایران و رهبر انقلاب به خاطر از دست دادن این جوان دانشمند تاکید کرد: این شهادت ها باید باعث بیداری جامعه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خطیب نماز جمعه تهران افزود: نظام باید از این دانشمندان حفاظت و نگهداری کند و در برابر دشمنان برنامه ریزی کرده و آنها را بشناسد.

وی با انتقاد از سکوت مجامع بین المللی در برابر این فجایع گفت: مجامع بین المللی همراه با عاملان این ترورها هستند اما باید دنیا را در برابر این فجایع بیدار کرد که متوجه شوند دشمنان ملت ایران به چه علت با ما مخالف هستند و با چه چیز هایی دشمن هستند.

امامی کاشانی با تاکید بر لزوم بیداری جامعه گفت: بعضی از مردم و جوانان باید با این اتفاقات بیدار شوند و نباید علیه این نظام حرکت کرده و شعار دهند، شهادت هایی که به دست این اجانب انجام می شود باید فریب خوردگان را بیدار کنند تا در صف این افراد قرار نگیرند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برنامه ریزی دشمن برای ایجاد اختلال در امر انتخابات، بی تفاوتی برخی افراد در جامعه برای شرکت در انتخابات را مصداق سستی در امر عامه و اصل انتخابات خواند.

وی افزود: این پیشامد ها و حوادث گرچه برای ملت ما سخت است ولیکن جامعه اسلام را بیدار می کند و باید مورد توجه قرار گیرد.

امامی کاشانی با تاکید بر اینکه عمل ها ملاک نیست و عمده اصل نظام است که با رهبری صحیح و اسلامی حرکت می کند ادامه داد: شرکت در انتخابات و در صحنه بودن وظیفه و تکلیف همه ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در خطبه اول نماز جمعه این هفته گفت: توام بودن عاشورای امام حسین و قیام حضرت ولی عصر نشان می دهد که عزا باید با انتظار فرج توام باشد.

وی در ادامه قصیده ای از سید حیدر حلی که در محضر امام عصر خوانده شده است را قرائت کرد.

امامی کاشانی با تاکید بر اینکه عاشورا در برابر انحراف بزرگ دین ایستاد گفت: اطاعت از حاکم ظالم از انحرافات بزرگ دین بود که با جعل احادیثی توسط معاویه بوجود آمد. سیدالشهدا با قیام در برابر حکومت جور در برابر این انحراف بزرگ ایستاد.

خطیب نماز جمعه تهران تاکید کرد امروز هم دنیای اسلام در برابر این تفکر ایستاد و این روایات جعلی را به زمین ریخت و مردم مصر، لیبی، تونس و یمن در برابر حاکمان ظالمشان قیام کرده و ایستادند.

وی تاکید کرد: شهادت ملت ها را در برابر ظلم منسجم می کند و این حرکت های اسلامی بدست امام عصر به نتیجه نهایی خود خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر در نماز جمعه این هفته چکیده ای از گزارش کمیسیون اصل نود از فتنه 88 انتخابات ریاست جمهوری قرائت شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016