یکشنبه 25 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

"امریکای جنوبی لانه قاتلان وشکنجه گران رژیم"، مسعود نقره کار

مسعود نقره کار
رژیم حدود ۴۲ هزار نیروی امنیتی، اطلاعاتی وتبلیغاتی در امریکای جنوبی سازمان داده است. اکثر اینها بازجوها و شکنجه گران و و زندانبان ها و ماموران لباس شخصی لورفته و شناخته شده هستند. بازنشسته های بسیج و سپاه و ثارالله و مزدوران لبنانی و سومالی و افغانی و عراقی که به عنوان ماموران نقاب دار در درگیری های خیابانی و یا جمع آوری اراذل و اوباش کار می کردند هم بخشی از این نیروها هستند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ویژه خبرنامه گویا

(بخش دوم)

حسن رحیم پور ازغدی(حاج حسن) سفری به امریکای جنوبی کرده است. این " استاد برجسته ی حوزه ها و دانشگاه های کشور"(1) بازجو و شکنجه گربود، و کار تخصصی اش بازجویی و شکنجه ی توده ای ها در اوایل سال های شصت بود. حالا ایدئولوگ و مبلغ و منبری ِ اسلام و یار " قاسم سلیمانی" (2) فرمانده سپاه قدس نیز شده است. "حاج حسن" الان از متفکرین سپاه قدس است و یکی ازکارهای اش هم تمرکز روی شناخت وفعالیت ایرانی های خارج از کشور است. علاوه بر سخنرانی های مذهبی و سیاسی در خارج کشور کلاس های ایدئولوژیک و درس دین و سیاست می گذارد . پرونده نیروهای قدس در خارج از کشور را هم بررسی می کند. می خواهد زمینه را برای انزوا ی مخالفان در خارج از کشور و یا ترور ایرانی های مخالف را در موقعیت مناسب مهیا تر کند. محرم الحرام هم وقت و موقعیت خوبی ست برای سفرو تبلیغ . البته شیعه در امریکای جنوبی اگر داشته باشیم بسیار کم اند، آنچه هست - غیر از معدود پناهندگان و مهاجران کشورهای مسلمان - بقیه آدم های رژیم هستند.

رژیم حدود 42 هزار نیرو در بولیوی، ونزوئلا،برزیل،گواتمالا،نیکاراگوئه و اکوادور دارد. این ها خرد خرد به آنجا منتقل شدند. خط مستقیم تهران – کاراکاس که محمولات تجارتی و تسلیحاتی حمل می کند این افراد و خانواده های آن ها را به آنجا حمل کرده است. اکثر اینها شکنجه گران وبازجوها و زندانبان های شناخته شده و لو رفته هستند ، یا لباس شخصی هایی که در درگیری های خیابانی شناسایی شده اند. افرادی از بازنشستگان بسیج و سپاه و ثارالله و واحد های دیگر نیزهستند.مزدوران لبنانی و افغانی و سومالی و عراقی هم هستند که پاسپورت ایرانی دارند. بیشتر آنها در بولیوی اسکان داده شده اند.از لبنانی ها و عراقی ها و افغانی ها و سومالی ها برای سرکوب و ترور استفاده می شد، و می شود، مخصوصا" از سومالی ها، چون آدم های قلچماق و قوی و متعصبی هستند. این ها کسانی هستند که با صورت های پوشیده اراذل و اوباش را کتک می زدند و یا در درگیری های خیابانی به جان مردم می افتادند. مجموعه ای که در امریکای جنوبی هستند کار اطلاعاتی و امنیتی و تبلیغاتی در رابطه با ایرانیان خارج از کشور می کنند و روزگاری هم کار عملیاتی خواهند کرد.

در بولیوی ما مسجد امام علی داریم ، در ونزوئلا حسینیه امام علی و در برزیل و سایر کشورها هم از این نوع محل ها داریم . نیروهایی که آنجا هستند با خانواده های شان ظاهرا" کار ساختمانی و جاده سازی و کار های عمرانی هم می کنند، آدم های متخصص هم توی آن ها هستند. محل های تجمع علنی آن ها مساجد و حسینیه هایی هست که از پول ملت ایران ساخته یا اجاره شده اند.

سپاه قدس یکی از مراکز فرماندهی اش را به بولیوی و ونزوئلا منتقل کرده است، در اروپا و نقاط دیگر جهان هم مراکزی دارد اما تمرکز را توی امریکا جنوبی گذشته اند. در گواتمالا نیروها بیشتر آموزش شکنجه می بینند. گواتمالا در تعلیم شکنجه یکی از بهترین ها در جهان است . آموزش شکنجه از راه های در آمد این کشور است. اصلن دانشگاهی برای تعلیم شکنجه دارند! ممکن است برخی آموزش های آن ها مدرن نباشد اما کارائی دارد..

یادم هست " حاج اصغری " مدرس شکنجه داشت روی یک زندانی به نام " پرویز فیروز آبادی"( علی آبادی) که معلم بود و مجاهد، تعلیم شکنجه می داد.میله ی تیزی را به ناحیه زیر قلب، تا حدودی به سمت راست و نزدیک به ناف آن بیچاره فرو کرد ، معلم بیچاره که پوست و استخوان بود از درد بیهوش شد. اصغری گفت:

" از درد و ضعف بیحال شده ، دچار شوک شده اما نمی میره ، این محل خاصی ست برای تعزیر و اقرار گیری، این روش خیلی کار کرده، اینجا یک حفره ست ، چیزی توش نیست که پارگیش خطر جانی داشته باشه، برای همین طرف نخواهد مرد ، اما درد و ترس اونو به حرف می آره و اینکه فکر کنه ما شوخی نمی کنیم و جای بعدی می تونه قلبش باشه ". حاج اصغری این شکنجه را به عنوان نمونه ای از آموزش های شکنجه گواتمالایی آموزش می داد.

این ها را گفتم که گفته باشم در امریکا و کانادا مواظب خودتان باشید. بیخ گوشتان لانه جنایتکاران و آموزش جنایت است . این ها برنامه دارند و سراغتان خواهند آمد. "

*********

زیرنویس:

* سلسله مطالبی که دومین بخش آن را خواندید، اظهارات یکی از کارکنان سابق دستگاه قضایی حکومت اسلامی در شکنجه گاه ها و زندان های این حکومت است. او به عنوان شاهد تجاوزبه دختران و زنان زندانی، شاهد شکنجه واعدام زندانیان سیاسی و عقیدتی از گوشه هایی از جنایت های پنهان مانده ی جنایتی به نام حکومت اسلامی پرده بر می دارد.

1- http://khabarfarsi.com/ext/459907

2- http://www.lamerdmohr.com/component/content/article/44-1389-10-16-08-08-46/408-1390-08-20-06-12-52.html


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016