سه شنبه 27 دی 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه اطلاعات از انتشار یادداشت سردار علایی عذرخواهی کرد، جرس

جـــرس: روزنامه اطلاعات چاپ تهران، با انتشار اطلاعیه ای، از چاپ مقاله ای در این روزنامه که محتوای آن به انتقاد از برخورد حکومت با منتقدان تعبیر شده عذرخواهی کرده و آن را ناشی از قصور مسئولان روزنامه دانسته است.

روزنامه اطلاعات در شماره روز سه شنبه ۲۷ دی ماه خود، در مورد مقاله ای که اخیرا به قلم سردار اعلایی منتشر کرده بود، با انتشار متنی در صفحه داخلی نوشته است که "نظر به اینکه این مقاله بازتاب های متفاوتی در جامعه به همراه داشت و احساسات برخی دوستان را جریحه دار کرد" توضیح درباره این مقاله را ضروری دانسته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در توضیح روزنامه اطلاعات آمده است: "روز دوشنبه ۱۹ دی ماه جاری مقاله ای در صفحه ۲ روزنامه اطلاعات به چاپ رسید با عنوان « قیام ۱۹ دی از نگاهی دیگر » نظر به اینکه این مقاله بازتابهای متفاوتی در جامعه به همراه داشت و احساسات برخی دوستان را جریحه دار کرد، توضیح نکات ذیل را ضروری می‌دانیم: مقاله سردار حسین علایی، مانند دفعات گذشته و مقالات قبلیشان بصورت ایمیل به روزنامه ارسال شده بود. نظر به سوابق درخشان نامبرده در انقلاب و دفاع مقدس و حضور در پستها و مصادر رده بالای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیز عنوان مقاله و موضوع آن (قیام مردم قم در روز ۱۹ دی)، در ذهن مسئولان روزنامه، مثل همیشه کمترین تردیدی در محتوای مقاله ایشان و نسبت به دلسوزی نامبرده برای انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برانگیخته نشد. و چون در سوابق نوشتاری سردار علایی هم چه در روزنامه اطلاعات و چه در سایر مطبوعات تا جایی که ما مطلع بودیم سابقه سوئی نبود، و نیز با توجه به کمبود زمان و ضرورت وجود مقاله‌ای به منظور تجلیل از قیام ۱۹ دی ۵۶ در روزنامه، مقاله مزبور بدون مطالعه مطالبش و به تصور اینکه تمام جملاتش در تجلیل از قیام ۱۹ دی است مستقیماً به چاپ سپرده شد. "

در ادامه ادعا شده است: "خوشبختانه شخص نویسنده با انتشار بیانیه ای که در شماره روز یکشنبه روزنامه اطلاعات (و نیز سایر رسانه‌ها) منتشر شد، توضیحاتی را ارائه داد تا هرگونه شبهه و سوءاستفاده از مقاله مزبور را برطرف کند."

گفتنی است، با ادامه جنجال بر سر انتشار این مقاله، سردار علایی خود نیز با انتشار مطلبی در شماره روز یکشنبه روزنامه اطلاعات، مقایسه سیاست رهبر جمهوری اسلامی با برخورد شاه با مخالفان در سال ۱۳۵۶ را تکذیب کرد.

در انتهای توضیح و عذرخواهی روزنامه اطلاعات نیز آمده است: " طبیعی است که روزنامه اطلاعات هم مثل روزنامه‌ها و رسانه‌های دیگر عاری از خطا نبوده و نیست ولی بنظر ما سوابق روزنامه اطلاعات نشان داده است که آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع ملی را که رهبر معظم انقلاب اسلامی منادی و مدافع قاطع آنند، بر هر چیز دیگر مقدم می‌داند و هرگز با جریان‌های معاند داخلی و خارجی همراهی نداشته و ندارد و آن بخش از محتوای مقاله مذکور که‌ موجب و موجد تفسیرهای ضدّنظام شده است مورد قبول این روزنامه نبوده و نیست. معذلک چنانچه برخی یاران و دلسوزان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی از انتشار غیرعمدی نوشته مزبور در این روزنامه، حقیقتاً دچار رنجش و نگرانی و شبهه شد ه اند، روزنامه اطلاعات از همه آنان صمیمانه پوزش می طلبد و این رخداد را برای خود تجربه تازه‌ای می‌داند که صرفاً براساس اعتماد اولیّه به شخص نویسنده و‌ سوابق درخشان وی یا صرفاً با اکتفا به عنوان انقلابی مقاله و موضوع مطلوب و مطرح شده در آن یا ضرورت تسریع در رعایت تناسب‌های زمانی و امثال آن، در چاپ مطلبِ ارسال شده شتابزده و خطاکارانه عمل نکند."


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016