دوشنبه 3 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتحاديه اروپا نفت ايران و بانک مرکزی را تحريم کرد، العربيه

اعضای اتحاديه اروپا بر تحريم تدريجی نفت ايران و بانک مرکزی اين کشور به توافق رسيدند. خبرگزاری فرانسه به نقل از يک منبع ديپلماتيک اعلام کرد: "نمايندگان کشورهای اروپايی در مقر اتحاديه در بروکسل بر سر تحريم نفت ايران به توافق اوليه رسيدند و اين تصميم در نشست روز دوشنبه وزيران خارجه به شکل رسمی اعلام می‌شود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کميته فنی اتحاديه اروپا هفته گذشته شيوه اجرای تحريم واردات نفت از ايران را آغاز کرد تا در نشست امروز وزيران خارجه به شکل نهايی اعلام شود.

کارشناسان اتحاديه اروپا بر اساس توافق اوليه مقامات سياسی در مورد تحريم نفت ايران و پس از بررسی اعتراضات يونان ، ايتاليا و اسپانيا به زيان های اقتصادی ناشی از اين تحريم مساله اجرای طرح را بررسی کردند.

اتحاديه اروپا اعلام کرده بود اطمينان کافی برای عرضه نفت جايگزين وجود دارد و در صورت توقف صادرات نفت ايران به آسانی می توان اين نياز را جبران کرد.

اين طرح به دليل ادامه برنامه اتمی عليه ايران به تصويب رسيد. مقامات سياسی و نظامی ايران تهديد کرده بودند در صورت تحريم نفت ايران تنگه هرمز را خواهند بست.

اين اظهارات با واکنش های شديدی همراه بود و آمريکا اعلام کرد باراک اوباما پيامی برای آيت الله خامنه ای فرستاد و به او هشدار داد در صورت عملی کردن اين تهديد با واکنش آمريکا مواجه خواهد شد.


عبور ناو آمريکايی از تنگه هرمز

ناو يو اس اس ابراهام لينکولن

در همين حال وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد ناو هواپيمابر " ابراهام لينکولن " شب يکشنبه از تنگه هرمز عبور کرد.

جون کربی سخنگوی پنتاگون گفت : " ناو يو اس اس ابراهام لينکولن بدون هيچ مشکلی بر اساس برنامه از پيش تعيين شده از تنگه هرمز عبور کرد."

اين ناو که توانايی حمل ۸۰ هواپيما و هلی کوپتر دارد توسط دو ناوچه و يک قايق نظامی آمريکا همراهی شد.

در همين حال وزارت دفاع بريتانيا در بيانيه ای اعلام کرد يک ناو بريتانيايی و يک ناو فرانسوی نيز به همراه کاروان لينکولن از تنگه هرمز عبور کردند.

در اين بيانيه به حق عبور ( از تنگه هرمز ) بر اساس قوانين بين المللی اشاره شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016