سه شنبه 4 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وزارت خارجه ايران: اتحاديه اروپا مسئول ايجاد تنش و بحران، فارس

خبرگزاری فارس: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ايران با محکوم کردن حرکت غيراصولی اتحاديه اروپا در تحريم کشورمان و با تأکيد بر اينکه ملت ايران از حقوق اساسی خود دست نمی کشد، اعلام کرد: اتحاديه اروپا مسئول تلاش برای ايجاد تنش و بحران آفرينی است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران در واکنش به تصميمات اتحاديه اروپايی در قبال کشورمان بيانيه ای به شرح زير صادر کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


شورای وزيران امور خارجه اتحاديه اروپايی در نشست روز دوشنبه سوم بهمن ماه و در ادامه سياست های غير قانونی خود، تصميماتی غيرمنطقی و توجيه ناپذير در ارتباط با جمهوری اسلامی ايران اتخاذ کرد.

جمهوری اسلامی ايران با محکوم کردن اين حرکت غيراصولی و با تأکيد مجدد بر سياست های مسئولانه خود مبنی بر تنظيم روابط با کشورهای جهان براساس حقوق و مقررات بين المللی و اصول احترام متقابل معتقد است که اين تصميمات آثار و پيامدهای ناگواری برای مردم اروپا و ديگران خواهد داشت.

در ادامه اين بيانيه آمده است: جمهوری اسلامی ايران بارها بر صلح آميز بودن برنامه هسته ای خود تأکيد و همواره همکاری در چارچوب تعهدات خود به آژانس بين المللی انرژی اتمی را ادامه داده و از هرگونه تلاشی برای شفاف تر کردن برنامه هسته ای خود دريغ نکرده است.

به نظر می رسد اتحاديه اروپايی در دنباله روی غير منطقی از سياست های آمريکا به منظور فرافکنی مشکلات اقتصادی و اجتماعی خود درصدد انحراف افکار عمومی از بيداری عدالتخواهانه مردمی و جنبش ضد تبعيض و سرمايه داری توسط فضاسازی های غير واقعی می باشد.

اين بيانيه می افزايد: ملت ايران بارها اثبات کرده است که هرگز تحت فشار و اقدامات ظالمانه حاضر به دست کشيدن از حقوق مشروع و قانونی خود نبوده و مسلماً با ايستادگی در چارچوب اصول عدالت خواهی و اعتقاد به صلح و ثبات بين المللی در آينده نيز تسليم چنين روش هايی نخواهد شد و اين مسئله را به رهبران کشورهای غربی گوشزد می کند که حرکت تقابلی با استقلال و پيشرفت کشورهای مستقل به مشکلات پيچيده دنيای کنونی خواهد افزود.
مسئوليت پيامد اين گونه تصميمات نسنجيده و تلاش برای ايجاد تنش و بحران آفرينی بر عهده اتحاديه اروپايی خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016