سه شنبه 4 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صادرات خشکبار ۱۰ درصد کاهش يافت، ايلنا

- صادرات خشکبار در ۹ ماهه امسال با ۱۰ درصد کاهش روبرو بود
- در صورتی که نرخ ارز طی ماه‌های اخير افزايش نمی‌يافت، صادرات ما نسبت به مدت مشابه سال قبل به بيش از ۲۰ درصد کاهش می‌يافت.


ايلنا: مديرعامل اتحاديه صادرکنندگان خشکبار اعلام کرد: آمار صادرات ۹ ماهه سال جاری بيانگر آن است که برخلاف آنچه تصور می‌شد، صادرات خشکبار کشور بالغ بر ۱۰ درصد کاهش يافته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد حسن شمس در گفتگو با ايلنا به وضعيت صادرات خشکبار در ۹ ماهه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۳۰۶ هزار و ۸۷۰ تن انواع محصولات خشکبار به ارزش يک ميليارد و ۱۶۷ ميليون دلار از کشور صادر شده که اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی و ارزشی حدود ۱۰ درصد کاهش يافته است.

وی با اشاره به اينکه در طول سال گذشته ارزش صادرات خشکبار به رقمی بالغ بر يک ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلار رسيد، افزود: باتوجه به وضعيت آب و هوايی و توليد مناسب محصول پيش بينی می‌شد تا پايان سال جاری ارزش صادرات خشکبار به بيش از دو ميليارد دلار برسد اما مسلما نمی‌توان به اين رقم تا پايان امسال دست يافت.

شمس با نامناسب عنوان کردن وضعيت صادرات خشکبار مطرح کرد: تحريم‌های اقتصادی مهم‌ترين عامل کاهش صادرات خشکبار است. در حال حاضر وصول پول محصول فروخته شده به کشورهای خارجی برای صادرکنندگان ما بسيار دشوار شده است کما اينکه اغلب بانک‌های خارجی از گشايش حساب برای صادرکنندگان ايرانی خودداری می‌کنند.

مديرعامل اتحاديه صادرکنندگان خشکبار در خصوص تاثير افزايش نرخ ارز بر وضعيت صادرات اين محصول نيز گفت: افزايش نرخ ارز مهم‌ترين عاملی است که در شرايط کنونی صادرکنندگان را تاحدودی به ادامه فعاليتشان دلگرم می‌کند. در حال حاضر بخشی از ارزش صادرات طی دو ماه اخير تنها به واسطه افزايش نرخ ارز است، به طوريکه اگر طی اين ماه‌ها افزايش نرخ ارز را نداشتيم صادرات ما نسبت به مدت مشابه سال قبل به بيش از ۲۰ درصد کاهش می‌يافت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016