سه شنبه 4 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد ملکی جهت اجرای حکم به زندان اوين فراخوانده شد

روز دوشنبه سوم بهمن ماه، برگه احضاريه از طرف دادستان عمومی انقلاب تهران، جهت اجرای حکم زندان به دکتر محمد ملکی ابلاغ شد. در اين احضاريه از ايشان خواسته شده است تا ظرف مدت سه روز از زمان رويت نامه خود را به زندان اوين، بخش اجرای احکام دادسرای شهيد مقدس، معرفی نمايد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر محمد ملکی که هم اکنون ۷۸ سال دارد، پس از انتخابات خرداد ۸۸، در تاريخ ۳۱ مرداد ماه در منزل خود و درحاليکه در بستر بيماری بود بازداشت شد و مدت بيش از شش ماه را در زندان اوين گذراند. ايشان در طول دوران زندان بدليل مشکلات جسمی و حمله قلبی چندين بار در بيمارستان بستری شد و نهايتا در اسفند سال ۸۸ از زندان آزاد شد.

پس از آزادی از زندان، طبق کيفرخواست صادره توسط دادگاه انقلاب، ايشان به محاربه، توهين به آيت‌الله خمينی، آيت‌الله خامنه‌ای و نيز تبليغ عليه نظام متهم گرديد. در تاريخ پنجم مرداد ماه امسال، دادگاه دکتر محمد ملکی بطور غيرعلنی برگزار شد که ايشان بدليل غيرقانونی دانستن دادگاه و در اعتراض به غيرعلنی بودن آن، در دادگاه از خود دفاع نکرد. سرانجام دادگاه، او را در مهر ماه امسال به جرم تبليغ عليه نظام به يکسال حبس تعزيری محکوم کرد.

دکتر محمد ملکی که اولين رييس دانشگاه تهران بعد از انقلاب بوده است، از سال ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۵ نيز بدليل اعتراض به انقلاب فرهنگی در دانشگاهها، به مدت پنج سال تحت سخت ترين شکنجه ها زندانی بوده و بار ديگر در اسفند ماه سال ۱۳۷۹ به همراه جمعی از فعالان ملی-مذهبی دستگير شد و مدت بيش از ۶ ماه را در زندان انفرادی گذراند. ايشان در شهريور ماه امسال در نامه ای سرگشاده به احمد شهيد، گزارشگر ويژه شورای حقوق بشر سازمان ملل، شرح مختصری از شکنجه هايی که در زندانهای دوران مختلف ديده است را بازگو کرد و اعلام داشت حاضر است درباره مشاهدات خود از زندانها شهادت دهد. دکتر ملکی در ماههای اخير، بدليل نگارش اين نامه احضار شده و مورد بازجويی قرار گرفت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016