دوشنبه 10 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فهرست ۱۳۰ نفره پايداری قطعی شد، مهر

سخنگوی جبهه پايداری انقلاب اسلامی بااعلام اينکه فهرست ۱۳۰ نفره اين جبهه برای انتخابات مجلس نهم قطعی شده است، گفت: اگر دو کانديدای خانم و آقا در شرايط مساوی داشته باشيم ترجيح می‌دهيم کانديدای خانم را انتخاب کنيم تا بتوانيم مسائل و مشکلات مربوط به زنان را در مجلس آينده بررسی کنيم.

به گزارش خبرنگار مهر، کامران باقری لنکرانی سخنگوی جبهه پايداری انقلاب اسلامی در نشست خبری با انتقاد از رويکرد غلط گفتمان اصلاحات و سازندگی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و بين الملل گفت: آنچه به عنوان دولت سازندگی و اصلاحات مطرح شد گفتمان پر آسيبی بود که تلاش می کرد ميدان دار انتخابات سال ۸۴ نيز باشد، اما گفتمان و تفکر امام و رهبری بود که در انتخابات ۳ تير ۸۴ پيروز شد.

۳ تير ۸۴ نماد به ثمر نشستن تفکر امام (ره) و رهبری بود

لنکرانی تصريح کرد: از همين زمان انحراف آغاز شد، کسانيکه گفتمان ۳ تير را گفتمان فردی دانستند در محکوم کردن و يا در طرفداری از آن دچار انحراف شدند.

وی تأکيد کرد: جبهه پايداری قصد دارد گفتمانی را که امام و رهبری سلسله جنبانش بودند را مجددا مطرح کند. علت اصلی شکل گيری جبهه پايداری نيز حمايت از اين گفتمان است.

وی افزود: ما گفتمان امام و رهبری را متعلق به خود نمی دانيم بلکه وظيفه خود را حمايت از اين گفتمان می دانيم.

جبهه پايداری به دنبال مصادره مناصب حکومتی يا حضور در قوه ای خاص نيست

وی با تأکيد بر اينکه جبهه پايداری به دنبال مصادره مناصب حکومتی يا حضور در قوه ای خاص نيست، گفت: جبهه پايداری معتقد است با توسل به گفتمان امام و رهبری می توان مسير انقلاب را به سر منزل مقصود رساند.

وی افزود: جبهه پايداری برای حضور در انتخابات شکل نگرفته ولی وظيفه خود می داند در عرصه انتخابات مجلس برای ترويج اين گفتمان حضور يابد.

فضای انتخابات بايد نمادی از رعايت اخلاق اسلامی باشد

لنکرانی در ادامه اظهار داشت: اميدواريم همه گروه های سياسی در عرصه انتخابات متعهد بر رعايت مسائل اخلاقی و مصالح و منافع کشور باشند.

وی با تأکيد بر اينکه مهمترين رکن برای ما مشارکت گسترده مردمی در انتخابات است، گفت: رقابت سالم ميان سليقه های مختلف در چهارچوب قانون اساسی يکی از ابزارهای دستيابی به مشاکرت گسترده مردمی است، به نحوی که همه سلايق در انتخابات حضور داشته باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لنکرانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه با عدم وحدت اصولگرايان جريان انحرافی به هدف خود دست می يابد، گفت: هدف اصلی ما عدم وحدت با ديگر گروه های سياسی نبود، بلکه توقع داريم ساير تشکل های سياسی نيز به عقايد ما هم حداقل به عنوان برادر مسلمان احترام بگذارند، معنی وحدت اين نيست که ديگران از ما توقع داشته باشند مثل آنها فکر کنيم، بلکه بايد فضای تعامل در جامعه وجود داشته باشد.

وی افزود: در موضوع انتخابات در بسياری از شهرستان ها با جبهه متحد حتی در انتخاب افراد اختلاف نظر نداريم و مشترکات زيادی بين ما وجود دارد.

سخنگوی جبهه پايداری تأکيد کرد: جبهه پايداری معتقد است کانديدايی که در پيشانی اصولگرايان قرار دارد بايد کسی باشد که عملکرد اصولگرايانه ای از او ديده باشيم و حداقل عملکردی غير از اصولگرايی از آن فرد ديده نشده باشد، اختلاف نظر ميان جبهه متحد و پايداری نيز از همين جا به وجود می آيد که دوستان بر حضور افرادی اصرار می کنند که ما طبق اصولمان نمی توانيم آنها را قبول کنيم.

لنکرانی در رابطه با تلاش جريان انحرافی برای نفوذ در انتخابات گفت: آنچه به عنوان جريان انحرافی مطرح شد تلاش می کند در برخی کانديداهايی که در جبهه های مختلف حضور دارند، نفوذ کنند، انحرافی ها با چهره مشخصی وارد انتخابات نشدند و بيشتر دنبال اين هستند که کانديدای ليست های ديگر و يا کانديداهای مستقل را به تور بياندازند و يا افرادی را بدون پرچم به ميدان انتخابات بفرستد. به همين دليل است که جبهه پايداری بر رعايت و پايبندی به اصول به عنوان شرط لازم برای حضور در انتخابات پافشاری می کند.

آيت الله مصباح معتقد است، حضور در عرصه سياسی بايد مومنانه باشد

لنکرانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر جزئيات ديدارشان با آيت الله مصباح گفت: فرمايشات ايشان تأکيدی بر اين نکته بود که حضور بر عرصه های اجتماعی هم بايد مومنانه باشد، در عرصه های اجتماعی نمی توان با همان مدلی که کلوپ های قدرت وارد می شوند، وارد شد، حضور در عرصه های سياسی بايد مومنانه باشد.

مدل ارائه فهرست برای انتخابات بايد تحول جدی پيدا کند

لنکرانی در مورد ترکيب فهرست جبهه پايداری برای حضور در انتخابات گفت: ما در تعيين اين فهرست بر اساس صنف، لباس روحانی يا غير روحانی وارد نشديم بلکه شرايطی را برای انتخاب کانديداهای خود تعيين کرديم.

وی در تشريح اين شرايط افزود: کانديداهای ما بايد نسبت به رهبری اعتقاد داشته و در عمل نيز اعتقاد خود را به ولايت فقيه را اثبات کنند و در جريان مقابله با فتنه مشارکت فعال داشته و از ساکتين فتنه يا شعله ور کنندگان آن نباشد و تمايز خود نسبت به جريان انحرافی را مشخص کند. علاوه بر اين بايد در مجلس کارآمدی داشته باشند و از اقبال مردمی برخوردار باشند.

لنکرانی تأکيد کرد: مدل هايی که اعلام می کنند، ۸ نفر از فلان گروه، ۲ نفر از گروه ديگر باشند، با اصول مباينت دارد.

فهرست ۱۳۰ نفره جبهه پايداری قطعی شده است

وی با بيان اينکه بخشی از ليستمان برای حضور در انتخابات تکميل شده است، گفت: فهرست ۱۳۰ نفره جبهه پايداری برای حضور در انتخابات قطعی شده، اما مشخص نيست برای همه شهرستان ها کانديدا داشته باشيم.

لنکرانی: به ما اخراجی های دولت می گويند

لنکرانی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با نسبت جبهه پايداری با دولت و منابع اصلی اين جبهه برای حضور در انتخابات آينده گفت: به ما اخراجی های دولت می گويند، دوستانی که جبهه پايداری را شکل داده اند، مدتهاست که مسموميت دولتی ندارند.

وی افزود: منبع مالی جبهه پايداری کمک های مردمی است و مشکلش برای توسعه اقدامات سياسی نيز کمبود منابع ماليست. اخيرا پايگاه جبهه پايداری در فضای مجازی تشکيل شده است.

محوری ترين شعار ما تعهد به مردم است

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با پايبندی نامزدهای جبهه پايداری به شعارهای اين جبهه در رابطه با پايبندی به مردم گفت: جبهه پايداری در انتخابات دو محور را از تعاليم امام دنبال می کند، اول تعبد به اسلام و تعهد به انقلاب اسلامی و دوم وفاداری به مردم، مشکل ما اين است که برخی کانديداها با شعارهای خوبی در حمايت از مردم وارد مجلس شدند اما پس از مدتی تعهدشان به مردم مخدوش شد، بنابراين محوری ترين شعار ما تعهد به مردم است.

وارد گفتگو برای سهميه بندی های سياسی نخواهيم شد

سخنگوی جبهه پايداری با تأکيد بر اينکه جبهه پايداری بر اصول تکيه داشته و وارد گفتگوی سهميه بندی های سياسی نخواهد شد، گفت: برای انتخاب افراد جهت حضور در ليست انتخاباتيمان به هيچ عنوان به وابستگی افراد به تشکل ها و گروه ها کاری نداريم.

وی با اشاره به مشترکات ليست جبهه متحد اصولگرايان و جبهه پايداری برای حضور در انتخابات آينده گفت: آقای حداد شخصيت ارزنده ملی و حضورشان در مجلس ضروری است و جبهه پايداری علاوه بر ايشان در رابطه با تعداد ديگری از اصولگرايان نيز برای ارائه ليست مشترک صحبت کردند که موجب خواهد شد دو ليست جبهه پايداری و جبهه متحد مشترکات قابل توجهی داشته باشند.

برخی حرف های خود را پای بزرگان انقلاب می گذارند

لنکرانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلاف جبهه پايداری با آيت الله مهدوی کنی گفت: آيت الله مهدوی کنی جزو شخصيت های اثرگذار در انقلاب اسلامی است. ايشان در برهه قائله ۸ تير قبول کردند نخست وزيری و وزارت کشور را بپذيرند و امروز نيز در منسب رئيس مجلس خبرگان رهبری قرار گرفته اند که حضور ايشان در اين منسب يکی از آرزوهای ما بود.

وی با بيان اينکه ما خدمت آيت الله مهدوی کنی ارادت داريم، گفت: برخی افراد تلاش می کنند حرف های خود را پای بزرگان انقلاب بگذارند و يا پشت سر بزرگان انقلاب قرار گرفته و حرف های خود را بيان کنند.

لنکرانی تصريح کرد: پيش از اين از آيت الله مصباح سوال کردم که چرا نمی خواهيد ليدر جبهه پايداری باشيد، ايشان گفتند ما در کشور يک رهبر بيشتر نداريم و وظيفه داريم در صحنه سياسی توانمندی هايمان در اجرای منويات ايشان بکار ببريم.

تمامی اصولگرايان را به اصولگرايی قبول داريم

وی با انتقاد از کسانيکه در رقابت های سياسی طرف مقابل خود را کلا از دين و ايمان بری می دانند گفت: ما تمام اصولگرايان را به اصولگرايی قبول داريم، اما بحث ما سر عمل به اصولگرايی است.

وی افزود: نبايد منازعات سياسی را تبديل به منازعات حيدری نعمتی که قابل صلح نيستند کنيم. بايد بر گفتمان اصولگرايی حفظ برادری و تأکيد بر مشترکات حاکم باشد.

شورای مرکزی جبهه پايداری اعلام مواضع ايجابی جبهه را در دستور کار دارد

سخنگوی جبهه پايداری با بيان اينکه شورای مرکزی اين جبهه اعلام مواضع ايجابی جبهه را در دستور کار دارد، گفت: در بيانيه های جبهه پايداری به ويژه بيانيه اول تلاش کرديم مواضع ايجابی خود را بيان کنيم. ما برای الگوی پيشرفت کشور تئوری هايی داريم و تئوری های رشد اقتصادی محور را انحراف می دانيم.

در شرايط مساوی، خانم بودن کانديداها برای ما اولويت دارد

لنکرانی در رابطه با تعداد خانم های حاضر در ليست جبهه پايداری گفت: خانم ها توانايی هايی فراتر از حضور در قوه مقننه دارند، اگر دو کانديدای خانم و آقا در شرايط مساوی داشته باشيم ترجيح می دهيم کانديدای خانم را انتخاب کنيم تا بتوانيم مسائل و مشکلات مربوط به زنان را در مجلس آينده بررسی کنيم.

لنکرانی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اينکه آيا با حضور جبهه پايداری وکيل الدوله ها وارد مجلس می شوند؟ گفت: جبهه پايداری بر اصول و مبانی تکيه دارد و با احدی تعارف و رودربايستی ندارد، جايی که ببنيم يکی از دوستان حال و يا سابقمان دچار اشتباهی شده به صورت عمومی يا خصوصی بيان می کنيم.

وی تأکيد کرد: يکی از کليدهای ارتقای فضای سياسی کشور اين است که اخم و يا خنديدن ما بر اساس منافع قبيله ای ما نباشد بلکه بر اساس منافع ملی کشور باشد، البته اين کارنامه ای است که بعضی در آن نمره خوبی ندارند.

سخنگوی جبهه پايداری در خصوص ارتباط اين جبهه با جريان انحرافی گفت: افتخار ما اين است که شکل گيری جريان انحرافی زمانی کليد خود که احساس شد جريان انحرافی هجمه زيادی را برای مصادره گفتمان ۳ تير به نفع خود انجام داده است.

لنکرانی تصريح کرد: برخی ادعای طرفداری از دموکراسی دارند و از سوی ديگر تلاش می کنند صلاحيت افرادی را که دارای مشکلات بزرگی هستند برطرف کنند، و به ما می گويند در انتخابات شرکت نکنيد چون احتمال ورود انحرافيون وجود دارند.

نوسانات بازار سکه و ارز طبيعی نبود

وی در خصوص نوسانات اخير بازار سکه و ارز گفت: بعضی شواهد نمايانگر اين حقيقت است که اغتشاشات بازار سکه و ارز طبيعی نبوده و افرادی برای کسب ثروت و عده ای به دليل عدم عمل به وظايف نظارتی خود در آن مقصر بودند که البته با حضور مقتدرانه دولت و حمايت مجلس اين مشکل برطرف شد.

سخنگوی جبهه پايداری با اشاره به تحريم های بی سابقه غرب عليه ايران گفت: پس از تصويب اين تحريم های بی سابقه عده ای در داخل اعلام کردند که جمهوری اسلامی در وضعيت شعب ابی طالب و قحطی قرار دارد، اما در واقع کشور ما کشور بزرگی است و توانمندی های درونی زيادی دارد و جهان نيز جهان بزرگی است و ايران با اين تحريم ها محصور و منزوی نخواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016