یکشنبه 16 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نماينده خامنه ای در سپاه: تنگه هرمز و افکارعمومی منطقه دو برگ برنده ايران در مقابله با تهديدهاست، مهر

حجت‌الاسلام علی سعيدی، نماينده ولی فقيه در سپاه با بيان اينکه ايران از توانايی های بالفعل و بالقوه ای برای مقابله با تهديدهای دشمنان برخوردار است، گفت: "تنگه هرمز و افکار عمومی منطقه که به شدت تحت تاثير ايران است از جمله ظرفيت هايی است که ايران می تواند در پاسخ به تهديد ها از آن بهره بگيرد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حجت‌الاسلام علی سعيدی، در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در خطبه های نمازجمعه تهران، اظهار داشت: رهنمودهای وحدت آفرين رهبر انقلاب انگيزه مردم و گروههای سياسی را برای برپايی يک انتخابی باشکوه افزايش داد؛ لذا اميد است با عمل به فرمايشات ايشان توسط مردم و مسوولان، انتخابات ۹۰ از هر آسيب و آفتی مصون بماند.

وی همچنين با اشاره به تعريف جامع رهبری از اوضاع منطقه و جهان، تصريح کرد: دشمنان با عمليات روانی با همراهی برخی از عناصر اصلاح طلب قصد کاهش مشارکت مردم در انتخابات را دارند که قطعا با تحليل ها و شفاف سازی هايی که رهبر انقلاب در خطبه های نمازجمعه داشتند؛ مردم ايران ۱۲ اسفند را به ۹ دی ديگری تبديل خواهند کرد.

نماينده ولی فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به آمادگی ايران در قبال تهديدهای دشمنان خارجی، تاکيد کرد: آنچه که ايران را از ساير کشورها متمايز می سازد وجود رهبری آگاه، هوشيار و محبوب است و ملت ايران با پيروی از ولايت فقيه همواره آمادگی مقابله با هرگونه تهديد بيگانگان را خواهند داشت.

سعيدی همچنين وجود نيروهای مسلح، سپاه و بسيج با آمادگی کامل و سلاح های پيشرفته، ذخاير عظيم نفت و گاز و موقعيت استراتژيک در خاورميانه و تسلط ايران بر تنگه هرمز را از جمله ويژگی ها و ظرفيت های ممتاز ايران نسبت به ديگر کشورهای منطقه دانست .

وی همچنين با اشاره به ظرفيت ها و توانايی های ايران برای مقابله با تهديد بيگانگان افزود: تنگه هرمز و افکار عمومی منطقه که تحت تاثير ايران است از جمله ظرفيت هايی است که ايران می تواند در جواب تهديد ها از آن بهره بگيرد.

وی خاطرنشان کرد: افکار عمومی منطقه به شدت به سمت ايران گرايش دارد همچنان که رئيس مجلس مصر نيز در آخرين اظهارات خود اعلام داشته است که الگوی ترکيه نمی تواند برای ما کافی باشد و بايد با ايران مذاکره کنيم.

نماينده ولی فقيه در سپاه تاکيد کرد: کشورهايی که در منطقه وارد عرصه انتخابات شدند به شدت تحت تاثير ايران هستند؛ بنابراين ايران می تواند افکار عمومی آنان را برعليه نظام سلطه و کشورهای استبدادی هدايت کند.

حجت الاسلام سعيدی در پايان تاکيد کرد: ايران از يک توانايی بالفعل و بالقوه ای برای مقابله با تهديدها برخوردار است که دشمنان به بخشی از آن واقف هستند و بر بخشی ديگر از توانايی های ما نيز اشراف اطلاعاتی ندارند که در صورت نياز اين توانايی ها ظهور و بروز خواهد يافت.

به گزارش خبرگزاری مهر رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز جمعه هفته گذشته تهران در سخنان مهمی در پاسخ به تهديدهای غرب و به خصوص آمريکا جمله مکرر مقامات امريکايی را مبنی بر اينکه همه گزينه‌ها روی ميز است، مورد اشاره قرار دادند و افزودند: معنای اين جمله تهديد به جنگ است اما همه می‌دانستند که اين تهديد به ضرر امريکاست همچنانکه ايجادجنگ ده برابر بيشتر به ضرر امريکا خواهد بود.

ايشان سخن گفتن مقامات امريکايی را به زبان تهديد نشان‌دهنده عجز واشنگتن از مقابله منطقی و گفتمانی با جمهوری اسلامی دانستند و افزودند: آنها در ميدان مقابله فکر و منطق دچار ضعف هستند و به همين علت از تشبث به زور و توسل به جنگ حرف می‌زنند و معنای اين روش اين است که امريکا جز زور هيچ منطقی ندارد و برای غلبه خواست‌هايش جز جنگ هيچ روشی را نمی‌شناسند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای توسل امريکا به تهديد و زورگويی را موجب بی‌اعتباری مقامات اين کشور در چشم ملت‌ها و در افکار عمومی ملت امريکا دانستند و تأکيد کردند: حکومتی که اعتبارش در چشم ملتش ساقط شود، اميدی به بقايش نيست و هيچ سرنوشتی جز فروپاشی و سقوط نخواهد داشت همينطور که فروپاشی رژيم شوروی نشان‌دهنده اين واقعيت است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌ای در همين زمينه تأکيد کردند: آمريکايی‌ها بدانند و البته می‌دانند که جمهوری اسلامی در مقابل تهديد به جنگ و تهديد به تحريم نفتی، تهديدهايی دارد که وقتی لازم باشد انشاءالله اعمال خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016