دوشنبه 17 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار يک شهروند معترض، برای اجرای حکم شلاق، راديو زمانه

بر اساس گزارش‌های رسيده به راديو زمانه، شميم زين‌العابدينی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات وقايع پس از دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری، برای اجرای حکم ۵۰ ضربه شلاق فراخوانده شده است.

يکی از نزديکان وی به راديو زمانه گفت که بر اساس احضاريه ابلاغ شده، حکم ۵۰ ضربه شلاق فردا، بامداد سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ اجرا خواهد شد.

شميم زين‌العابدينی ۲۸ آذر سال ۱۳۸۸ در تجمع مربوط به درگذشت آيت‌الله منتظری، مرجع تقليد منتقد بازداشت شده بود و پس از دو ماه و نيم ماه زندان با قيد وثيقه ۳۰ ميليون تومانی آزاد شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دادگاه انقلاب وی را به اتهام "فعاليت تبليغی عليه نظام و اخلال در نظم عمومی از طريق شرکت در تظاهرات غيرقانونی" به چهار ماه حبس و ۵۰ ضربه شلاق محکوم کرده بود. دادگاه با موافقت به تبديل حکم حبس اين زندانی سياسی به يک ميليون‌ونيم تومان جريمه نقدی، خواهان اجرای حکم شلاق شده است.

شميم زين‌العابدينی، ۲۲ ساله، معلم زبان انگليسی در تهران است و به گفته خواهرش، سابقه هيچ‌گونه فعاليت سياسی و عضويت يا همکاری با احزاب سياسی را ندارد.

در جريان اعتراضات پس از انتخابات، بسياری از فعالان مدنی و شهروندان معترض بازداشت و احکام حبس و شلاق برای آن‌ها صادر شده است.

پيش از اين نيز سميه توحيدلو، پيمان عارف و امين نيايی‌فر سه فعال دانشجويی ديگر در ايران نيز شلاق خورده بودند.

سميه توحيدلو، از فعالان دانشجويی که در سال ۱۳۸۸ به مدت ۷۰ روز در بازداشت بود روز ۲۳ شهريورماه سال جاری مجبور به تحمل ۵۰ ضربه شلاق شد. بر اساس گزارش‌ها، ضربات توسط يک مأمور مرد و "آرام‌تر از حد معمولی" بوده و از روی لباس به بدن وی زده شده است.

پيمان عارف، روزنامه‎نگار، از فعالان سابق دانشجويی و امين نيايی‌فر، دانشجوی دانشگاه تهران نيز در مهرماه سال جاری به اتهام "توهين" به محمود احمدی‌نژاد، رئيس‌جمهوری ايران شلاق خوردند.

اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق برای پيمان عارف و ۳۰ ضربه شلاق برای امين نيايی‌فر به شکلی بود که هر دوی آن‌ها از نظر جسمی صدمه ديدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016