چهارشنبه 19 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منصف المرزوقی، رئيس جمهور تونس: نمی‌خواهيم که پرچم رژيم بعث سوريه در کشور ما به احتزاز در آيد، يورونيوز

اولين جرقه «بهار عرب» با خودسوزی جوانی سبزی فروش به نام محمد بوعزيزی در شهر سيدی بوزيد، در تونس زده شد. يکماه بعد زين العابدين بن علی، رياست جمهوری وقت، به عربستان سعودی گريخت. اکنون منصف المرزوقی بر جای وی تکيه زده و انتظارات تونسی‌ها از وی کم نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی به جمال عزالدينی، خبرنگار اعزامی يورونيوز می‌گويد «مردم بايد بفهمند که فقط دو ماه از عمر اين دولت می‌گذرد و به دو تا سه سال وقت نياز دارد تا پايه‌های اقتصاد نوين کشور را مستحکم کند. دولت سنگ بنای اصلاحات اساسی را می‌نهد که نتايج آن حداقل پنج سال بعد هويدا خواهد شد. و اين چيزی است که از مردم می‌خواهيم تا بدانند.»

حدود يکسال پس از آغاز جنبشی که دنيای عرب را فرا گرفته، تونس همچنان می‌خواهد الگو بماند و اولين کشور عربی باشد که سفارت سوريه را از پايتختش برمی چيند.

آقای مرزوقی در اين باره گفت: «اولين کشور (در جنبش‌های بهار عرب) بوديم که انقلابش به ثمر رسيد و به ما به عنوان يک الگو می‌نگرند. ما غرور ملی خود را داريم و بايد به مردم سوريه ياری دهيم. ما مخالف عمليات نظامی هستيم و حداقل بطور نمادين نمی‌خواهيم که پرچم رژيم بعث سوريه در کشور ما به احتزاز در آيد. بنابراين تصميم به بستن سفارت سوريه گرفتيم.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016