چهارشنبه 19 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخواست مریم رجوی برای انتقال بیماران و زخمیان از اردوگاه اشرف، راديو فردا

مریم رجوی، رهبر سازمان مجاهدین خلق، روز سه‌شنبه از اتحادیه اروپا و ایالات متحده خواست تا افراد بیمار و زخمی را از اردوگاه اشرف به مکان دیگری منتقل کنند.

اردوگاه اشرف که در شمال بغداد قرار دارد و در دوران حکومت صدام حسین و در جریان جنگ هشت ساله عراق و ایران احداث شد هم‌اینک محل سکونت حدود ۳۴۰۰ تن از اعضای سازمان مجاهدین خلق است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مریم رجوی که در حاشیه دیداری با پارلمان اروپا در بروکسل سخن می‌گفت اظهار داشت: «از اتحادیه اروپا و ایالات متحده می‌خواهم تا فوراً تعدادی از ساکنان بیمار و زخمی اردوگاه اشرف را بپذیرند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: «هرگونه تأخیر در این زمینه غیر قابل قبول و غیر موجه است.»

خبرگزاری فرانسه همچنین خبر داد که دنیل فرید، دیپلمات آمریکایی مسئول امور اردوگاه اشرف، از مجاهدین خلق خواسته‌ است تا مطابق با توافق ۲۵ دسامبر، به اقامتگاهی تازه و موقت نقل مکان کنند.

بنا بر توافقی که در تاریخ ۲۵ دسامبر سال گذشته میان ایالات متحده و دولت عراق امضا شد، ساکنان اردوگاه اشرف قرار است به یک پادگان پیشین آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد به نام لیبرتی [آزادی] منتقل شوند.

مریم رجوی پیش از این در بیانیه‌ای از «آمادگی اصولی ساکنان اشرف برای انتقال به کمپ لیبرتی» خبر داده بود.

دنیل فرید این هفته گفت که ایالات متحده مطلع شده‌ است که نماینده عراق روز دوشنبه در پیوند با این نقل مکان بحث‌هایی «جدی و سازنده» با مجاهدین خلق داشته ‌است.

دنیل فرید در یک تماس اینترنتی از واشینگتن به خبرگزاری فرانسه گفت: «ایالات متحده از این پیشرفت در کار استقبال می‌کند و چشم‌انتظار نقل و انتقال اولین افراد از اردوگاه اشرف به اردوگاه حریه [لیبرتی/آزادی] در آینده نزدیک هستیم.»

این دیپلمات آمریکایی افزود: «ساکنان اردوگاه اشرف باید در مورد آغاز این روند نقل مکان تصمیم خود را بگیرند. اردوگاه اشرف دیگر برای آنها قابل زندگی نیست و آینده امنی در آنجا ندارند.»

دنیل فرید در ادامه گفت: «دولت عراق درخصوص امنیت ساکنان اردوگاه حریه تعهد کرده ‌است و آگاه است که ایالات متحده از این دولت انتظار دارد تا به تعهدات خود عمل کند.»

مقامات ایالات متحده پیش از این هم اظهار داشته‌اند اعضای سازمان مجاهدین خلق باید محل کنونی خود را ترک کنند و به محل جدید و موقتی در نزدیکی فرودگاه بغداد نقل مکان کنند تا در آنجا کار انتقال آنها به کشور ثالث انجام پذیرد.

اعضای این سازمان که حاضر به بازگشت به ایران یا انتقال به کشور ثالث نباشند، می‌توانند درخواست پناهندگی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016