پنجشنبه 20 بهمن 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اولين بيانيه فهرست انتخاباتی "صدای ملت" (منتقدان دولت دهم)، مهر

اولين بيانيه فهرست انتخاباتی 'صدای ملت' در انتخابات نهمين دوره مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نمايندگانی که در چند روز گذشته از تشکيل فهرستی انتخاباتی با صبغه انتقاد از دولت سخن به ميان آورده بودند، با انتشار بيانيه ای از آحاد ملت خواستند با حضور گسترده در راهپيمايی ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس نهم ‌اين نظام برخاسته از ارزشهای دينی و متکی به خون شهيدان را بار ديگر بيمه کنند.

متن اين بيانيه به اين شرح است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بسم الله الرحمن الرحيم
مردم شريف ايران

مجلس شورای اسلامی که حاصل خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی ايران است براساس وظايف و اختياراتی که قانون اساسی برای آن قائل شده ، يکی از مقتدرترين مجالس دنيا دانسته می شود و بر همين پايه است که بنيانگذار جمهوری اسلامی (قدس سره) مجلس شورای اسلامی را در راس امور دانسته اند . چنين مجلسی نياز به نمايندگانی دارد که بتوانند در چارچوب اصول قانون اساسی، خط مشی رهبری نظام ، ‌اتحاد ملی و منافع و مصالح مردم حرکت نمايند.

ضمن تبريک سالگرد پيروزی انقلاب اسلامی که امسال به برکت تقارن با ميلاد پيامبر رحمت (ص) جوهر دينی و رسالت انسان ساز خود را به گونه ای مضاعف نشان می دهد موارد زير را به استحضار شما گراميان می رساند تا انشاءالله در فرصت های بعدی ، مواضع تفصيلی خود را بيان داريم :

۱- عنايتی که رهبر معظم انقلاب به نهاد مجلس و استقلال آن دارند سند ديگری است از جامعيت نظر معظم له و خلف صالح امام خمينی (ره) بودن . بر اين مبنا معتقديم ويژگی های اصلی برای احراز صفت وکالت مردم ، ايمان ، دانش ، کار آمدی ، استقلال و شجاعت است و کسی که ظاهرا در مجلس حضور يابد اما فاقد چنين ويژگی هايی باشد شايسته عنوان نمايندگی ملت نيست . روح حاکم بر نظريه تفکيک قوا ايجاب می کند قوه مقننه علاوه بر نقش قانونگذاری و تدوين قوانين مناسب ( بموقع ، ‌کارآمد ،‌ جامع ‌و قابل اجرا) بر نقش نظارتی خود بر ساير قوا دقيق باشد تا احتمال خودکامگی يک قوه را مانع شود و از اين طريق حقوق ملت را استيفا نمايد . بنابراين حمايت ، همدلی و مساعدت با دستگاه اجرايی را نه در تبعيت بی چون و چرا از دولت ، و نه در عناد و کينه ورزی با آن می دانيم زيرا هر دو مصداق افراط و تفريط اند .

۲- طراحان اين حرکت ،‌ خود را مفتخر به عضويت در جريان اصولگرايی می دانند و اگرچه اختلافات سليقه ای با بعضی از افراد و نحله های اصولگرايی دارند اما در اعتقاد قلبی به ضرورت حاکميت ارزشهای دينی و ولايت فقيه - که مبانی اصلی و مشترک تفکر اصولگرايی را تشکيل می دهند - ترديدی ندارند و عملا بدان ملتزمند .

۳- در طی هفته های گذشته بر ضرورت همدلی اصولگرايان و حضور آنان در قالب فهرستی واحد با محوريت حضرت آيه الله مهدوی کنی اصرار ورزيديم و از نگاه فراگير معظم له در تعريف دامنه اصولگرايی و محبت به اينجانبان ممنون بوده و هستيم . اينک که به دليل انشعاب برخی از اصولگرايان ،‌ ‌امکان حضور مستقل و ظهور فهرست های ديگر به وجود آمده است ما نيز ضمن احترام به همه حاضران اين رقابت ، به فعاليت مستقل روی آورده ايم و انشاءالله در روزهای آينده ، فهرست «صدای ملت» را ارائه خواهيم کرد تا امکان انتخاب سلايق مختلف از سوی رای دهندگان فراهم شود زيرا اين امکان، شرط شور انتخاباتی و حضور گسترده مردم است و ما نيز به تأسی از از رهبر بزرگوار انقلاب ، اصل حضور مردم را فارغ از نتيجه و منتخبان ،‌ تامين کننده منافع و امنيت ملی می دانيم .

۴- اين جمع ،‌ قبيله گرايی را يکی از آفات فکری و مديريتی می داند و بويژه آن را در محلی چون مجلس که بايد برآيند نگاه های مختلف و تامين کننده منافع ملت باشد ، خطرناک می شمارد و تاکيد دارد مرزبندی های متاثر از سنت جاهلی ، رقابت های مخرب و هرگونه تندروی مغاير آموزه های دينی و انقلابی است .

۵- از آحاد ملت تقاضا داريم با حضور گسترده در راهپيمايی يوم الله ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس نهم و در شرايطی که دشمنان اين ملک و ملت به زعم خود در پی آسيب به جمهوری اسلامی هستند ، ‌اين نظام برخاسته از ارزشهای دينی و متکی به خون شهيدان را بار ديگر بيمه کنند .

از خداوند متعال نيز عاجزانه می خواهيم ما را به خودمان وانگذارد تا به انوار هدايت رهنمون شويم و صداقت و شفافيت و مواضع اثباتی و ايجابی جايگزين نفی و بدگويی ديگران و ساير بداخلاقی های رايج در رقابت ها شود .

علی مطهری- علی عباسپورتهرانی- حميدرضا کاتوزيان- مصطفی رضا حسينی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016