دوشنبه 1 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: امسال امن‌ترين سال جمهوری اسلامی است، ايلنا

- پليس ساز و کارهای اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است
- اگر با مردم با مدارا برخورد نشود از ما فاصله می‌گيرند
- رضايت و اعتماد آنها شاخص بزرگی برای نيروی انتظامی است


ايلنا: «امروز توانسته‌ايم نسبت به ۳۳ سال گذشته در اوج قرار بگيريم . براساس آمارهای دقيق امسال امن‌ترين سال جمهوری اسلامی است اين در حالی است که تهديدها عليه کشور در اوج خود قرار دارد.»

به گزارش خبرنگارايلنا، فرمانده نيروی انتظامی امروز (دوشنبه اول اسفند ۹۰ ) در بيست و هشتمين مراسم دانش‌آموختگی دانشجويان دانشگاه علوم انتظامی گفت: «تهديدات امروز با گذشته تفاوت‌‌های بسياری دارد و از پيچيدگی‌های زيادی برخوردار است. امروزه در عرصه سايبر و رسانه‌ها تحولاتی بزرگ رخ داده که توانست دنيا را متحول کند. امروزه فريب افکار عمومی به شدت افزايش يافته است و بر همين اساس بايد متناسب با تحولات پيش رفت در غير اين صورت قادر به نقش آفرينی نيستيم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"اسماعيل احمدی مقدم" افزود:«مظلومان و همه شهروندان بايد پليس را تکيه گاهی محکم در برابر حملات بدانند. اگر با مردم با مدارا برخورد نشود از ما فاصله می‌گيرند. رضايت و اعتماد آنها شاخص بزرگی برای نيروی انتظامی است.»

وی ادامه داد:«پليس بايد در ماموريت‌های خود دارای ظاهری خشن و مقتدر باشد و اقتدار و نرمش هيچ منافاتی با يکديگر ندارند. ماموران پليس بايد در برخورد با قانون شکنان با اقتدار برخورد کنند و در برابر مردم داری رحمت و رأفت باشند.»

فرمانده نيروی انتظامی اظهار داشت:« پليس بايد الگو باشد چرا که اگر با مردم با نرمش برخورد شود پليس کانون و پشتوانه مردم می‌شود. »

احمدی مقدم گفت:« ممکن است فردی فريب بخورد يا در برابر ماموران پليس عصبانی شود اما بايد از او گذشت و برايش طلب مغفرت کرد.»

پليس ساز و کارهای اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است
فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه پليس سازوکارهای اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار داشت:‌« مرکز نظارت همگانی و افکارسنجی برای شناخت درست مطالبات مردم و پيشنهادات آنها راه اندازی شده است. بايد بتوانيم نيازهای آنها را بشناسيم تا پاسخی مناسب به آنها بدهيم. پليس نبايد به جای مردم فکر کند چرا که مردم باهوش و عاقل هستند و ما بايد سلايق و نيازهای آنها را بشنويم و به آنها پاسخ دهيم.»

احمدی‌مقدم با يادآوری اينکه سنت‌ها تغييرناپذيرند، گفت:« نيروی انتظامی همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مجاهد فی‌سبيل‌الله است و قرآن‌ و اسلام الگوی آن . نيروهای پليس بايد بدانند که بزرگترين الگوی عملی آنها پيامبر(ص) است.»

وی با بيان رفتار پليس کشورهای غربی با شهروندان گفت:‌« پليس ايران مردمی و اجتماعی است در صورتی که پليس انگليس افکار عمومی را فريب می‌دهد. هنگامی که در انگليس عرصه بر پليس اين کشور در پی اعتراض‌های مردمی تنگ آمد آنها بدترين خشونت‌ها را اعمال کردند و با بی‌قانونی اقدام به تبعيد شهروندان کردند. »

فرمانده نيروی انتظامی با بيان اينکه دانشگاه موتور محرک نيروی انتظامی است، افزود:« دو عنصر تزکيه و تعليم دو رکن اساسی در دانشگاه علوم انتظامی هستند و در اين دانشگاه انسان‌های خود ساخته، درستکار، ارزشی و فداکار که براساس تربيت اسلامی آماده شده‌اند دانش پليسی و امنيتی را فرا می‌گيرند.»

وی با بيان اينکه دانش امروزه متحول شده است،تصريح کرد:« ما هم بايد در اين عرصه به روز باشيم و در توليد علم و مرجعيت علمی حرف اول را بزنيم. نيروهای پليس بايد قدرت شناخت و بصيرت داشته و نسبت به اتفاقات پيرامونی خود و تهديدات آشنايی داشته باشند».

احمدی‌مقدم با اعلام اينکه به دنبال حفاظت از نيروهای خود هستيم نه شهادت افزود:« يکی از مراجع عظام تقليد در باب جهاد فرمودند که فردی که در جنگ تن به تن کشته شود شهيد اصغر است اما اگر فردی که با دشمن روح و روان می جنگد جان خود را از دست بدهد شهيد اوسط است.»

فرمانده نيروی انتظامی خاطر نشان کرد:« در نيروی انتظامی تلاش می‌کنيم که کسی شهيد نشود اگرچه در گذشته شهادت افتخار بزرگی برای ما بود يکی از عناصری که امروزه آموزش داده می‌شود اين است که در مواجهه با دشمن تلفات ندهيم اما همچنان آرمانهای شهادت طلبی و روحيه شهادت بايد در نيروهای پليس وجود داشته باشد.»


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016