سه شنبه 2 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: اگر مسئولان انتخابات جناحی عمل کنند، زمين خواهيم خورد، ايلنا

امروز مبارزه نديده‌ها، مبارز شده‌اند، جبهه‌نرفته‌ها و جنگ‌نديده‌ها، تحليل‌گر دوران دفاع مقدس شده‌اند و سرد و گرم نچشيده‌های انقلاب و مبارزه که تازه به دوران رسيده‌اند، گذشته‌ها را زير سؤال می‌برند.


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ديدار اعضای شورای هماهنگی جبهه مردم‌سالاری با اشاره به اينکه خواست و سرمايه اوليه و اساسی ما در انقلاب و نظام اسلامی تکيه بر مردم بوده، پيروزی و تداوم انقلاب و نظام اسلامی را بدون حمايت پيوسته مردم غيرممکن دانست و گفت: تا زمانی که با مردم باشيم و مردم نيز با عشق و علاقه به پای نظام و انقلاب بايستند، آسيب‌ناپذير خواهيم بود، اما اگر روزی رابطه مردم و نظام به‌گونه‌ای شود که نتوانيم از نظام و انقلاب و تشیّع دفاع کنيم، مقصرين بايد پاسخگوی خداوند و مردم باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، آيت‌الله هاشمی رفسنجانی بزرگ‌ترين و مهم‌ترين تبلور حضور مردم را انتخابات خواند و با اشاره به تجربه بشر در زمينه اجرای مردم‌سالاری و اداره جامعه از طريق صندوق‌های رأی، تصريح کرد: حضور مردم در انتخابات از يک سوی نشانه وفاداری و وظيفه‌شناسی آنان نسبت به نظام و از سوی ديگر بيانگر صلاحيت برگزارکنندگان انتخاب خواهد بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام انتخابات مجلس را سرآمد ساير انتخابات خواند و با بيان اينکه اصلاح و پيشرفت جامعه از دل مجلس بيرون خواهد آمد، تأکيد کرد: محور اساسی نظام اسلامی عمل به قانون و احکام دينی و نيز رعايت اخلاق است، اما اگر فضای انتخابات به‌گونه‌ای باشد که تريبون‌داران قصد زمين زدن رقيب را داشته و يا مجريان و ناظران بخواهند با سلايق شخصی و جناحی و نيز سوءاستفاده از بيت‌المال رقيب را از ميدان به در کنند، نبايد انتظار داشته باشند مردمی که ناظر صحنه هستند به تأييد اقدامات آنان بپردازند.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به قانون انتخابات که براساس آن کانديدا‌ها يا وابستگان حزبی و جناحی بايد برای جلب آرای مردم، فقط به تشريح برنامه‌ها و دفاع از عملکرد خود و جناح خود بپردازند و در غير اين صورت تخلف کرده و صلاحيت نامزدی در انتخابات را ندارند، گفت: متأسفانه اکنون در بحث‌ها و مناظره‌های انتخاباتی به‌ويژه توسط کسانی که ادعای ارزشمداری دارند، آنچه که رعايت نمی‌شود همين مورد است و اخلاق و ادب اسلامی به مسلخ می‌رود.

ايشان افزود: به خاطر جلب چند رأی بيشتر، تهمت، دروغ و اهانت و تخريب انجام می‌دهند و متأسفانه هيچ مرجع شرعی و قانونی هم به اين حجم از اهانت‌ها و تخريب‌ها توجه نمی‌کند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: متأسفانه امروز مبارزه نديده‌ها، مبارز شده‌اند، جبهه‌نرفته‌ها و جنگ‌نديده‌ها، تحليل‌گر دوران دفاع مقدس شده‌اند و سرد و گرم نچشيده‌های انقلاب و مبارزه که تازه به دوران رسيده‌اند، گذشته‌ها را زير سؤال می‌برند که اميدواريم روزی اوضاع اصلاح شود.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزاری انتخابات با سيستمی صحيح و شفاف و مطابق مُرّ قانون را پاسخگوی بسياری از مشکلات خواند و خطاب به جبهه مردم‌سالاری تصريح کرد: به شما به عنوان بخشی از نيروهای حاضر در صحنه انتخابات توصيه می‌کنم، قانون و اخلاق را رعايت کرده و از تهمت و تخريب پرهيز نماييد، چرا که در بلندمدت قلوب مردم و رضای خداوند را از دست خواهيد داد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام هتک آبروی مؤمن را مانند شکستن گوشه‌ای از عرش خداوند خواند و با بيان اينکه خداوند متعال در قلوب شکسته مظلومان جای دارد و انتقام شکسته شدن قلب مؤمن را از ظالم می‌گيرد، تصريح کرد: مردم به دنبال اسلام لفظی نيستند، بلکه خواستار اسلامی هستند که پيامبر اکرم (ص) براساس آن توانست در مدت ۱۰ سال از جامعه قبيله‌ای و عرب جاهل مدينه‌النبی را بسازد.

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی مقطع کنونی را زمان آزمايش و اتمام حجت خداوند با مردم و مسئولان نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: در مقطعی قرار داريم که اگر درست عمل کنيم و رضای خداوند و خلق خدا را درنظر بگيريم، باعث افتخار و زينت اهل بيت و اسلام خواهيم بود و اگر تنها رضای افراد و سلايق و جناح‌ها را درنظر بگيريم، به زمين خواهيم خورد و نزد خدا و خلق او مغموم خواهيم بود.

در ابتدای اين ديدار دکتر مصطفی کواکبيان رئيس شورای هماهنگی جبهه مردم‌سالاری با ابراز نگرانی از گسترش بداخلاقی‌های انتخاباتی، تخريب نامزد‌ها و سرمايه‌های انقلاب را محور اين تهمت‌ و تحريب‌ها عنوان کرد و گفت: متأسفانه برخی گروه‌ها با استفاده از امکانات عمومی و ملی تلاش دارند با سوءاستفاده از بيت‌المال کانديداهای خود را وارد مجلس کنند.

وی خطاب به آيت‌الله رفسنجانی گفت: به‌رغم برخی شعار‌ها در مورد اخلاق‌گرايی، متأسفانه شاهديم که محور اصلی برخی مناظرات به‌ويژه در محافل دانشگاهی حمله و تخريب و تهمت است که اين موضوع به هيچ‌وجه از لحاظ انسانی، اخلاقی و قانونی با انتخابات سازگار ندارد.

دبيرکل حزب مردم‌سالاری با دعوت از اقشار گوناگون مردم برای حضور در عرصه انتخابات و وارد کردن کسانی که نماينده واقعی مردم در مجلس باشند، به نقش آيت‌الله هاشمی رفسنجانی در اين زمينه اشاره کرد و گفت: راهنمايی‌ها و دلسوزی‌های آيت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره راهگشای مردم و مسئولان برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات بوده و خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016