چهارشنبه 3 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

وضعيت روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران دستگيرشده نگران کننده است، گزارشگران بدون مرز

بنا بر اطلاعات گردآوری شده از سوی سازمان، اين زندانيان ازبدو دستگيری با هدف اعتراف‌گيری در سلول‌های انفرادی بندهای ٢٠٩ و دو الف زنداناوين که در کنترل وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند، نگاهداری می‌شوند،از ابتدايی‌ترين حقوق خود محروم شده‌اند و شديدا تحت فشار قرار دارند تا اعترافکنند با مخالفان و رسانه‌های مستقر در خارج از کشور ارتباط داشته‌اند.

از سوی ديگر، بنا بر گفته‌ی خانواده‌ی سعيد ملک‌پور محکوميتبه مرگ اين زندانی که از سوی ديوان عالی تائيد شده بود به اداره‌ی اجرای احکامارسال شده است. اين به معنای اجرای حکم سعيد ملک‌پور در روزها و يا ساعات آيندهاست. محکوميت به اعدام دو وب‌نگار زندانی ديگر وحيد اصغری و احمد هاشم‌پور نيز ازسوی ديوان عالی تائيد شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


« در تنش ميان جمهوری اسلامی ايران و جامعه جهانی، اين حرفه‌کارانمستقل رسانه‌ها در تيرراس رژيم قرار گرفته‌اند. خشونت از حد گذشته‌ی مسوولان رژيمعليه روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی غير قابل پذيرش است. ناوی پيلای کميسرعاليحقوق بشر سازمان ملل و احمد شهيد گزارش‌گرويژه سازمان ملل برای بررسی وضعيت حقوق بشر در ايران، به فوريت بايد برای حفاظت ونجات جان روزنامه‌نگاران و وب‌نگاران زندانی در ايران اقدام کنند.»

در تاريخ اول اسفند ماه اعلام شد، مهسا امرآبادی روزنامه‌نگار و همسر روزنامه‌نگار زندانی مسعود باستانی از سوی شعبه ٢٦دادگاه انقلاب اسلامی تهران برای "نوشتن گزارش و حمايت از همسر زندانی‌اش"به ٥ سال زندان که چهارسال آن تعليقی است، محکوم شده است. اين روزنامه‌نگار پيش ازاين در تاريخ ٢٢ مهرماه١٣٨٩ از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب اسلامی تهران، به يک‌سال زندان محکوم شده بود.. مسعود باستانيهمسر اين روزنامه‌نگار، همچنان در زندان رجايی‌شهر بسر می‌برد. وی در تاريخ ١٢تيرماه ١٣٨٨ بازداشت شد و مرداد ماه همان سال در دادگاه استالينی محاکمه و از سويشعبه ١٥ دادگاه انقلاب اسلامی به شش سال زندان محکوم شده است.

يادآوری

١٧ دی ماهاحسانهوشمند و سعيد مدنی از سوی ماموران وزارت اطلاعت در منازل خودبازداشت شدند.

١٨ دی ماه حيدرمصلحی وزير اطلاعات، در مصاحبه مطبوعاتی با تائيد بازداشت‌های اخير اعلام کرد" افراد دستگير شده دنبال اجرای طرح‌‌ها و برنامه‌های آمريکا در روندانتخابات مجلس نهم از طريق شبکه‌های مجازی و اجتماعی بودند و از طريق فضای مجازيبا خارج از کشور ارتباطاتی داشتند."

٢٠ دی ماه، محمدسليمانی‌نيا مدير سايت يو ٢٤ شبکهاجتماعی متخصصان ايرانيان، طراح و ميزبان بسياری از سايت‌های انجمن‌های جامعه مدنيو روشنفکران ايرانی، پس از احضار به دادگاه انقلاب کرج بازداشت شد. سايت يو ٢٤ ازيک هفته پيش از دسترس خارج شده‌است.

٢٥ دی ماه، پرستو دوکوهکی وبلاگ‌نويسو مدافع حقوق زنان و مرضيهرسولی، روزنامه نگار و همکار صفحات فرهنگی و ادبی بسياری ازروزنامه‌های تهران، در منازل خود بازداشت شدند.

٢٨ دی ماه سهام‌الدينبورقانی روزنامه‌نگار و همکار سايت ديپلماسی ايران در منزلش بازداشت شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016