جمعه 19 اسفند 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخن (آلمان): مراسم روز جهانی زن با سخنرانی مهرانگيز کار، امانوئل ريشتر و هنرنمايی بنفشه صياد، شنبه ۱۰ مارس

کانون ره آورد آخن- آلمان، امسال نيز مراسم روز جهانی زن را با همکاری دفتر برابری حقوق شهرداری آخن و کارگاه فرهنگ‌ها و با پشتيبانی شورای اينتگراسيون شهر آخن برگزار می‌کند.

اين برنامه با عنوان "بررسی تحولات جنبش زنان از ایران تا شمال آفریقا" در روز شنبه دهم ماه مارس در سالن مدرسه داويد هانزمان در مرکز شهر آخن برگزار خواهد شد.

مهمان گرامی ما خانم مهرانگيز کار، حقوق‌دان برجسته، نويسنده و فعال حقوق زنان است. خانم کار مدت ۲۲ سال در جمهوری اسلامی ايران دفاع از موکلان خود را در دادگاه‌ها به عهده داشته و در بيشتر پرونده‌ها دفاع از زنانی را که در خطر خشونت‌های قانونی مندرج در قانون مجازات اسلامی بوده‌اند می‌پذيرفته است او همچنان در دوران پر خطر و خشونت‌بار موسوم به قتل‌های زنجيره‌ای به عضويت هیأت مديره کانون نويسندگان ايران انتخاب شده بود.

مهرانگيز کار يکی از شرکت‌کنندگان کنفرانس "ايران" بود که در سال ۲۰۰۰ ميلادی به‌دعوت بنياد هنريش بل و حزب سبزهای آلمان در برلين برگزار شد . ايشان پس از بازگشت به ايران بازداشت شدند و با تحمل ۵۴ روز سلول انفرادی به قيد وثيقه آزاد و در جريان يک محاکمه غيرمنصفانه و غيرعلنی به چهار سال حبس محکوم گرديدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم کار از سال ۲۰۰۲ در آمريکا اقامت دارد. خروج ايشان از ايران با ميانجی‌گری اتحاديه اروپا و به‌منظور درمان سرطان پيشرفته ميسر شد.

پس از خروج از ايران، همسرش سيامک پورزند، روزنامه‌نگار قديمی، دستگير گرديد و پس از تحمل سه سال زندان و شکنجه در حبس خانگی قرارگرفت و در اعتراض به خشونت‌هايی که خود و خانواده‌اش متحمل شده و فرزندان او را وادار به ترک کشور کرده بودند و از ديدار آن‌ها محروم مانده بود، در ۸۰ سالگی به زندگی پربار و پرمحنت خود خاتمه داد .

مهرانگيز کار در مراسم آخن به تشريح "نقش جنسيت در تحولات سياسی معاصر ايران" می‌پردازد.

سخنران برجسته ديگر برنامه امانوئل ريشتر، پروفسور علوم سياسی دانشگاه آخن است.

آقای ريشتر همچنين رياست مؤسسه‌های بسياری مانند انيستيتوی جانبی و مجمع تکنيک و جامعه دانشگاه آخن را بر عهده دارند.

ايشان سخنرانی خود را با عنوان "تحولات جنبش زنان در کشورهای عربی" انجام خواهند داد.

بخش هنری مراسم به عهده خانم بنفشه صياد می‌باشد که بی‌شک يکی از پيشگامان رقص کلاسيک ايرانی دوران اخير به‌شمار می‌روند.

خانم صياد، فرزند پرويز صياد، کارگردان و بازيگر مطرح سينما و تئاتر ايران است و دارای فوق ليسانس در رشته رقص و کوروگرافی؛ ليسانس در رشته ادبيات و همچنين ليسانس در طب چينی می‌باشند.

"رقص يگانگی" که در مراسم اجرا خواهد شد و با عرفان آميخته شده، به‌ويژه برای بيان روح توانمند زنانه تنظيم شده است.

مجری برنامه امسال خانم باربارا کراوزه، پروفسور علوم سياسی است که تا سال گذشته در مدرسه عالی کاتوليک‌های استان نورد راين وست‌فالن آلمان تدريس می‌کردند.

زمان: شنبه دهم مارس از ساعت ۱۷ تا ۲۰:۳۰
مکان: David-Hansemann Schule
Sandkaulstr. 12
52062 Aachen


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016